Ny gamer pc, jeg fatter hat.

  • Hejsa, jeg har længe gået og overvejet om man skulle købe sig en "rigtig" gamer pc, men da jeg ikke ved en skid om computere har jeg været ganske længe om at tage tilløb.
    Mit budget ligger i den lave ende, 3-5 tusinde er hvad jeg har til rådighed, og selvom det ikke er den store pengepung man har oppe af lommen, vil man jo gerne har noget for valutaen..


    Jeg har kigget lidt rundt på nettet, og er for at sige det lige ud snot forvirret, ved slet ikke hvad jeg skal kigge efter men har da fundet en hjemme side jeg synes ser fornuftig ud, og med et par gode tilbud (tror jeg :crazyeyes: )


    http://www.fcomputer.dk/Computer/Foeniks_Intel_PrimO_Gamer_I


    Mit spørgsmål er så ganske simpelt, jeg skal bare bruge den til at sende mails/game Rift/HoN og ligende og ved selvfølgelig godt jeg ikke kan stille de store krav til den pris, men ville det være et fornuftigt køb? eller skal jeg finde noget bedre?

  • jeg har kun hørt dårlige ting om Føniks computer så dem ville jeg droppe med det samme...


    denne her er godt nok lidt dyrere men holder sig under det 5k og samtidig for du en del mere power for pengene også er den en smule mere fremtids sikret :) da den du har fundet køre på LGA 775 som er en "gammel" cpu platform og som man er ved at udskifte helt (eller har gjort)



    du kunne også kaste en smule mere efter den og snuppe denne her i stedet, da den er kraftigere og holder længere, igen en form for fremtids sikret, personligt ville jeg snuppe den også smide de ekstra gryn det nu koster for et OS, men så har du også en god maskine der burde holde længe :)



    faldt sq lige over denne her også hos Top Data, den samme maskine som den jeg linker til lige op over, bortset fra et lidt nyere bundkort, med nyere chipsæt og (syntes jeg) et pænere kabinet for 200,- mere... igen skal du tænke på at OS koster lidt oveni




    de kommer alle med AMD's egen lidt støjende køler, det kan anbefales at få sat den på de anbefaler, ved mindre den skal stå hvor du ikk ligger mærke til den :)


    de smider også OS på for 899,- så for du skive og licens med selvf ;)



    du har selv skærm osv ikk ?

  • BPM mange tak for dit hurtige svar, skærm osv. har jeg, i god kvalitet så der skulle ikke mangle noget.
    Det med et "smart" kabinet har vel ikke noget med selve indholdet at gøre, det er vel bare design?


    Så mangler jeg bare at bestille :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Den Nye
    BPM mange tak for dit hurtige svar, skærm osv. har jeg, i god kvalitet så der skulle ikke mangle noget.
    Det med et "smart" kabinet har vel ikke noget med selve indholdet at gøre, det er vel bare design?


    Så mangler jeg bare at bestille :)


    nogle få "smarte" kabinetter har bl.a. forbedret luftgennemstrømning og bedre mulighed for at gemme ledninger af vejen. NZXT Hush har fx. indbyggede lyddæmpningsmåtter. Det er hurtigt at tjekke hvert kabinets features ved at søge deres navn og model på google.


    Hvis du engang i fremtiden gerne vil lære kunsten at overclocke, så anbefaler jeg stærkt at du får sat en anden køler på. En stock køler er typisk kun beregnet til en CPU der ikke er overclocket på nogen måde, og derfor afleder de ikke så meget varme som så mange af de kølere man kan købe ved siden af. En kold CPU er en glad CPU :D


    Vil hoppe på BPM's tredje link, da det umiddelbart er det setup der giver mest "bang for the buck". PSUen er dog svagere end den under BPMs nr.2 link, hvilket kan begrænse lidt mht. til fremtidig udvidelse, men ellers ser resten ganske fint ud og du får gode tilvalgsmuligheder fra butikken.


    Eneste der dog skræmmer mig lidt er at de ikke fortæller hvilke strømforsyninger de bruger, men det bliver kun aktuelt hvis du skal OC :)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Den Nye
    BPM mange tak for dit hurtige svar, skærm osv. har jeg, i god kvalitet så der skulle ikke mangle noget.
    Det med et "smart" kabinet har vel ikke noget med selve indholdet at gøre, det er vel bare design?


    Så mangler jeg bare at bestille :)



    Kan kun give BPM ret, Fønix skal du holde dig meget langt væk fra. Står selv og skal købe en computer snart, mit valg falder på Topdata eller SHG, der hvor jeg nu lige kan gøre det billigst :) Held og lykke

  • denne maskine kunne være et bud: http://www.sharkgaming.dk/inde…ems-amd/ultimatorx55.html


    Nu ved jeg ikke om du går på UNI, men jeg kunne få udleveret en gratis windows 7 licens gennem min itafdeling.

