Flaskehalsen på PC'en?

  • Hej. Jeg synes at min computer ved at blive alt for langsom til spillet BFBC2 og overvejer derfor hvilken sag i computeren der skal opgraderes (hvis ikke hele pc'en udskiftes :P). I kan vist se min computers specifikation i signaturen. Hvis jeg skal have nyt grafikkort, kan dette så køre med den strømforsyning jeg har? og kan dette passe på nyere bundkort beregnet til i5 eller i7?

    MSI Z87-G43 GAMING (MS7816) NVIDIA GeForce GTX 760
    Intel Core i5-4670k (3,4 GHz) 8 GB RAM
    Samsung SSD 840 EVO 250 GB Samsung SpinPoint F1 Desktop 750GB 32MB 7200 RPM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af lga1993
    Hej. Jeg synes at min computer ved at blive alt for langsom til spillet BFBC2 og overvejer derfor hvilken sag i computeren der skal opgraderes (hvis ikke hele pc'en udskiftes :P). I kan vist se min computers specifikation i signaturen. Hvis jeg skal have nyt grafikkort, kan dette så køre med den strømforsyning jeg har? og kan dette passe på nyere bundkort beregnet til i5 eller i7?


    Baseret på dit signatur, så vil jeg anbefale dig at købe en helt ny PC. Det kan nærmest ikke betale sig at begynde at opgradere på den PC du har nu.
    En Low-end Sandy Bridge maskine skulle kunne klare strabasserne på elegant vis :)




    Quote

    Oprindeligt indlæg af Pwnstarr
    Hvilken signatur? :)


    Den under hans besked :) ?

  • BFBC2 er meget cpu afhængig og en Quad giver virkelig et boost. Problemet er at dit grafikkort også er håbløst forældet. Billigste upgrade ville være at købe en brugt Quad og et brugt grafikkort og sælge det andet.

  • ja.. din cpu kunne måske lige gå an med et godt overclock, men også kun næsten.


    burde gå efter noget nyt.


    og dit grafikkort er håbløst forældet.


    og med en ny cpu/gpu opgrading ville jeg også anbefale at ditche den 420w psu og få en 500-600w



    Du kan eventuelt nøjes med at gå op til en brugt q9550 og et gtx460 eller lign. og så en lille 500-550w psu.


    men hvis du alligevel overvejer en ny pc så ville det klart være at foretrække.

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850

  • Jeg mener ikke at hans bundkort understøtter q9xxx. De eneste quads han kan vælge er q6xxx.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Kan høre på det hele at det er CPUen der skal til BFBC2 og ellers er faktisk det hele lidt gammelt og sløvt xD Faktisk også 3 år tror jeg nok, selvom det "gamle" grafikkort blev købt for et år siden fordi det gav en god ydelse for pengene, faktisk også CPU'en. Tro det eller ej den gang fik jeg at vide quad core kun var til kontor computere og ikke godt til spil xD Tiderne ændrer sig, men tak for det hele :) -


    Er det svært at samle sin egen computer eller skal man bare hold øje med at ledningerne passer sammen?


    Håber fandeme en formatering af min stationære hjælper lidt på mit spil ;D - ellers må jeg finde mig noget billigt (5k-6k) som kan køre det og BF3 forhåbentligt.

    MSI Z87-G43 GAMING (MS7816) NVIDIA GeForce GTX 760
    Intel Core i5-4670k (3,4 GHz) 8 GB RAM
    Samsung SSD 840 EVO 250 GB Samsung SpinPoint F1 Desktop 750GB 32MB 7200 RPM

    Rettet en gang, sidst af lga1993 ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN
    Hvis du selv kan binde dine sko eller hælde mælk på dine havregryn, så kan du også samle en computer :)


    Har du til dels ret i. Men selv det at åbne en mælkekarton kan være svært første gang man prøver ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger


    Har du til dels ret i. Men selv det at åbne en mælkekarton kan være svært første gang man prøver ;)


    Men i værste fald, er der enden google, instruktions-bogen eller tweak ;)