• Hej, jeg skal til at købe en gamer-pc i Zona, en lokal butik i Helsingør. Nogle ret bekendte ejer den, og ved at deres shit fungerer så det skal uden tvivl være der også for rabbattens skyld. Til selve maskinen vil jeg smide omkring 8.000 kroner, og har kigget på 2 forskellige setups. Vil gerne have i siger god for at det virker ordentligt til wow (Smoth på gode grafikker stort set overalt på en 24"). Jeg overclocker ikke. P.s: kan ændre på hvad som helst som jeg vil, angående hardware.


    Billigste rig:
    CPU: AMD Phenom II x4 965 (Black) 3.4 Ghz
    MB: ASUS M4A77T AMD770 ATX DDR3
    GPU: Radeon HD 5770 1GB DDR5
    Case: NZXT Beta Evo Black Gaming Case
    PSU: 560W SLI Compatible 2.3V
    Mem: Kingston 6GB 1333mhz CL9
    OS: Windows 7 Home Premium 64 Bit


    Tvivler en smule på strømforsyningen, men vil det være nok?


    Dyreste rig:
    CPU: AMD Phenom II x4 970 (Black) 3.5 Ghz
    MB: ASUS M4A77T AMD770 ATX DDR3
    GPU: Radeon HD 6870 1GB DDR5
    Case: NZXT Beta Evo Black Gaming Case
    PSU: 600W SLI Compatible 2.3V
    Mem: 8GB Kingston 1333mhz CL9
    OS: Windows 7 Home Premium 64 Bit


    Den billigste fås for 6.7k og den dyreste for 8.2k. Hvad betaler sig bedst i forhold til prisen? Skal kun spille WoW på den.
    Tak på forhånd

  • Hvorfor Amd ?, og når du har så mange penge at gøre med hvorfor så ikke et stærkere grafikkort, og ville nok ha en stærkere PSU til begge setups


    og og, ville nok spare på rammene og så smide et bedre grafikkort i, du har ikke brug for 8 gb til wow

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Korospo
    Hvorfor Amd ?, og når du har så mange penge at gøre med hvorfor så ikke et stærkere grafikkort, og ville nok ha en stærkere PSU til begge setups


    Enig, et 5770 er ikke særlig kraftigt..
    Hvis det var mig, vil jeg vælge noget fra 6000 serien i begge builds :)


    og til Korospo - AMD fordi det er godt :D

  • Nu nævner han at han skal spille wow. Jeg har selv spillet wow og mit 9600GT har funket upåklageligt så gad vide om den 5770 ikke også kan trække det bedre. begge setups er fine hvis det kun er wow

  • bowling, jov sikkert nok men som han selv siger skal den køre smoth i høj grafik, og det ville ikke undre mig om måske et halvt år at wow laver endnu en opgradering af deres spil som trækker mere fps og så det jo godt at være forberedt ?

  • Double post::::::



    Jeg kan næsten garantere han kan køre med max settings.
    Blizzard opgraderer ikke WoW, de laver expansions med nyt indhold men ikke grafik opdatering. De har jo kørt med den grafik der er lige nu siden vanilla hvilket strækker sig 5 år tilbage.

  • ja okay det skal jeg ikke kunne sige da jeg ikke spiller wow men havde jeg bare en forstilling om men så ville jeg da bare helt klart tage det billige setup og så måske lige en bedre PSU

  • jeg siger det samme. så er der jo også en mulighed for at opgradere GFX til et kraftigere på et senere tidspunkt hvis han nu ønsker det.


    Jeg det er jo erfaring fra en gammel WoW spiller(Er godt nok holdt op lige inden Cata kom da de har fucked spillet op) men jeg tvivler stadig meget på at de opgraderer grafikken, selvom det kunne være fed med den grafik de har i deres trailers.

  • ja, syns sådan et STORT spil som wow burde og gøre noget mere ude af det og gør der mere levende end det er i forvejen :), men man kan jo osse vende den om at sige det trækker flere spillere til når det ikke er så et krævende spil :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Korospo
    min eneste ene er og blir intel <3 :D


    Godt for dig ;)


    Men hvis det skal bruges til noget, så kom med begrundelser for dine udtalelser!

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Korospo
    ja okay det skal jeg ikke kunne sige da jeg ikke spiller wow men havde jeg bare en forstilling om men så ville jeg da bare helt klart tage det billige setup og så måske lige en bedre PSU


    Når du skriver en bedre PSU, så mener du vel ikke flere watt, da han ikke har skrevet noget om mærket.


    For 520 watt laangt over hvad der kræves af et system med et 5770..
    En 520 watt PSU kan sagtens trække 2x5770 i Crossfire hvis det er.


    Men hvis det var mig, så vil jeg vælge et 6850 f.eks. den her - LINK
    Den koster små 200-300 kroner mere end 5770, det er bedre, især når du sætter AA til i spillet, og bedre support til DirectX 11.


    Et 5770 trækker max 129W
    Et 6850 trækker max 131W


    En 520W PSU vil stadig kunne holde til begge i Crossfire.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bowling25
    Double post::::::



    Jeg kan næsten garantere han kan køre med max settings.
    Blizzard opgraderer ikke WoW, de laver expansions med nyt indhold men ikke grafik opdatering. De har jo kørt med den grafik der er lige nu siden vanilla hvilket strækker sig 5 år tilbage.


    I Vanilla kunne mit gamle 7300 GT køre WoW på fuld grafik. I dag kan mit nu pensionerede 9500 GT ikke kører WoW i nærheden af fuld grafik. Jo, grafikmotoren er blevet opgraderet.


    Jeg synes du skal få dine facts rigtige før du smider det pis ud.


    OT:
    Begge rigs kan køre WoW.
    Dog er 8 GB RAM i overkanten.

    AMD Phenom II x4 955 @ 4 GHz | ASUS M4A79TD EVO 790X Chipset | Kingston HyperX DDR3 1600 MHZ RAM | XFX Radeon HD 6850 x2 Crossfire | Cooler Master CM Scout case |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bowling25
    jeg siger det samme. så er der jo også en mulighed for at opgradere GFX til et kraftigere på et senere tidspunkt hvis han nu ønsker det.


    Jeg det er jo erfaring fra en gammel WoW spiller(Er godt nok holdt op lige inden Cata kom da de har fucked spillet op) men jeg tvivler stadig meget på at de opgraderer grafikken, selvom det kunne være fed med den grafik de har i deres trailers.


    Cata fucked spillet op?
    Det eneste Cata har gjort er at sætte spillet tilbage til det elskede TBC, hvor tingene og sværhedsgraden i PvE er i orden, i forhold til WotLK der smadrede spillet.


    Cata var deres redning, så at sige at Cata fuckede er fuldstændig langt ude, med mindre du som "erfaren WoW spiller", kun spillede WotLK.


    - Og grafikken er blevet opgraderet.

    AMD Phenom II x4 955 @ 4 GHz | ASUS M4A79TD EVO 790X Chipset | Kingston HyperX DDR3 1600 MHZ RAM | XFX Radeon HD 6850 x2 Crossfire | Cooler Master CM Scout case |