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

    Rettet en gang, sidst af Karse ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karse
    denne maskine kunne være et bud: http://www.sharkgaming.dk/inde…ems-amd/ultimatorx55.html


    Nu ved jeg ikke om du går på UNI, men jeg kunne få udleveret en gratis windows 7 licens gennem min itafdeling.


    den overvejede jeg også at smide ind som en mulighed, men da jeg ikk kender noget til firmaet tog jeg nogle setup fra et firma jeg kender lidt til ;)






    Foxx som du selv nævner så er PSU producent ikk nævnt, men som jeg kan lure det ud og har hørt så bruger de Inter-Tech og Energon ikk de bedste mærker, men man har jo heldigvis den mulighed man kan tilkøbe en ordenlig en, men så længe trådopretter ikk skal OC så ville jeg mene at de sagtens kan gå an at bruge en PSU fra Energon eller Inter-Tech...

  • Hvis man ikke kan samle selv og skal have en gamer pc, så har jeg ikke set nogen steder i danmark hvor de sælger billigere end sharkgaming, hvor det rent faktisk også er en gamer pc du får, og ikke en "gamer" pc som elgiganten etc sælger, som har lorte grafik kort etc.


    Så til dit budget er det klart der hvor du får mest for pengene, den du linkede fra føniks computere møder kun lige akkurat minimums kravene på de nye spil som kommer ud idag som crysis 2 / Bulletstorm og de spil der vil komme i fremtiden.

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af khorngor
    Hvis man ikke kan samle selv og skal have en gamer pc, så har jeg ikke set nogen steder i danmark hvor de sælger billigere end sharkgaming, hvor det rent faktisk også er en gamer pc du får, og ikke en "gamer" pc som elgiganten etc sælger, som har lorte grafik kort etc.


    Så til dit budget er det klart der hvor du får mest for pengene, den du linkede fra føniks computere møder kun lige akkurat minimums kravene på de nye spil som kommer ud idag som crysis 2 / Bulletstorm og de spil der vil komme i fremtiden.



    på den sidste jeg har linket til og den fra Sharkgaming er der stort set ingen forskel, udover at du hos top data efter min mening for en lidt bedre cpu, et bedre bundkort og et mindre støjende grafikkort plus jeg vil tro at de hos Shark Gaming bruger Kingston Value ram, de skam ikk dårlige, men de skriver intet om dem, men hos Top Data for du HyperX ram med, og det til sammen syntes jeg 200,- ekstra er en fin invistering :)

  • Sandybridge er meget nyere og hurtigere end en efterhånden gammel AMD cpu, dog har du mulighed for at overclocke AMD'en hvor den i5 2500 de sælger ikke er en K model så der ingen mulighed, og 4gb Hyperx ram koster 350kr så nok ikke lige det der vælter budgettet hvis det var.


    Og så vil jeg til hver en dag hellere have 460 kort over et 5770.


    Og den PSU der i topdata pc'en er meget lille.

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af khorngor
    Sandybridge er meget nyere og hurtigere end en efterhånden gammel AMD cpu, dog har du mulighed for at overclocke AMD'en hvor den i5 2500 de sælger ikke er en K model så der ingen mulighed, og 4gb Hyperx ram koster 350kr så nok ikke lige det der vælter budgettet hvis det var.


    Og så vil jeg til hver en dag hellere have 460 kort over et 5770.


    Og den PSU der i topdata pc'en er meget lille.



    jeg tror ikk du kigger på den maskine jeg snakker om, det er den sidste jeg linker til med en Phenom II X6 T1090 og blandet andet et HD6850 og psu'en burde være stor nok når han ikk skal oc, javist det ikk det bedste mærke men de fungere fint så længe man ikk presser dem for meget...


    jeg smider gerne linket igen http://www.topdata.dk/product.asp?product=7417 og det er nok den maskine af dem som der er blevet lagt link til som jeg ville mene ville være det bedste køb, personligt ville jeg snuppe den af de årsager jeg har skrevet tidligere...



    trådopretter kunne sagtens vælge denne her fra Shark Gaming, men så stiger prisen også når der først skal OS til, så kommer vi hurtigt op på 7k

  • Yep mig der sidder kigger på den forkerte computer, faktisk hele 2 steder på en gang ^^


    Den du linker her http://www.topdata.dk/product.asp?product=7417 <<< er også umildbart den som ser bedst ud til prisen af udvalget, desværre supporter det motherboard ikke crossfire, så han kan ikke senere hen sætte et nr2 kort i. men ud over det ser den fornuftig ud.


    Men ja 800kr oven i for windows 7 hvis man er bange for at køre en pirat version :P så løber den op i 6k

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325