Nysamlet computer vil ikke starte op!

  • Jeg har næsten lige samlet min computer. Men der sker intet når jeg trykker powerknappen ind. Jeg kan se at der må være strøm til bundkortet da en lille grøn pære lyser om at det står på standby.


    Når jeg tænder for computeren kommer der en lille lyd. Meget svag - kan bedst beskrive det som en lille summelyd. [LYDSPROG: Fffss]
    Det er svært at forklare :)


    Men hvordan finder jeg fejlen her fra? Synes jeg har tjekket alt hvad det kan tjekkes.


    Bundkortet er et ASUS P7P55D-E Pro S-1156


    Strømforsyningen er det som sidder std. i antec sonata 3 500 case.


    Håber at der er en der kan hjælpe. Er lidt fortvivlet da det er min allerførste computer jeg selv bygger.
    Og er lidt bange for om jeg har brændt noget af (kan man det?) Eller kortsluttet noget.


    Har nøje fulgt lidt guides på nettet og ellers vejledningen der var med bundkortet.


    På forhånd tak

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Temerario
    Jeg har næsten lige samlet min computer. Men der sker intet når jeg trykker powerknappen ind. Jeg kan se at der må være strøm til bundkortet da en lille grøn pære lyser om at det står på standby.
    ...


    På forhånd tak


    Hvad består din pc ellers af? (tænker om PSU er stor/kraftig nok?)


    Har du prøvet med et minimum af komponenter i, altså: bundkort, cpu, 1 stang ram, gfx og psu?


    Alternativt prøv at afmonterer bundkortet fra caset, og saml det på en ikke-ledende overflade, eks. et træbord.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Jeg har haft det hele fra hinanden og sat sammen igen uden for kabinettet. Det virker dog stadig ikke.


    Når jeg tænder computeren har jeg lagt mærke til at der en lille "LAMPE" tror det er cpu fan der lyser kort. et split sekund måske.


    Har også set at min psu har mindre rift i en af ledningerne. i en af dem der kan gå til hardisken. Ved ikke om dette har noget at sige?

  • Jeg mistænker PSU'en for ikke at levere nok strøm men det er også bare mig.

    CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
    CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB


    RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
    Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
    GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X