Ny router/switch m jumboframes og N

  • Jeg kan ikke finde rundt i junglen.
    Jeg skal have mig en ny router der kan det hele.
    Jumboframes
    Trådløst N i 5GHz
    mindst 4 switch porte


    Jeg har fundet mig:


    Buffalo Wireless-N Nfniti Gigabit Router & Access Point


    Jeg har ikke meget fidus til Buffalo. Jeg er tilhænger af Cisco/Linksys og syntes det har fungeret fint for mig indtil videre. Derfor efterspørger jeg erfaringer med Buffalo generelt og specielt denne router.

  • Jeg har selv en N-Finiti (med basal NAS og Torrent funktion), og den har aldrig givet mig nogle problemer. Torrent og NAS delen har ikke altid været så god, men den blev ikke købt til det formål.


    Den kører dog med DD-WRT nu, da jeg blev nysgerrig på systemet, og dét kører mindst lige så godt som Buffalo's egen firmware, og er nemmere at navigere. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Kommer an på hvordan du definerer massiv traffik. På det lokale kan jeg presse en fil overførsel op på ~75-85MB/s med store filer fra PC til NAS - begge maskiner bruger helt normale SATA dreve uden RAID eller lign.


    Den har ikke fået æren af at blive testet på et netværk med "mange" maskiner på én gang, men de gange hvor vi har haft 5-6 maskiner sat til på en gang der alle browser lidt så mærker jeg intet. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • "ingen" max pris.


    Med tung trafik mener jeg der løber omkring 90MB/s. jeg har en qnap 639 som nok kan levere nogle filer. der til kommer at jeg eksperimenterer med streaming af UHD video.


    Så med massiv trafik kan det være mine UHD ekperimenter eller når jeg hælder/henter filer over netværket.

  • Af alternativer kunne du eventuelt også se på Netgears WNDR3700, den har fået ret gode anmeldelser og den har også de funktioner du søger.


    Det skulle også være muligt at installere tredjeparts firmwares på denne router, hvis det har din interesse(efter min mening er det godt, da man aldrig rigtigt ved om fabrikanten vil opdatere routerens firmware når der er gået et par år).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • WNDR3700 kan i hvertfald få DD-WRT på sig, ifg. deres egen side. (Som jeg varmt kan anbefale) :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |