Xbox 360 Slim HDMI

  • Hey.


    Jeg har hørt at der følger sådan et 3 stikket, stik med til xbox360'erne, ved dog ikke med slim, men stikket skulle være hdmi.


    Jeg er ikke sikker på om jeg har fået et med. Men kan det passe at dem med Elite versionen, har fået dem?


    Synes måske det var lidt plat, hvis jeg ikke har fået et.

  • Det er ikke alle Xbox udgaver der har HDMI. Hvis der ikke er en HDMI port på din Xbox konsol så får du simpelthen ikke HDMI ud af den - kabel eller ej.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Alle nye Xbox har det mener jeg. Det er kun hvis du får fat i de gamle modeller, at det KUN er eliten der har det. Og når jeg siger nye, så er det ca. 2 år siden de fik det lavet sådan mener jeg.

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Der følger heller ikke HDMI kabel med til Slim'en..


    Stikket er godt nok på xbox'en, men kablet medfølger ikke.


    Et HDMI kabel er vel efterhånden allemandseje, og ret nemme at skaffe.


    Til min Slim fulgte der faktisk kun composite kabel med.
    Det er det med rød/hvid til lyd, og gul til video..
    Dette kabel kan man IKKE køre HD med.


    For at køre HD på xbox'en kræver det enten HDMI eller component.
    Component er det kabel med rød/grøn/blå til billede, og rød/hvid til lyd.
    Også kaldet YPbPr.
    Compnent er analogt, og derfor mere modtageligt for udefrakommende signalforstyrrelser.
    Dette kabel følger heller ikke med til en ny xbox mere.


    Men HDMI er klart at foretrække.
    Køber du en ny Slim skal du bare købe et HDMI kabel ved siden af.
    Skal længden være under 5 meter er et billigt kabel lige så godt som et dyrt.


    Skal man over 5-10 meter skal man op i den dyre ende for at kunne trække 1080p på
    et HDMI kabel.

  • eneste model af xbox 360'eren uden HDMI stik var den gamle Core udgave. Core blev vist kun lavet med det første chipsæt (Xenon) hvorefter den blev afløst af Arcade, stadig uden HDD men med HDMI.


    hdmi kabel følger normalt ikke med (udover elite maskinerne), men alle xbox 360 udgaver har som udgangspunkt et composite kabel og en SCART adapter med.


    HDMI kabler kan som regel fås for ca. 150 kr. og opefter... Ønsker du at køre HDMI/DVI, så hold dig fra de ultradyre kabler med guld og andet skrammel... spild af penge medmindre du bruger analoge standarder (composite, component, vga etc.)


    [Blocked Image: http://www.spelpiraten.se/images/xbox-360-composite--av-cable-250.jpg]
    Hvis det er et kabel som ovenfor, så er det composite og følger med alle xboxes... dette kan ikke køre i HD opløsninger som nævnt før.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Der var faktisk 2 udgaver alt efter hvor teknisk du er. Både Xenon og den senere Opus havde ikke HDMI hvor Zephyr og den senere Falcon havde. Jasper - den nuværende har. (Ikke 100% på den sidste.)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • jasper har da jeg selv er ejer af den dejlige model og holdbar

    Msi big bang trinergy
    Core I7 875K
    corsair dominator Gt
    2000mhz 8-8-8-24 1T 1600mhz 6-6-6-15-1T
    Msi 470gtx Twinfrozr II power edition
    corsair F60 ssd disk 1 tb disk 500 gb disk
    coolermaster silentpro 1000watt
    Coolermaster Haf 922

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Der var faktisk 2 udgaver alt efter hvor teknisk du er. Både Xenon og den senere Opus havde ikke HDMI hvor Zephyr og den senere Falcon havde. Jasper - den nuværende har. (Ikke 100% på den sidste.)


    jep, Xenon og Opus var dem uden HDMI, og er som sagt ikke længere i produktion.
    Slim xbox 360'ere (har kodenavnet Vejle), samt Jasper (den eneste hvide xbox 360 stadig i produktion) har begge HDMI...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx


    jep, Xenon og Opus var dem uden HDMI, og er som sagt ikke længere i produktion.
    Slim xbox 360'ere (har kodenavnet Vejle), samt Jasper (den eneste hvide xbox 360 stadig i produktion) har begge HDMI...


    Heh, håber da du mener Valhalla.. :)
    Men kunne da ellers være nice hvis den næste revision får kodenavnet Odense. :)

  • Ha ja blæret en fyn version det kan vi li

    Msi big bang trinergy
    Core I7 875K
    corsair dominator Gt
    2000mhz 8-8-8-24 1T 1600mhz 6-6-6-15-1T
    Msi 470gtx Twinfrozr II power edition
    corsair F60 ssd disk 1 tb disk 500 gb disk
    coolermaster silentpro 1000watt
    Coolermaster Haf 922

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi


    Heh, håber da du mener Valhalla.. :)
    Men kunne da ellers være nice hvis den næste revision får kodenavnet Odense. :)


    Valhalla var work-in-progress kodenavnet på slim's chipsæt, Vejle er det endelige kodenavn.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Min kører 1080p har en premium det fulgte dog ikke med. Har så selv kværket det stick der hørte med så det kan sidde i når jeg bruger headset :D

  • ja det er smart til xbox lan så man kan have headset på samtidig

    Msi big bang trinergy
    Core I7 875K
    corsair dominator Gt
    2000mhz 8-8-8-24 1T 1600mhz 6-6-6-15-1T
    Msi 470gtx Twinfrozr II power edition
    corsair F60 ssd disk 1 tb disk 500 gb disk
    coolermaster silentpro 1000watt
    Coolermaster Haf 922