Ville dette build køre/starte/fungere til prisen

  • Heysa tweakers jeg har sat og vredet min hjerne de sidste par uger for at sammensætte mit nye system så her kommer så lidt specs


    CPU: Intel Core I7 950 (3,06Ghz)
    Bundkort: eVGA x58 SLI LE
    RAM: Corsair 4096MB XMS3 1600C9
    PSU: Enermax Recolution 85+ Certified 1250W
    GFX1: Zotac Gef GTX 580
    GFX2: Zotac Gef GTX 580


    Og links


    CPU: http://www.diamond-data.dk/product.asp?product=2794&lang=dk
    Bundkort: http://www.midt-data.dk/hardwa…Socket-1366---Corei7.html
    Ram: http://www.debusy.dk/produkter/Corsair-4096MB-XMS3-1600C9
    PSU: http://www.midt-data.dk/hardwa…n85+---1250-Watt-PSU.html
    GFX1: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=616396
    GFX2: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=616396



    I må gerne komme med kritik samt forslag til andre PSU'er og sådan noget i den stil.
    Kravet er bare at den skal kunne køre 2stks 580'ere og have rig mulighed for overclocking.
    Til Januar opgraderer jeg mit nuværende system til et nyt bundkort cpu og ram
    mit nuværende setup er


    CPU: C2D E8500(3.16Ghz) @ 3,33Ghz
    RAM: Kingston 2*2 Gb
    Bundkort: Asus P5KPL-VM
    GFX: Asus Gef 9600GT (1GB)


    Da mit system halter lidt(CPU'en er en flaskehals) så opgraderer jeg i januar og så i april maj juni måned vil jeg så opgradere resten (GFX1+2 og PSU'en) sammen med en ny skærm ACER GD245HQbid og Nvidia 3D Vision..


    Kom gerne med kommentarer over jul.
    Jeg har også hørt at Sandy bridge kommer den 5 januar men er det også I7 det omhandler eller er det kun I5 serien(Har ikke helt checket op på det) og hvad er fordelene ved det
    Mit system skal være et extreme gamer system. så derfor sætter jeg lidt store krav.


    Venlig hilsen Bowling25

  • Holy mother of Jesus en lækker PC du smider sammen :) !!!


    Der er nogle få detaljer:
    Bundkort: Det fejler intet, men grunden til at det sælger så godt i USA er fordi de kommer med en ekstrem god service, som ikke fås i EU
    RAM: Med så stort et budget, hvorfor så ikke nogle specielle performance RAM? De skal nok være fine, det er ikke det, men jeg havde nok valgt nogle HyperX ell. lign. - Har du desuden bemærket at du næsten har lige så meget dedikeret grafikhukommelse som systemhukommelse? Måske du er gået lidt low på RAM - Et godt sæt koster ikke ret meget mere :)
    PSU: Du kan klare dig med langt færre watt :) NCIX laver en PC med nogenlunde samme specs og de bruger en 850W PSU. Der kan være lidt penge at sparre?
    GFX: Jeg har aldrig hørt noget direkte godt om Zotac. Til gengæld så hører jeg for tiden rigtig meget godt om MSI, måske noget der har interesse?


    Hvad angår Sandy Bridge, så mener jeg ikke at de kommer med Hyper Threading, som imo er hele charmen ved LGA 1366. Så jeg tror at det ville være et godt køb med LGA1366, hvis du ikke vil vente til 11Q3.
    Sandy Bridge projektet skal erstatte 1156 (i3-i5) og det ser ud som om du sigter lidt højere end det.


    Har du gjort dig tanker om køling til OC og eventuelt et godt kabinet?

  • Jeg ville vælge Corsair Professional Series Gold AX1200 i stedet for den PSU du har valgt, men selv deres version på 850w burde også kunne køre dit setup.


    Med hensyn til rammene så hvis du skal køre med socket 1366 skal du også bruge tripple channel ram så du kunne vælge nogle som disse i stedet for Kingston HyperX 3x2 GB PC3-16000 / 2000MHz C9 eller Mushkin 3 x 2 GB PC3-12800 / 16000MHz C6.


    GFX ville jeg for det første starte med et og så ikke se om det ville være nok og så ville jeg desuden også tage EVGA i stedet for, men det er mere en smag sag. GTX 570 ville formegentligt også være mere end rigeligt men 580 er self også et dejligt kort (der kommer jo også nye AMD kort i morgen så der kunne jo også være nogle interessante alternativer).


