Indlæg af venz

    Jeg har for nyligt formateret min harddisk, og som jeg har gjort så mange gange før smider jeg da bare cd'en i og kører derudaf... som altid forløber det gnidningfrit, og jeg står (relativt) hurtigt med en ny computer så ren som en nyvasken barnerumpe og tænker: "fantastisk"


    Men så begynder problemerne... Min harddisk kan ikke findes... Eller.. Næsten ikke, for den ene partition på min sekundære (det rigtige ord?) harddisk kan sagtens findes, hvorimod den anden partition er som sunket i jorden... genstart, reset af bios, skil computeren ad, støvsug, samle igen - problemet er klart: min Harddisk "er" der simpelthen ikke :S


    Jeg kigger i Enhedshåndteringen og finder harddisken med den "manglende" partition og finder ud af at Enhedshåndteringen kan finde den ved at trykke "udfyld" i en fane... Men partitionen er stadig ikke til at komme i nærheden af, og nu aner jeg ikke mere mine levende råd.. Hvordan får jeg adgang til partitionen (og mine filer) og pladsen generelt? Det er dumt at have en 160 GB harddisk i, hvis jeg kun kan bruge de 20 :S
    Er det hardware der er i stykker eller er det en simpel softwarefejl? Jeg har ikke prøvet i en anden computer, har ikke en virkende anden lige pt. Så jeg tænkte at hvis en af jer Tweakere derude lå med lidt brugbar information kunne det sparre mig for en masse bøvl :)


    De 20 GB er et dokumentdrev, og er ikke der hvor jeg har installeret Windows, den ligger på en anden harddisk.


    Tusind tak for hjælpen på forhånd :)


    Morten



    (folk spørger sikkert hvad der er i kassen:)
    Det drejer sig om windows 7 og en western digital sata harddisk, mit bundkort er et gigabyte P55-US3L med en i5 760 og GForce GTX 470 samt 8 GB corsair (et eller andet) RAM

    Det lader til at signalet er analogt ifølge en guide jeg fandt, som desværre ikke forslog nogle mulige kort :/ Det kommer fra et bolignet Århus, så jeg tror ikke der er kryptering på det, ville i hvert fald undre mig hvis der var o.O


    Havde lidt satset på et pci-kort af en slags, jeg har ikke så forfærdelig mange usb-porte tilbage :)


    Jeg har Windows 7


    regnede nu ikke lige med at jeg skulle bruge det til at se film og serier med, vi har ikke så mange kanaler hvor jeg bor:)

    Halløj folkens på tweak :)


    Jeg har for nyligt investeret i en ny computer, og eftersom jeg stadig ikke har noget TV, men nu en anseelig større skræm end i forvejen ville jeg da forhøre mig om mulighederne for at tage det gode gamle runde antennestik fra væggen og sætte bag i min computer og så se fjernsyn via den. Jeg har hørt at det kan lade sig gøre, men spørgsmålet er bare hvor dyrt det er og hvad jeg skal have indkøbt af udstyr.


    Nogle gæve gutter derude som har erfaringer med den slags og kan anbefale eventuelle produkter?
    En guideline til et eventuelt prisleje ville også være fantastisk :D


    Det drejer sig om en stationær computer, i5, 8gb ram og en dejlig SSD, samt et grafikkort som svarer til resten.


    På forhånd tak


    Venzel

    uhm... jo altså..


    (har sgu ikke så meget forstand på alt det her, men jeg kan da prøve)
    den er ikke meget mere en et halvt år gammel eller sådan noget.. kan ikke lige huske..


    processor: Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz (2 CPUs)
    bundkort: asrock ConRoeXFire-eSATA2
    ram: 2gb som jeg ikke ved hvad mærke er.. der står ikke rigtigt noget på dem..
    grafik: MSI NX7900 GT/GTO
    hdd: western Digital 160gb - WDC WD1600JS-22MHB0
    psu: levicom et eller andet.. mener det er en 400W...


    ellers har jeg en gang gøjl som et tastatur (microsoft media pro keyborad) en mus (logitech mx510 og webcam (Logitech QuickCam Communicate STX) plus en ipod...


    håber det hjælper jeg til at kunne hjælpe mig.. for jeg tør næsten ikke slukke den igen:S



    venz

    jeg har brug for lidt hjælp, som jeg håbede jeg måske kunne finde herinde:)


    det drejer sig om min computer (mærkeligt nok o.O ) der ikke vil loade windows ordentligt...


    det der sker er at den starter op som normalt, med windows loading screen og det hele, men når den skal vise den lyseblå skærm, med ordet "welkommen" på, går den fuldstændig i sort, og er umulig at få en reaktion fra...


    jeg har prøvet sidst kendte konfiguration hvbow systemet virkede, samt fejlsikret tilstand, men det hjalp ikke, så jeg smed windows cd'en i, og prøvede med D:\windows>chkdsk /r, den sagde da også at den havde fundet en eller flere fejl, og havde repareret, men det virkede ikke, hvilket resulterede i at problemet var lige så stort som før, og jeg valgte at formatere disken.


    og alt var fint.. det gik jo bare derudaf, og alt så godt ud... indtil her til morgen hvor jeg tænder den, og det samme problem er der...


    jeg åbner kassen, og kigger ind... og rykker rundt på nogle ledninger, det kunne jo være at de har vristet sig løs eller noget.. og så kan jeg lige pludselig godt starte windows, fejlfrit og det hele..


    for mig virker det meget mærkeligt, og jeg har lidt brug for noget hjælp, så hvis nogen af jer tweakere derude har en løsning, så ville jeg blive rigtig glad.



    hilsen venz