Ny Computer - fryser

  • Hej gutter,


    Nu har jeg endelig fået min nye computere, men jeg har lidt problemer med den og håber der er nogen der kan hjælpe.


    Specs:



    Jeg har installeret driverne fra den medfølgende CD til bundkortet og installeret de nyeste grafikkort drivere fra nvidia.co.uk.


    Jeg har ikke haft så meget tid til at teste den, men efter at have installeret WoW og afprøvet det kan jeg se at der er nogle problemer.


    Nogengange når der bliver kastet en spell eller der sker en form for ting (nyt lvl etc.) så fryser spillet i lidt under et sekund. Det er ikke meget og det ødelægger ikke spillet, men det undre mig meget at min helt nye computer gør det. Det kan til tider også være utrolig irriterende i PvP. Det er meget forskelligt hvornår det sker og jeg har ikke kunnet fastslå noget mønster til hvordan og hvornår det sker.


    Håber der er nogen der kan hjælpe mig :)

  • nu er dit bundkort ikke helt nyt mere, så jeg ville foreslå du prøver at installere nyeste intel chipset driver fra intel.com - og så henter du lige lyd driveren fra gigabyte's hjemmeside også - tror problemet er løst bagefter.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • check lige om der ligger en bios opdatering til dit bundkort osse.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    check lige om der ligger en bios opdatering til dit bundkort osse.


    Mvh
    Sam


    Rigtig god ide :)


    Iøvrigt kan antivirus også generere den slags pauser. Prøv evt at pause dit

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

    Rettet en gang, sidst af neiro ().

  • Tak for svarene. Jeg prøver at lede efter alle de nyeste drivers. Jeg kørte godt nok sådan en scan fra driveragent jeg fik fra gigabyte og der var ingen problemer. Men det kigger selvfølgelig ikke efter BIOS.


    Men jeg har intet antivirus, så det er ihvertifald ikke det der skaber problemer :)



    Hvor finder jeg chipset drivere på intel.com?

  • Jeg har opdateret min Realtek Lan driver da det var den eneste der var en ældre version. Jeg har den checket og jeg har den seneste version. Jeg har prøvet at hente et program der hedder DPC Latency Checker - http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml - og under min sidste gaming session på et par timer, hvor den stadig gjorde det engang imellem vidste programmet ingen problemer.


    Så jeg kunne forestille mig det måske simpelthen er spillet og ikke computeren?

  • Hvilket gfx har du? Du kunne prøve en anden/tidligere driverversion?!

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Det burde jo kunne klare presset ;)


    Gør den det i andre spil?


    Det er ikke internettet, der giver lagg, vel?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Det burde jo kunne klare presset ;)


    Gør den det i andre spil?


    Det er ikke internettet, der giver lagg, vel?


    Tror du har ret, Renegger


    Det er i hvert fald ikke hans maskine, som fejler noget, den drøner lige igennem WOW, som en mis i en spand fløde.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Det burde jo kunne klare presset ;)


    Gør den det i andre spil?


    Det er ikke internettet, der giver lagg, vel?


    Altså jeg har ikke haft problemer med internettet førhen. (Har 50/5mbit fra Stofa)


    Men jeg kan se at når jeg f.eks. åbner kortet over azeroth i WoW første gang så laver den også en lille stutter. Det har den altid gjort. Så altså jeg tror simpelthen det er spillet og det har måske altid været sådan, men nu er jeg bare lige begyndt at lægge mærke til det fordi jeg har fået ny maskine.


    Har ikke prøvet andre spil endnu, men jeg vil lige afprøve et par i løbet af i dag og se hvad den siger til det.


    Men uanset hvad så mange tak for hjælpen til jer alle sammen.


  • Jah, det er vel et af de ok gode kort :P


    Ellers kan du se om du har nogen former for stutter i en Furmark-test.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H