Ville dette build køre/starte/fungere til prisen

  • Hvis GTA er en CPU-killer, men kører fint på dit system, så indikerer det vel at din cpu har kræfter nok og at dit gfx kan følge med der, fordi det er mere cpu-intensivt.
    Virker mere som et argument for end imod din cpu :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bowling25
    Jeg ved delvist hvad jeg snakker om da jeg har arbejdet meget med computere.
    Min cpu halter bagefter og det er jeg 99,9% sikker på. Mit GFX tager F.eks. GTA IV fint med alt på high og no shadow. Det siges at GTA IV skulle være en CPU killer og ike særlig meget gfx. Jeg kan se når jeg sidder inde i spillet på mit LCD display at min CPU's ydeevne ligger i toppen og hvis man så hurtigt tabber ud til MSI afterburner så kan jeg se mit GFX ligger på de omkring 70% Stabilt. Ang rådene så har jeg da hørt efter syntes bare lige det er lidt noget lort du lukker ud når jeg kan sidde og se det på min skærm, hver en processor er forskellige overclocking og ydelses mæssigt men der er ikke én der er identisk med en anden ihvertfald ikke 100%. Sagen er at en I7 såvel som en I5 vil gøre at der er nok kraft at tage af så det ikke er CPU der mangler noget af. Jeg har ledt i enhver afkrog på google for at finde noget til mit Mobo for at overclocke CPU'en ifølge af at man også har internet bagefter. Spillene vil først køre glat efter de 4 GHz, men jeg skal da nok give feedback når jeg har installeret det halve system jeg køber her i slutningen af måneden.


    -Bowling25


    Jeg gi´r op...Gør hvad du vil, du ved åbenbart meget mere om det end jeg gør..Synes du skal købe en i5 og så bare beholde dit 9600GT så kan du trække alt i fremtiden... :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Hvis GTA er en CPU-killer, men kører fint på dit system, så indikerer det vel at din cpu har kræfter nok og at dit gfx kan følge med der, fordi det er mere cpu-intensivt.
    Virker mere som et argument for end imod din cpu :)


    Kører fint og kører fint. Det kan spilles men der er sku også til tider en ordentlig spandful lagg med i hvilket jeg ikke magter, det tager hele gejsten og ens lyst til at spille. Spillet skal køre flydene og det samme gælder for alle de andre spil jeg nu også spiller. og efter hvad jeg har målt ud fra så er det cpu'en det er galt med. Min cpu ville garanteret godt kunne yde bedre hvis den blev OC'ed, og det så jeg også meget gerne, men mit mobo er ikke designet til overclocking og det ærger mig.

  • Jeg har lige brugt tid på at læse hele tråden igennem og jeg ved virkelig ikke om jeg skal begynde at le eller græde.


    Trådstarter prøv lige at lyt til noget af det, som du får at vide og du vil finde ud af, at du rent faktisk kan gøre din spil oplevelse meget bedre ved at følge bare lidt af det, som bliver sagt til dig.


    Som du selv siger så er dit bundkort ikke lavet til OC, der i har du helt ret hvilket har den åbenlyse forklaring at det bygger på G31 chipsettet som virkelig er low end.
    En rigtig billig løsning for dig vil være at finde en brugt bundkort med P35/x38/x48/P45 chipset på, så kan den CPU sagtens kommer op og rende over de 4Ghz på luft uanset hvilken stepping din CPU så ellers har, vælger du at gøre det, så koster sådan et bundkort vel omkring de 300,- i salgssektionen.
    Du kan evt. finde en brugt 4 kerners CPU samtidig med, så kan selv et skod dårligt kodet spil, som GTA IV køre flydende.


    Så gør digselv den tjeneste at investere i noget andet GFX end du har nu, og hold nu op med at sige GTX580 i SLI, du kan ikke udnytte de kort før du ryger op i en opløsning som ligger på den anden side af de 2560x1920 og hvor stor er det så lige, at din skærm er ?.


    Så beholder du nu den skærm, som du allerede har og ser lidt på de spil som du spiller, så vil et stk. 460 med 1GB ram være mere end rigelig til det. Det kan vel fås til omkring de 1000 kr idag.


    Så siger du I7 på LGA1366 platform(x58), det er osse helt fint hvis du går meget op i at video i HD kvalitet, ellers har du intet, at bruge den båndbredde som triplechannel ram giver giver dig til, og slet ikke i spil og det kommer aldrig til at ske.
    Vil du endelig investere i et helt nyt system, så gå da efter LGA1156(P55) som puma foreslår, grundet i spil der er dualchannel ligeså hurtigt som tripplechannel understøttelse af ram, den ekstra båndbredde står bare og fiser husleje af. Ellers vent og se hvad Sandy bridge bringer med sig, da det chipset bliver frigivet lige først i januar.


