Billed redigering i Photoshop

• Alt efter din Photoshop version og billedet er der forskellige måder at håndtere det på. F.eks. har CS5 et bærktøj der intelligent kan erstatte dele af et billede med indhold fra resten (f.eks. fjerne et træ der "skygger for himlen" eller snavs og rod.

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Alt efter din Photoshop version og billedet er der forskellige måder at håndtere det på. F.eks. har CS5 et bærktøj der intelligent kan erstatte dele af et billede med indhold fra resten (f.eks. fjerne et træ der "skygger for himlen" eller snavs og rod.

Jeg har CS4

• Hvis du skal fjerne baggrunden, så går du bare i gang med pen-tool. Du markerede bare det du vil beholde, og så vælger du inverse select. Så trykker man bare på "delete-knappen" på tastaturet. Evt kan du så Crop'e billedet. Evt. ligge den ønskede baggrund ind.

Er du i tvivl, så google pen-tool background removal. Det skal nok give pote. :9xo

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

Oprindeligt indlæg af LeeFusZ
    Du kan også prøve quick selection tool eller magic wand tool. ;)

Hvis du giver helt op så smid billedet op her, så fixer jeg det, eller en anden. :9xo

nu har jeg prøvet div former og det vil bare ikke :S har du evt en mail jeg kan sende det til ?

Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Hvis du skal fjerne baggrunden, så går du bare i gang med pen-tool. Du markerede bare det du vil beholde, og så vælger du inverse select. Så trykker man bare på "delete-knappen" på tastaturet. Evt kan du så Crop'e billedet. Evt. ligge den ønskede baggrund ind.

Er du i tvivl, så google pen-tool background removal. Det skal nok give pote. :9xo

Pen-tool virkede fint, mange tak :)