kan ikke få min netværks printer til at udskrive

  • Hej Gutter og Gutinder


    jeg har bøvlet og bøvlet og bøvlet....


    problemet er som følger


    Jeg har en printer : Canon Laserbase MF6580PL


    jeg har den tilsluttet mit netværk, men kan ikke få den til at skrive ud


    jeg har forsøgt mig med at pinge den og det gør den fint


    jeg har prøvet at køre kanon netspot, og den finder printeren på den IP den har men det ser ikke rigtigt ud se billede http://peecee.dk/upload/view/296248/full


    jeg har enablet SNTP på printeren navn er public som standard og port 1 og der kan skrives til den, jeg har prøvet med fast ip , jeg har RAW enablet og port 9100


    jeg kan ikke tilgå printeren fra browseren via den ip


    hvad pokker kan der være galt ?

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Nu er det et meget produkt specifikt spørgsmål, så vil næsten tro at dit bedste bud er Canon selv eller Google.


    Så jeg kan desværre ikke give dig andet end ideer til ting du måske kan gøre.


    Men du kan vel prøve at nulstille den, de fleste netværks enheder af forskellige arter plejer at have en reset knap af en eller anden art (se evt. i manualen til printeren).


    På min samsung (netværks laser mfp) kan man risikere problemer hvis der på computerens printer indstillinger står en forkert ip adresse til printeren, så prøv evt. at se nærmere på det.


    Hvis det ikke virker kan du også prøve at reinstallere driveren til printeren.


    Ellers, evt. en firewall der laver problemer, du kan meget passende prøve på en anden computer.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dyas


    jeg kan ikke tilgå printeren fra browseren via den ip


    hvad pokker kan der være galt ?


    Jeg går ud fra du selv er på den rigtige IP-range ;)


    Men på nogen modeller skal man ind i menuen og slår web-delen til så tjek lige at den er aktiv for ellers kan du selvfølgelig ikke konfigurere den over netværk..

  • hej alle og tak for svar


    1. jeg har ikke fundet nogen steder hvor jeg kunne reset printeren, nogen der har en ide til hvordan det gøres ?


    2. ja jeg har sat den op som du beskrivre pinky....no luck, men jeg prøver igen


    3. ja jeg sidder på den rigtige ip range


    er der flere der har ideer så skriv endeligt for den vil ikke makke ret :-)


    tak

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • læs hvad jeg starter med at skrive :-)


    ja jeg har pinget den og ja jeg får fint svar tilbage


    jeg er 100 % sikker på vi sidder på samme ip range alle går fra 1.100 til 1.108 hvor printeren er 108


    jeg har ledt efter hvordan man resetter printeren til fabriks indstillinger med kan ikke finde noget.


    nogen der har kendskab til dette ?


    tak for hjælpen

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii


  • Ud fra hvad jeg kan læse i diverse manualer(fundet på retrevo) gøres det igennem menuen på den printer. Under printer settings skulle der være noget reset printer funktionalitet.


    Om det er nok er dog svært at sige, men hvis du ikke havde manualen i forvejen er det i det mindste et udmærket udgangspunkt.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.