    Jeg kender ikke det bundkortet du linker til men disse to skulle i hvert fald være rigtig gode ASUS Sabertooth og Gigabyte GA-X58A-UD3R (Rev 2.0)


    CPU er der ikke rigtigt noget at sige til den er bare god.


    Med hensyn til Sandy Bridge så skulle det komme den 5-9 januar for de første cpuer og den er sat til at erstatte socket 1156, så den er altså ikke sat til at konkurrere med socket 1366 som du overvejer at investere i, dog burde både 1156 og 1155 være rigeligt til en ren gaming maskine.


    Hvis det var mig ville jeg nok også opgradere mit gfx før jeg skiftede cpuen, da du kan se fx her hvordan en i3-540 klarer sig nærmest identisk med en i7-950.


    Og hvis du alligevel først begynder i januar ville det jo være dumt ikke lige at tjekke nogle benchmarks af Sandy Bridge.


    Edit:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN
    Hvad angår Sandy Bridge, så mener jeg ikke at de kommer med Hyper Threading, som imo er hele charmen ved LGA 1366. Så jeg tror at det ville være et godt køb med LGA1366, hvis du ikke vil vente til 11Q3.
    Sandy Bridge projektet skal erstatte 1156 (i3-i5) og det ser ud som om du sigter lidt højere end det.


    i7 2600/2600K/2600S har hyperthreading.

  • PSU'en kan sagtens ryge ned på lidt lavere men jeg vil såmænd også gerne både fremtids og overclockings sikre min computer så der er meget saft der kan presses ud af systemet. Rammene er jo self også en mulighed(ved godt det er low lige til en start) fra begyndelsen havde jeg tænkt 24GB(altså maks hvad lemmerne kan trække) men tænkte lige igen det er nok lige lovligt meget men omkring de 8-12 gb ville være fint. GFX'ene kommer i på 2 måneder(dvs. 1 pr måned eller sådan noget) da jeg skal trække 3d i nogle MEGET grafikkrævende spil betyder det også at jeg tæsker mit kort til det yderste derfor vælger jeg et SLI setup med 2x 580. Ang. Zotac, MSI, eVGA og de andre producenter er jeg ikek sat så meget ind i hvad de forskellige producenter gør med kortene men siden det først er om 3 mdr eller sådan noget før jeg sætter nogle kort i så burde de jo gerne være faldet lidt i pris, så jeg går nok efter 2x MSI kort ville jeg mene. Det er nok ikke en dum ide at vente og se hvad sandy bridge kan, men som sagt jeg ønsker en ren sindssyg maskine med en masse kraft og give fra sig. Har ikke planer om at opgradere i nogle år så grunden til det er nogle meget dyre komponenter er at det bare skal holde i mange år. Bundkortet kan også sagtens komme op til overvejelse, grunden til det jeg har valgt fra MSI er udelukkende kun fordi det var et af de få bundkort jeg kunne finde inde på midt-data. Så der er rig mulighed for at finde nogle andre gode såvel som lidt billigere bundkort som har mulighed for SLI og socket 1336 med tripple channel og som er overclocking venlig(Mit p7kpl-vm skal lige siges er en sæk lort og duer bare slet ikke til overclocking). Ang. køling så har jeg en Zalman CNPS 10X Extreme køler med PWM Mate controller, men jeg overvejer et H70 Vandkøling sæt til næste år. indtil da er det i de små lejer med overclocking indtil sættet bliver installeret. Kabinettet som jeg har er et Apevia X-Cruiser (Blå) med 2 Blæsere (Installerer snart 3 ekstra. Har bare ingen tid lige pt. ) men har også gjort tanker om at få et andet kabinet såsom Antec 1200 eller sådan noget i den stil.


    Jeg vil lige kigge på de links i har givet mig og lade det komme op til endnu en overvejelse, da jeg nødig vil have et lorte system jeg kan gå og brokke mig over, ligesom jeg gør med min 4 mdr. gamle SE Vivaz hvor jeg hellere ville have haft Iphone 3GS eller 4, men det er en anden side af sagen.


    - Bowling25

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bowling25
    Lige endnu et spørgsmål. Hvis man slår op under Intel Core I7 950 så kan man se den kun understøtter DDR3-1066 Ram er det så ikke nogle inkompatible ram du slår op affenkatzen


    De virker fint, når der står at et bundkort eller cpu kun kan køre med X ram betyder det som regel bare at det ikke har pre-instalerede profiler til andre hastigheder af ram så man manuelt lige skal sætte deres timings og volt op.