    Så snakker du gud ved hvor mange ram ????, alt over de 4GB kan ikke udnyttes på en spilplatform og kommer kun til sin ret hvis du gør i video redigering i rigtig høje opløsninger, ellers ikke.


    Så snakker du 3D?, fint nok. Det virkede ikke efter hensigten, da det kom frem første gang til pc og kommer heller ikke til det denne gang rundt, det er og bliver en lille niche, som ikke vil blive til noget før både tv og konsollerne kan udnytte teknologien. Det er nemlig konsol markedet, som styrer udviklingen af pcspil og ikke omvendt.


    vil du ikke tage imod bare en lille smule fornuft, så fis du bare en masse penge af på noget lort, som du aldrig kommer i nærheden af at kunne udnytte, jeg kunne ikke være mere ligeglad.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bowling25
    Ebo det var måske noget jeg kunne bruge ihvertfald lidt endnu.
    Har undersøgt lidt omkring men ved så ikke hvilke chipsets der er gode til overclocking af den C2D men har fundet mig dette bundkort der kører med DDR3
    http://www.midt-data.dk/hardwa…ocket-775---HD-Audio.html
    så det er vel bare at smide processoren i svinet, høvle nogle nye DDR3 Ram i og et ny GFX?


    Kan du sagtens, forskellen på P43 og P45 er at på P43 har du kun muligheden for et GFX, preformance på selve chipsettet er den samme.


    http://hardforum.com/showthread.php?t=1328071


    find du nogle DDR III ram fra en god producent med stramme timmings omkring de 1600Mhz, så er det i hvert fald ikke dine ram, som kommer til at holde dig tilbage mht. til OC.


    her er et rigtig fint sted at handle


    http://www.memoryc.com/compute…awpc312800cl9dualkit.html


    Knaldgodt tilbud og rigtig fine ram.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Der kan man bare se, alt der skulle til var lidt tough love.. Tak EBO ;)


    +1 til det

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Okay så hvis jeg vælger den med P43 Chipset som jeg linkede så ville det være fint.
    Igen er der nogen forskel på P43 og P45 OC'ing mæssigt, ifølge det link du gav så sagde de noget med en begrænsning når FSB ryger op til de 400-420.

  • Rent OC er der ingen forskel på P43 og P45, men der vil være forskel alligevel fra producent til producent og hvordan de opbygger deres bios mht. indstillingsmuligheder, for at kunne nå så højt som overhovedet muligt, samt kvaliteten af de komponenter, der sidder på selve bundkortet.


    De producenter som har flest muligheder for indstillinger er: DFI, Asus, Gigabyte og MSI


    Asrock er Asus' billig linie hvilket kommer til at begrænse dig en smule i valg af indstillinger, der med ikke sagt at det er dårligt, slet ikke, men andre modeller har langt flere muligheder for at fintune og derved komme højere op, selvfølgelig i samspil med resten af setuppet, så som ram og køling både på CPU og chipset.


    Du skal allerførst i gang med at læse nogle guides, så du er fuldstændig klar på hvad du skruer på og hvad det gør for dig, samtidig med skal du holde øje med dine temperaturer, at de ikke løber løbsk.


    Her er lidt
    http://www.tomshardware.co.uk/…d-overclocking-e8400-0ghz


    http://www.octeamdenmark.com/f…31-e8400-4-7-ghz-air.html



    ellers søg e8400 oc på google og der kommer et hav af muligheder.


    du kan uden bøvl ramme de 420 FSB og med en multiplier på 9, giver det en hastighed på lige omkring de 3.8, men den kan sagtens komme langt højere op, 4.0-4.2 burde ikke være det store problem over der, så skal du i hvert fald have fat i en anden producent af det bundkort, som giver dig flere indstillings muligheder.


    Kig i brugt sektionen, så lige der var et gigabyte P35 bundkort til salg for billige penge, det var i hvert fald en mulighed for at få adgang til at det, som du skal skrue på, for at få maskinen stabil.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Overclocking mæssigt (dog kun hvis det minder om mit board lige pt.) så ved jeg godt hvad jeg skal skrue på dog ikke voltene over cpu og ram da jeg ikke har de muligjeder på mit board. Jeg skal nok lige læse de guides du linkede (skriver fra mobilen) så når jeg kommer hjem checker jeg det. m -Bowling25