PS3 "Nat type: Moderate" i COD Black Ops

  • Hej


    Jeg har problemer i Call Of duty: Black OPS med min Nat Type.


    Jeg har Nat type 2, men i COD er den "Moderate".


    Hvordan får jeg denne ændret til "Open"?


    Jeg har prøvet portforwarding (http://www.portforward.com) og jeg har prøvet at åbne de porte som står på COD hjemmeside.


    Derudover har jeg prøvet at give min playstation3 en statisk ip og lave en DMZ - stadig uden held.


    Der er ingen ting der tilsyneladende har virket.



    Hvad er sidste udvej?


    På forhånd tak.

  • Den eneste og rigtige måde er at forward'e portene rigtigt.
    Er du sikker på du forward'er dem til den rigtige ip?
    Portene skal jo forward'es til din PS3's ip, så routeren ved hvor den skal sende
    "data'en" fra Black Ops hen.


    Så du giver din PS3 en fast ip på dit lokale netværk.
    Fx. 192.168.0.10.


    Derefter går du ind i din router og forward'er portene til 192.168.0.10.
    Portene til Black Ops på PS3 er: 80, 81, 443, 2005, 3074, 3075, 3478 og 5223.

  • Tak for svaret.


    Jeg har givet min ps3 en statisk ip og forward'et portene til samme IP-adresse. Stadig uden virkning.


    Jeg har også gjort det med de porter, du omtaler.


    Har det noget at sige, om man genstarter routeren eller ej?


    Jeg har købt en Netgear WNR2200 N300 Wireless Router, som skulle være specielt egnet til gaming og multiplayer spil. :/


    Jeg har desuden en 10mbit fra fullrate (aner ikke om denne information kan bruges eller ej)


    Inde under "Wan settings" er der et punkt der hedder "Nat filtering" - som enten kan stå på "secure" eller "open". Skal man pille ved den ?


    På forhånd tak

  • Problemet er nok at du forwarder i din router, uden at tænkte på at det modem du har fra fullrate sikkert
    også er en router.


    Så undersøg lige hvilket modem/router du har fået af fullrate.
    Hvis der er trådløst i den, kan du jo bruge det til din PS3, og så forward'e de porte i den.


    Ellers kan du sætte DMZ mode op i din fullrate router, så den videresender alt til din egen router.
    Hvis din egen router fx hedder 192.168.0.1 skal du bruge den ip i DMZ indstillingerne i din fullrate router.

  • Det modem, jeg har fået af Fullrate er en Zyxel - der er ikke indbygget trådløs router i den.


    Kan det være modemmet, der blokere for et eller andet?

  • Medmindre at det er en Zyxel med firewall i, så skulle der intet være dér - du er sikker på at du har åbnet portene på både TCP og UDP? Nogle programmer bruger visse, andre..andre. :)


    Og er du sikker på at PS3'en faktisk har fået sin faste IP? Hvis jeg smider en ny PC på herhjemme og låser dens IP via dens MAC addresse, så beholder den stadigvæk sin gamle addresse indtil at jeg beder routeren om at "glemme" og smide PC'en den nye IP. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • hehe, jeg er ikke sikker på noget som helst længere :D


    Inde i netgear settings under port forwarding, der kan jeg vælge TCP, UDP eller TCP/UDP altså "both". Gør det noget forskel, om det er det ene eller det andet?


    Jeg kan se at min PS3 stadig har den IP jeg tildelte den igår, så jeg er ret sikker på, at den er låst på 192.168.0.4


    Utroligt, jeg ikke kan få det til at virke :/


    Håber I har en løsning !

  • Din Zyxel er sikkert også en router.
    Er der mere en én port i den, er det en router.


    Så det hjælper ikke at forwarde porte i din Netgear hvis du ikke har gjort det i din Zyxel.


    Zyxel er efter min mening noget at det værste grej at arbejde med. :)
    Du må ind i den Zyxel router og se om du ikke kan slå DMZ til, så den bare forwarder alt til din Netgear router.

  • Der ER mere end en port i så det er en Router som du skriver.


    Hvordan kommer jeg ind i min zyxel? og ja - ku godt forestille mig det er noget skrammel!!!

  • Ja der er vidst ingen tvivl om at det er dobbeltrouting der er problemet her som bubbi har fint sporet sig frem til.


    Det smarteste når nu vi snakker om at du har Fullrate er at du tager kontakt til Fullrate support og får bestilt en offentlig IP adresse (koster 10kr/mdr), med en offentlig IP adresse kan du sætte Fullrates ZyXEL router i bridge mode (som gør at den virker mere eller mindre som et dumt modem).


    Grunden til at det er hvad jeg betegner som den "smarte" løsning er at ZyXEL routere er noget værre ragelse og router ikke specielt godt.


    Alternativt kan du lade Fullrate routeren route og kun bruge din Netgear router som switch/access point.


    Det kræver at du logger ind på netgear routerens webinterface og slår DHCP serveren fra. Når det er gjort tager du kablet der går fra zyxel routeren til netgear routeren ud af netgear routerens WAN port og sætter den til i en almindelig switch port (sandsynligvis markeret et tal 1-4 på netgear routeren).
    Dernæst skal du logge ind på fullrate routeren og lave din portforwarding der (husk at sætte PS3en til at hente IP adresse automatisk, du kan sandsynligvis reservere en IP adresse til din PS3).


    Lidt ekstra information:


    Hvis du skal logge på din fullrate routers webinterface er det sandsynligvis på http://192.168.1.1, men det kræver at din computer enten er forbundet direkte til den eller at du har gjort det sidste jeg foreslog.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Du kan sætte din Netgear som Accespoint og glemme dens routerfunktioner. Så kan du forwarde de fornødne porte i din Zyxel. Dette hjalp i hvert fald mig på PC'en med min gamle router.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Du kan sætte din Netgear som Accespoint og glemme dens routerfunktioner. Så kan du forwarde de fornødne porte i din Zyxel. Dette hjalp i hvert fald mig på PC'en med min gamle router.


    Det er jo netop en af de ting jeg foreslog ovenover din post :))

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM


    Det er jo netop en af de ting jeg foreslog ovenover din post :))


    Godt ord igen... Havde jeg så ikke lige luret. Men god ide og godt beskrevet af dig :goodpost:

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H