  • Nøjes med et gtx580 og gem de andre 4k til en nyere serie og skift dit gtx580 ud der. Det andet er da kun hvis du synes det lyder så sejt at sige 580gtx i SLI, at det retfærdiggør en merpris på det niveau.


    Det lyderfedt, men ikke SÅ fedt ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Du siger at dit nuværende system halter lidt og din cpu er en flaskehals. Det er dit 9600GT der er flaskehalsen i dit system hvis du gamer. E8500 er en ganske solid cpu stadigvæk, har selv en E8400 der er clocket til 4.1 Ghz og snupper en superpi 1M på ca. 11 sekunder, det er ikke tosset til gaming stadigvæk. Kunne være du skulle se om du kunne få noget mere køling på og flere mhz ud af din cpu og så starte med bare at smide et ordentligt gfx i, tror du er rigelig tilfreds med performance...Men det er selvfølgelig ikke "in" at ha en Core2duo mere selv om der stadig er masser af power i dem. Så meget ekstra er der sgu ikke at hente i i7 til gaming, prisen for et skift taget i betragtning..


    EDIT: 24 gb ram til gaming, hvor mange spil skal du spille samtidig? :D 8gb er RIGELIGT og alt over 6 får du slet ikke brug for...

  • ser ud til det mest er gaming du snakker om og vil bruge din PC til så er det altså ikke nødvendigt med I7 - 950 efter min mening. Ville mener du fik mere du af dine penge ved og smide den efter I5 -760 eller en tilsvarende Sandy model.


    Der er ikke rigtig nogle spil idag som der mig bekendt kan udnytte de 8 kerner du får ved I7 serien. Og til gaming mærker du ikke om du kører Dual eller Tri-channel ram alligevel.


    Og som der bliver sagt er 580 sli totalt overkill, kig rundt og læs hvad det rent faktisk kan trække og så vil du se at du slet ikke har behov for 2 af dem.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • på LGA1366 får du PCI-Express 2.0 x16 på to el. flere PCI-E porte gør du ik ik på LGA1156 platformen der er det PCI-Express 2.0 x16 @ x8 istedet det gir lidt under hva fuld @ x16 køre men ka du leve med det så er det os fint ellers ska du ha fandt i bundkorts med Lucia chippen den ka køre x16 på 2 pci-express porte.


    der er bla. MSI P55A Fuzion


    PCI-Ex16 2
    PCI-E Gen Gen2 (1x16, 1x16)



    ud fra hva jeg ka læse kan den køre PCI-E 2.0 x16 @ x16 mode og ik PCI-E 2.0 x16 @ x8 som man ellers vil gøre på LGA1156 platformen.


    men de er den er lidt peberet koster små 1414kr på via edbpriser MSI P55A Fuzion ellers ska du ha fat i MSI's "Big Bang" Serie som Fuzion el. Trinergy hvis du vil ha MSI selvfølge ^^;

  • CPU'en er flaskehalsen. Mit nuværende GFX fejler intet. Min cpu ryger op på 100% og ligger melem 96-100% inde i spillet(G15). Mit gfx ligger dog kun på de 70-80 stykker(MSI Afterburner til at måle).
    Ang. Core I7 og GTX580 i 2way SLI er fastsat. det bliver ikke lavet om da jeg har ønsket det i meget længe.

  • Hvis dit nuværende gfx ikke fejler noget, så synes jeg det virker lige harskt nok at bruge 7,5k på to nye ;)


    Er der nogen speciel årsag til at du vil have 2 gtx580? Please fortæl mig, at du skal køre med tre skærme i minimum fuld HD opløsning!
    Ellers kommer det sekundære gfx til at stå og trille tommelfingre - især hvis du med dit nuværende forbrug mener at ikke engang dit 9600gt bliver udnyttet.


    Something simply doesn't add up ;)


    Men hvis ikke vi kan få dig på andre tanker, kan vi vel ligeså godt lade være med at agere din sunde fornuft ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Må skuffe dig at jeg ikke kører 3 skærme i full hd, men jeg skal have 3d vision samt en 23-24" fladskærm og måske have fat i en mere på et tidspunkt.
    Mit nuværende GFX bliver ikke udnyttet helt fuldt ud(Mener jeg ikke) men den kan kun køre mine spil på omkring medium i de nyere spil såsom BFBC2 og sådan nogle som er vildt krævende derfor et 580 og for lige at vende tilbage til skærmen så beholder jeg min nuværende skærm indtil jeg køber den med 120 hz så jeg både kan spille og have et skrivebord ved siden af men på et tidspunkt bliver det 2x 120Hz jeg skal bruge med full hd. Jeg skal også have 3D vision, derfor vælger jeg 2 både for at fremtidssikre min pc en smule og sikre mig at jeg ikke får det mindste af en lag spike(selvfølgelig kan der godt komme en på et tidspunkt) men pointen er jeg hader når noget lagger derfor ville jeg have det bedste af det bedste som kan opfylde mine ønsker. Jeg starter selvfølgelig med 1x gtx580 hvorefter jeg køber en 120hz skærm og 3d og hvis det ikke er nok smider jeg penge efter gfx nr 2

