Min harddisk er væk? o.O

  • Jeg har for nyligt formateret min harddisk, og som jeg har gjort så mange gange før smider jeg da bare cd'en i og kører derudaf... som altid forløber det gnidningfrit, og jeg står (relativt) hurtigt med en ny computer så ren som en nyvasken barnerumpe og tænker: "fantastisk"


    Men så begynder problemerne... Min harddisk kan ikke findes... Eller.. Næsten ikke, for den ene partition på min sekundære (det rigtige ord?) harddisk kan sagtens findes, hvorimod den anden partition er som sunket i jorden... genstart, reset af bios, skil computeren ad, støvsug, samle igen - problemet er klart: min Harddisk "er" der simpelthen ikke :S


    Jeg kigger i Enhedshåndteringen og finder harddisken med den "manglende" partition og finder ud af at Enhedshåndteringen kan finde den ved at trykke "udfyld" i en fane... Men partitionen er stadig ikke til at komme i nærheden af, og nu aner jeg ikke mere mine levende råd.. Hvordan får jeg adgang til partitionen (og mine filer) og pladsen generelt? Det er dumt at have en 160 GB harddisk i, hvis jeg kun kan bruge de 20 :S
    Er det hardware der er i stykker eller er det en simpel softwarefejl? Jeg har ikke prøvet i en anden computer, har ikke en virkende anden lige pt. Så jeg tænkte at hvis en af jer Tweakere derude lå med lidt brugbar information kunne det sparre mig for en masse bøvl :)


    De 20 GB er et dokumentdrev, og er ikke der hvor jeg har installeret Windows, den ligger på en anden harddisk.


    Tusind tak for hjælpen på forhånd :)


    Morten



    (folk spørger sikkert hvad der er i kassen:)
    Det drejer sig om windows 7 og en western digital sata harddisk, mit bundkort er et gigabyte P55-US3L med en i5 760 og GForce GTX 470 samt 8 GB corsair (et eller andet) RAM

  • Hmm kunne vrike som om din HD er gået sig en tur eller hverfaldt en del af den prøv at se om du ikke kan genskabe din data via et Recovery Prog. evt Digital Rescue (30$) eller Recuva (freewaer)
    og bagefter se om du ikke kan formater og lave nye partioner

    *****************
    Windows 7 64bit
    Antec P183
    Antec TruePower Quattro 1000w
    Cooler Master V8
    ASUS Crosshair V Formula
    AMD FX-8350 4.4Ghz
    16GB G.Skill
    MSI GTX 1070 Gaming X
    Intel X25-M SSD 160GB
    WDC 1.5 TB

    Rettet en gang, sidst af controols ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af venzel
    Jeg kigger i Enhedshåndteringen og finder harddisken med den "manglende" partition og finder ud af at Enhedshåndteringen kan finde den ved at trykke "udfyld" i en fane... Men partitionen er stadig ikke til at komme i nærheden af, og nu aner jeg ikke mere mine levende råd.. Hvordan får jeg adgang til partitionen (og mine filer) og pladsen generelt?


    Det lyder som en partition der har smidt sin fil-tabel... Alt efter om du vil have din data, eller bare pladsen tilbage er der lidt forskellige muligheder.


    Hvis du er ligeglad med date:
    Gå ind i enhedshånteringen og disk-manageren og her kan du nok se din disk samt den partition der mangler (!?) Her kan du så oprette en partition på den resterende plads, og derefter formatere den.


    Hvis du vil have data:
    Køb Get Data Back - Det er det eneste stykke recovery software jeg har oplevet faktisk gør det det lover. Du kan hente en trial som kan vise dig om det kan finde dine data, og kan det det kan du efterfølgende købe en licens og hente dine data ud af disken.
    Når det er gjort kan du så formatere disken (partitionen) som foreslået ovenfor.


    /ask