Skodspand vil ikke boote!

  • Hej venner!


    Her til morgen vil min ellers elskede stationære kratedme ik starte op. Normalt gir den fuld gas lige når man tænder, så siger den bip, blæserne falder til ro, og kommer windows frem og gør det den skal.
    I dag gir den igen fuld gas - og ikke andet. Den står bare og larmer uden noget kommer frem på skærmen.


    Jeg har resat BIOS
    Den sagde nogle gange da jeg genstartede: "BIIIIIIIP. BIP BIP BIP" 1 lang 3 korte - any ideas?


    På forhånd tak!


    PS: Kan ikke huske specifikationerne i detaljer men det er noget med ASUS bundkort, Intel Quad 2,4GhZ, dual RAM, nVidia 8600 eller 8800GT - den er vel et par år gammel

  • Ryk alle dine ram klodser ud og sæt en i så du kun kører med en stang.


    Det der kunne godt lyde som en syg ramklods.


    1 Lang og 3 korte bip betyder at computeren ikke har adgang til dine ram.


    som sagt kør med kun 1 klods, hvis den booter, så hiver du den klods ud og skifter til den anden.
    hvis den ikke booter så har du fundet den syge ramklods

    CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
    CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB


    RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
    Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
    GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X

  • Okay, jeg har prøvet 1 RAM af gangen, prøvet dem i forskellige slots, byttet rundt på alle mulige måder, den er stadig kaput.


    Jeg skal se om jeg kan skaffe en helt tredje RAM blok og prøve med den - men kan det være selve bundkortet der er fucked så den ikke kan se RAM'ne oder was??


    takker


    PS: Jeg lagde mærke til at efter BIIIIIP BIP BIP BIP går der ca. 10 sekunder, hvor der så kommer 1 enkelt bip igen. Det virker usammenhængende men what the hell