  • Som jeg skrev i starten så kommer det over nogle måneder med de grafikkort, jeg kan jo lige se om 1 ER nok når jeg har fået mit 3D men igen jeg kan ikke lide lag så derfor ville jeg vælge 2 men starter self med 1 og ser så på det derfra(Tvivler stadig meget, de nye spil er jo krævende og så når der kommer 3d ind i billedet så skambider man sku næsten sit kort)

  • Hør her Bowling25, hvis du har en C2D E8500 og et 9600GT grafikkort og dine spil hakker, så er det ikke din cpu der mangler power i den sammenhæng. Det er dit grafikkort der er et forældet mid-range kort. Hvis du skal opgradere hen af vejen ville jeg starte med at smide et ordentligt gfx i din nuværende maskine, evt. et GTX 580 som du snakker om og se om du så ikke synes det sparker røv nok...Evt clocke din E8500 yderligere, så er det ikke voldsomt mange fps mere der er at hente ved at skifte til I7...Der er stadig masser af rå power i en clocket E8xxx CPU til spil!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bowling25
    CPU'en er flaskehalsen. Mit nuværende GFX fejler intet. Min cpu ryger op på 100% og ligger melem 96-100% inde i spillet(G15). Mit gfx ligger dog kun på de 70-80 stykker(MSI Afterburner til at måle).Ang. Core I7 og GTX580 i 2way SLI er fastsat. det bliver ikke lavet om da jeg har ønsket det i meget længe.


    Du aner virkelig ikke hvad du snakker om, og hvorfor faen spørger du overhovedet folk til råds hvis du ikke tager ved lære af det alligevel?

  • Ja i en OC'ed. Hvis du læser i et af mine indlæg finder du hvor jeg siger jeg har et P5KPL-VM Board som slet ikke er beregnet til OC. Ja jeg kan få den op til 4050 Mhz men så er det mit internet hopper af. Mit internet ryger når den går over 3.33Ghz sååå. Ang min cpu anyways så er det den der er slow i optræk. jeg kan se på mit lcd display at den går næsten hele tiden op på 100% i forbrug og så kan den ikke levere mere og mit gfx kører fint indtil videre. det er cpuen der mangler power

  • Selv ved 3.33 Ghz er der meget power i en E8500 til gaming. Nej det er ikke din cpu der halter efter i en kombi med et 9600GT... Brug 10 min på Google og bliv klogere den vej, os vil du ikke lytte til ihvertfald! Siger ikke det er dumt at købe nyt system, der er bare et eller andet ved dit gamle system´s performance du har misforstået eller slet ikke forstået.. 8o

  • Jeg ved delvist hvad jeg snakker om da jeg har arbejdet meget med computere.
    Min cpu halter bagefter og det er jeg 99,9% sikker på. Mit GFX tager F.eks. GTA IV fint med alt på high og no shadow. Det siges at GTA IV skulle være en CPU killer og ike særlig meget gfx. Jeg kan se når jeg sidder inde i spillet på mit LCD display at min CPU's ydeevne ligger i toppen og hvis man så hurtigt tabber ud til MSI afterburner så kan jeg se mit GFX ligger på de omkring 70% Stabilt. Ang rådene så har jeg da hørt efter syntes bare lige det er lidt noget lort du lukker ud når jeg kan sidde og se det på min skærm, hver en processor er forskellige overclocking og ydelses mæssigt men der er ikke én der er identisk med en anden ihvertfald ikke 100%. Sagen er at en I7 såvel som en I5 vil gøre at der er nok kraft at tage af så det ikke er CPU der mangler noget af. Jeg har ledt i enhver afkrog på google for at finde noget til mit Mobo for at overclocke CPU'en ifølge af at man også har internet bagefter. Spillene vil først køre glat efter de 4 GHz, men jeg skal da nok give feedback når jeg har installeret det halve system jeg køber her i slutningen af måneden.


    -Bowling25