jeg er gået igang med og overclocke min cpu og så har jeg lige et par spørgsmål.
asus rampage II extreme
core i7 920 D0
corsair 1600mhz ddr3 3x2gb
hvordan og hvor længe tester jeg om det køre stabilt..
hvor varm må cpuen blive før den brænder af?
jeg er gået igang med og overclocke min cpu og så har jeg lige et par spørgsmål.
asus rampage II extreme
core i7 920 D0
Du kan teste med et af disse programmer.
Prime95 Tester 30-60 min før jeg hæver mit oc, for stabilt oc tester jeg 1-4 timer(kommer an på min tålmodighed:-))
Occt Hvis den kan klare linpack her er det efter min mening et stabilt oc, men har nu også erfaret at mindre kan gøre det(får mine temps helt i top).
Lader aldrig min kommer over 75 ved bench, men ved 24/7 prøver jeg at ramme under 65. Ved ikke om jeg er helt galt på den her, men det har virket for mig?
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af vanto
asus rampage II extreme
core i7 920 D0
Den lukker selv ned før den brænder af, så du skal virkelig være ond
mod den hvis det skal ske. Men det er da muligt!
Så længe temps er under 75-80 under stress test er det godt.
Mens ellers helt enig i dasjap's råd!
har lige kørt et par timers stresstest ved 3.2ghz og den kom aldrig over 56 grader så jeg giver den lidt mere og ser om jeg ikke kan nå 3.6
Hej. Hvad har du af gear til at køle svinet ned ?
Noctua NH-U12P og det sidder i et coolermaster haf x
Med den køling burde 3.6-3.7 ghz være ret realistisk.
Brug f eks core temp, og sørg for at den efter ca 1 times prime ikke er over 80c, så har du et acceptabelt OC.
Til hverdags brug, så som gaming / bluray film etc skal den ligge på den rigtige side af de 70c, altså 60-69c tops.
QuoteOprindeligt indlæg af khorngor
Med den køling burde 3.6-3.7 ghz være ret realistisk.
Brug f eks core temp, og sørg for at den efter ca 1 times prime ikke er over 80c, så har du et acceptabelt OC.
Til hverdags brug, så som gaming / bluray film etc skal den ligge på den rigtige side af de 70c, altså 60-69c tops.
OT
Nu er det nu ikke helt så meget en Blu-ray film kræver, min I7 950(med Zalman CNPS10X Extreme) klører på laveste køling og den sniger sig ikke over 45 grader, og idle kører den 39 grader.
Du burde gerne nå de 3,6-3,8 Ghz det ville ikke være uhørt, Jeg går selv snart igang med OC på min I7 950.