Snydt på DBA.

  • Hej Tweak.


    Jeg må nu konstatere, at jeg, som mange andre, er gået i fælden og købt en telefon på nettet, uden at modtage noget.


    Personen kaldte sig Oliver Hansen, og det har jeg nu fundet ud af ikke passer.
    De eneste korrekte oplysninger jeg har på ham, er hans bank informationer.


    Det drejer som om 3.000kr, som skulle have skaffet mig en desire HD.


    Sagen bliver politi anmeldt i morgen (mandag), men problemet er, at politiet er ved at drukne i den her slags sager, og jeg derfor formentlig aldrig ser mine penge igen.


    Jeg ringede til hans bank - men de måtte ikke give mig informationer, de kunne dog fortælle at rigtig mange havde ringet på den konto, så jer er IKKE den eneste. Er der nogen som helst måde jeg kan skaffe info om personen, så det kan lade sig gøre at besøge ham, og kræve penge tilbage, for det er åbenbart det eneste som vil virke. (Hvis nogen kender nogen, eller selv arbejder for Danske Bank, så må i gerne sende mig en PM).


    Men hvad gør kan i sådan en situation??? Jeg syntes det er for ringe, at det er så nemt at snyde folk!

  • Jeg mener da man kan få sin egen bank til at trække pengene tilbage.
    Prøv at ring til din bankrådgiver i morgen og snak med dem.


    Fatter ikke at folk kan være sig selv bekendt på den måde.
    Er jo ikke alle der er millionærer, og derfor måske har kæmpet for at spare pengene sammen
    og så bliver man bare snydt på den måde.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af lp-freak
    Er der nogen som helst måde jeg kan skaffe info om personen, så det kan lade sig gøre at besøge ham, og kræve penge tilbage, for det er åbenbart det eneste som vil virke. (Hvis nogen kender nogen, eller selv arbejder for Danske Bank, så må i gerne sende mig en PM).


    Ikke på nogen lovlig måde. Den eventuelle person der ville udlevere data til dig, ville blive fyret inden for 5 minutter.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af lp-freak
    Men hvad gør kan i sådan en situation??? Jeg syntes det er for ringe, at det er så nemt at snyde folk!


    Hvis der er så mange sager hos Politiet så skal de nok tage sig af det. Ja, det er surt. Men lad dem gøre deres arbejde.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2


  • Du kan jo først og fremmest lade være med, at handle med folk der ikke er cpr valideret.

  • Meld sagen til politiet og kræv at få en bekræftelse på din anmeldelse. Så er du sikker på at den er registreret og ikke bare ender i skraldespanden.


    Og så tag kontakt til dem med jævne mellemrum for at få en status.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Jeg mener da man kan få sin egen bank til at trække pengene tilbage.
    Prøv at ring til din bankrådgiver i morgen og snak med dem.


    rimelig sikker på at banken ikke kan trække pengene tilbage, de kan jo ikke bare trække penge fra en anden persons konto fordi man siger man er blevet snydt, men de kan dække tabet hvis man underskriver en "tro og love erklæring" på at man er blevet snydt, det skete for min svoger for nogle år siden.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups


    rimelig sikker på at banken ikke kan trække pengene tilbage, de kan jo ikke bare trække penge fra en anden persons konto fordi man siger man er blevet snydt, men de kan dække tabet hvis man underskriver en "tro og love erklæring" på at man er blevet snydt, det skete for min svoger for nogle år siden.


    Er det ikke i forbindelse med en handel med dankort?


    Tvivler kraftigt på at man bare kan udfylde en tro og love erklæring på at man er blevet snydt ved en bankoverførsel til en anden konto

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky


    Er det ikke i forbindelse med en handel med dankort?


    Tvivler kraftigt på at man bare kan udfylde en tro og love erklæring på at man er blevet snydt ved en bankoverførsel til en anden konto


    ikke 100% sikker, men chancen for at de bare trækker pengene fra en anden konto fordi man siger til dem at man er blevet snydt er meget lille, men tror stadig at de vil dække tabet da det jo handle om kundeservice (dog er det jo aldrig til at vide med banker mere), dog til en hvis grænse angående beløb.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    Er det ikke i forbindelse med en handel med dankort?


    Tvivler kraftigt på at man bare kan udfylde en tro og love erklæring på at man er blevet snydt ved en bankoverførsel til en anden konto


    Det kan man heller ikke. Det er derfor de kloge hoveder aldrig anbefaler at man betaler via bankoverførsel, uanset hvor man handler og hvem man handler med. Man er total på røven hvis der sker noget som der er tilfældet her.

  • Politi anmeld ham, banken kan intet gøre for dig i dette tilfælde.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu
    Politi anmeld ham, banken kan intet gøre for dig i dette tilfælde.


    nej og som sagt kræv at få en skriftlig bekræftelse på at du har indgivet anmeldelsen


    så er du sikker på at den ikke bare ender i skraldespanden ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky


    nej og som sagt kræv at få en skriftlig bekræftelse på at du har indgivet anmeldelsen


    så er du sikker på at den ikke bare ender i skraldespanden ;)


    Nej det er rigtigt, evt. kan han også se om han kan finde andre der har været snydt af samme person, for således at få politiet til at tage det mere seriøst (læs: bruge ressourcer på det).

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu


    Nej det er rigtigt, evt. kan han også se om han kan finde andre der har været snydt af samme person, for således at få politiet til at tage det mere seriøst (læs: bruge ressourcer på det).


    Tag også kontakt til dba.dk


    de kan måske også hjælpe dig med at komme i kontakt med andre der er blevet snydt af ham


    de gør en del for at stoppe snyd med annoncerne

  • Ja kontakt dba, mig bekendt er de begyndt at gøre som der bliver gjord på ebay hvor de er gode til at jagte snydere.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW