Hjælp til PC problem

  • Nu skal i høre,


    Jeg har fået det her meget irreterende problem, min pc går nogle gange bare i sort, eller rettere sagt min skærm går i sort, også blinker det lille lys hvor man tænder for skærmen orange.


    Og intet i baggrunden kører, fordi jeg kan intet hører i mit headset, selv hvis jeg taler med folk over ventrilo eller spiller cs, så kan jeg ikke hører nogle tale eller nogle skyde, så den crasher vel fuldstændig?


    Jeg satte mine gamle ram i, for at teste om det var de nye der var noget galt med, men det skete os med mine gamle ram, så nu mistænker jeg lidt min strømforsyning eller mit grafikkort. Men jeg har virkelig ingen ide om det.


    Computeren genstarter eller slukker ikke, men summer/kører bare videre, og jeg skal enten restarte eller slukke og tænde pc'en igen før det virker. Og den sorte skærm kommer helt umotiveret og tilfældigt, og jeg kan kører dage uden problemet opstår, og andre gange minutter/timer.


    Så hvis der nogle der kan hjælpe mig, eller har prøvet det samme og ved hvad det er, må i meget gerne skrive.

  • Prøv lige at komme med nogle specs på hvad din maskine består af og hvilke producenter.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Ebo:


    GIGABYTE GA-EP35-DS3
    Intel core 2 duo E8400 E0 3ghz
    8800GTS OC 320mb er ret sikker på det er fra BFG
    4gb Cellschock ram, 2gb pc-8000 1000mhz cl4 2.2v, 1gb ram pc-8000 1000mhz cl4 2.3v, og 1gb pc-6400 800mhz cl4 2.2v
    2 harddiske, 1. 500gb seagate 7200rpm, 2. 80gb seagate 7200rpm
    Cooler master silent pro m600 PSU
    DVD Drev
    corsair hydro h50


    Jeg prøver at teste med min brors gfx her på fredag.

  • tjek at dine strømstik sidder godt nok i dit grafikkort !


    jeg har haft præcis samme problem og det var pga en lille løs forbindelse til mit gfx....så efter at ha roddet med de kabler løste det mit problem.

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • for mig lyder det stadigt som om dit gfx ikke får strøm nok


    så det er enten dine stik til gfx der er løse eller gfx er defekt eller psu'en der er blevet så slidt at den ikke længere er stabil. men som du skriver så vil du prøve med et låne gfx, og det synes jeg er en god ide.


    du kan prøve at gå ind i din bios og se om der er noget der hedder undervolt protection, eller noget lignende....det har jeg på mit bundkort. jeg er ikke 1000 % sikker på om det så gælder kun for cpu eller også for gfx.... men uanset værd at forsøge

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii