Grafikkort port ?

  • Hej!


    Jeg skal ha nyt grafikkort til WOW, nogle forslag ?...
    Men jeg ved ikk rigtig hvordan jeg finder ud af hvilken port min nuværende bruger :p
    I device manager står der at, jeg har et Nvidia GeForce 7900 GTX, og under System devices ( i device manager) står der noget om Nvidia nForce PCI System Management


    Men betyder det at jeg har PCI Express 2.1 x16 eller hvordan...


    Håber nogen kan hjælpe :)

  • Det tvivler jeg på du behøver tænke på. Det skal bare være et helt almindeligt grafikkort til PCI-e x16.


    Men hvilket bundkort har du?

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Nvidia GeForce 7900 GTX kræver PCI-E så det har du. Men om det er et PCI Express 2.1 x16 slot afhænger af dit Mobo så hvilket mobo har du? det ville hjælpe en del :-)


    Mvh

    *****************
    Windows 7 64bit
    Antec P183
    Antec TruePower Quattro 1000w
    Cooler Master V8
    ASUS Crosshair V Formula
    AMD FX-8350 4.4Ghz
    16GB G.Skill
    MSI GTX 1070 Gaming X
    Intel X25-M SSD 160GB
    WDC 1.5 TB

  • Mobo=Motherboard=Bundkort :-) ja AMD et eller andet boomtown er svær at lure prøv evt. at downloade CPU-Z det er et lille program der kan fortælle dig hvilket hardwear sider i maskinen.


    http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html

    *****************
    Windows 7 64bit
    Antec P183
    Antec TruePower Quattro 1000w
    Cooler Master V8
    ASUS Crosshair V Formula
    AMD FX-8350 4.4Ghz
    16GB G.Skill
    MSI GTX 1070 Gaming X
    Intel X25-M SSD 160GB
    WDC 1.5 TB

  • Pas nu på med størrelsen på dit nye kort - din PSU (strømforsyning) har sine begrænsninger, og du kan komme ud for at maskinen enten ikke kan starte, eller bare går ned når kortet kommer under pres. :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Pas nu på med størrelsen på dit nye kort - din PSU (strømforsyning) har sine begrænsninger, og du kan komme ud for at maskinen enten ikke kan starte, eller bare går ned når kortet kommer under pres. :9xo


    Jah, eller CPU bliver bottleneck..