Styrthjelm Stjålet da jeg var i fakta

  • ja jeg har været i fakta idag i Storegade i Esbjerg utroligt nok jeg alarm på scooteren og da jeg så kommer ud efter det tog lidt længere tid fordi at deres system havde scannet 4 varer ind til forhøj en pris, så kommer jeg ud og opdater min styrthjelm fandme er blevet krellet så blir man fandme tosset, det var en dejlig sølvgrå styrthjelm havde godt nok nogle ridser da den var et par år gamle og så var det flip-up men det er åbenbart sådan man får en anden styrthjelm idag når man ik vil betale for dem X(


    så nu ender det jo nok med at jeg må låse den fast til scooteren når jeg forlader den, selv om jeg synes det er utroligt at det er en nødvendighed :boxed:

  • Det godt nok surt, ja. Men det overrasker mig faktisk du ikke låser den fast midt på en "stor" gade i Esbjerg. Det er bare den verden vi lever i, desværre. :rolleyes:

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • det er en sølvgrå Max flip-up styrthjelm med lidt ridser rundt omkring os på visiret, der ska normaly sidde to klistermærker foran forneden er der indhak til i hjelmen har fjernet dem da jeg synes de var grimme, gjorde jeg da jeg købte den ^^;


    normal har jeg aldrig skulle slås min styrthjelm fast, men her på det sidste selv om den har stået på normal sidestøttefod og ret slås og alarm på har nogle møj unger væltede den uden foran min fars rækkehus så det har kostet min 500kr ca. hvilket har resulteret i jeg nu køre den bagved og stå hvor der ik kommet nogen, men synes det er pisse irriterende at folk ik kan kende forskel på dit og mit i dagens danmark. X(

  • kan kun give dig ret, har selv haft stjålet 2 scootere og så droppede jeg faktisk bare scooter og tænkte at det gider ikke bruge flere penge på når lortet blir nakket.., men skal lige holde øje så skriver jeg lige en pm hvis det er jeg spotter noget :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Korospo
    kan kun give dig ret, har selv haft stjålet 2 scootere og så droppede jeg faktisk bare scooter og tænkte at det gider ikke bruge flere penge på når lortet blir nakket.., men skal lige holde øje så skriver jeg lige en pm hvis det er jeg spotter noget :)


    Undskyld, men.. det forkert at stjæle :))

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Din egen skyld når du ikke låser den fast :) . Der bliver stjålet med arme og ben overalt, jeg havde min bil parkeret nede ved stranden i 5 min, da jeg kom tilbage var sideruden knust og min taske stjålet... Nogle mennesker fatter bare ikke konceptet i hvad der er mit er mit, og dit er dit.

  • folk tager hvad der hænger løst eller ligger fremme, derfor jeg altid har taget styrthjelmen med mig eller lagt værdigenstande i baggagerummet.


    en styrthjem kan fint doble som en lille indkøbskurv :)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Lige før jeg blev 18 fik jeg nakket min scooter i en baggård i en lille pis by ved Herning.


    Lige før jeg blev 23, ringede politiet fra Skanderborg at de havde fundet min scooter.


    Tænkte fint nok, havde ikk lige nogen bil på det tidspunkt og var vandt til at cykle rundt. Smuttede ud og købte en hjelm, havde scooteren i ~1½ måned før den blev nakket igen. Og der var endda en kæmpe kædelås på, og den var gjort fast til cykelskuret!


    Var også lidt forundret da den var væk igen :)


    Og ikk mindst irriteret, så ved godt hvordan det føles.


    Føler med dig buddy, men i dagens danmark, er der overraskende få der kan kende forskel på dit og mit.

  • Satme ærgeligt sådan noget...


    Men dit og mit fungerer bare ikke længere i dagens Danmark!


    Jeg mistede min Puch Maxi 2 gear Knight Rider, i en baggård, i en lille flække på Bornholm tilbage i 2005. Og jeg så aldrig noget til den igen...

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+


  • Synes alligevel det er imponeret at de selv efter 5 år leder efter den :O

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af origin


    Synes alligevel det er imponeret at de selv efter 5 år leder efter den :O


    Mon ikke de har en database med stelnumre på stjålne kanllerter, cykler m.v. og de så tilfældigvis er snublet over den.

  • De har sikkert stoppet ham for et eller andet så mener jeg altid lige de tjekker stelnummer på scootere, lige som de gør med biler, bare lige fordi nu de har dig kan de jo lige tjekke op på om afgifter er betalt om den er ståjen og den slags.


    Dog er problemet med cykler at dem tjekker de ikke rigtigt.
    Efter min mening burde der laves et register som cykelsmede havde adgang til, når de alligevel lige har cyklen inde kan de jo lige hurtigt tjekke op på det og så melde det til politiet.


    men nedern for dig mester af de nakkede din hjelm.. :S

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW