SSD i Asus 1215n - Kan ikke installere Windows 7

  • Hej forum!
    Jeg har lige fået en ny harddisk, OCZ Vertex 2 120GB og jeg monterede den i min Asus 1215n notebook. BIOS kan registrere den og vise den korrekte plads på harddisken.
    Jeg bruger et ekstern DVD-drev og en Windows 7 installation monteret med PowerIso på en DVD.
    Problemet er, at den ikke vil lade mig installere Windows og den giver mig denne besked:


    Billede 1
    Billede 2


    Jeg har prøvet at formatere SSD'en ved at tilslutte den en ekstern harddisks controller og så formatere den, og så herefter inde i computeradminstration sætte den som Aktiv. Intet af det hjalp.


    Nogen forslag til at løse problemet?


    Mvh,


    Simon H.A.

  • Har du checket at den USB port DVD-drevet sidder i, ikke er USB 3.0 ? Windows installationsmediet (om det er en DVD via eksternt drev eller USB-pen) understøtter ikke USB 3.0.

    Intel Core i5 2500K @ 4ghz - Corsair H70 Hydro
    ASUS P8P67 Pro - 8GB Corsair XMS3-12800 CL8
    Asus Radeon R9 280X DirectCU II
    Samsung 840EVO 500GB - 1xWD Blue 1TB

    Corsair HX620 - Lian Li PC-60FNWX

  • Kan problemet ikke opstå hvis man har sat SATA controlleren til AHCI mode istedet for combatility ? (Så skal man bare huske at skifte tilbage igen når man har installeret)

  • Tak for alle jeres svar.


    Jeg løste mit problem på følgende måde:


    Downloadede en ny Windows 7 installation, som fungerer præcis som en normal retail version (har jo produktnøglen i bunden af min pc).
    Satte min SSD til IDE med Compatibly mode og installerede som før med et extern DVD-drev i USB 2.0 porten.


    Mvh,


    Simon H.A.