Kongelig særbehandling

  • Jeg er normalt accepterende overfor kongehuset, og anser dem som en slags (omend lidt for godt betalt) reklame for Danmark, men det sker de krydser grænsen for hvad jeg ser som acceptabelt. I dag blev jeg sq sågar helt harm da jeg læste denne nyhed på ekstrabladet:


    Marys fødsel lukker det halve af Riget


    Det kan simpelthen ikke være rigtigt at hun skal have den type særbehandling. I mine øjne er det helt grotesk at tillade sig at sige til så mange gravide kvinder "hør lige her, vi har en kvinde som ikke lige orker at i føder i nærheden, sååeh kør lige til et andet sygehus.." og ikke nok med det, hun skal da endelig bare blive så længe som muligt og tage endnu flere kvinders plads - hold kæft hvor er det sygt!


    Hun er 3. gangs fødende
    Hun har en hær af folk klar derhjemme til at hjælpe


    Og skulle hun stadig insistere så kan hun sq købe en hel afdeling af et privathospital i stedet!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Er det ikke forbandet ligegyldigt... Det kan ikke rigtigt bringe mit pis i kog.


    /ask


    Tjo jeg kunne jo også bare være ligeglad da jeg lige som dig ikke bor med riget som oplagt sygehus, men jeg ville sq være ret irritabel hvis jeg skulle kastes rundt til andre sygehus pga. én anden kvinde..


    Hvis man har den slags ekstreme behov så må man efter min mening få dem stillet uden at skulle træde andre over tæerne.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this
    Tjo jeg kunne jo også bare være ligeglad da jeg lige som dig ikke bor med riget som oplagt sygehus, men jeg ville sq være ret irritabel hvis jeg skulle kastes rundt til andre sygehus pga. én anden kvinde..


    Det er egentligt ikke med tanke på at det ikke er relevant for mig, mere en begyndende irritation over hvor tit en storm i et glas vand skal piskes op til at blive "forsidestof". Det er jo ikke sådan at de gravide der skal føde der bare må klemme ballerne sammen... Der er jo ikke så langt til nærmeste alternative fødestue.


    At hun så insisterer på at være "i fred" kan jeg da godt syntes er lettere latterligt, men stadigt ikke nok til at hidse mig synderlig op.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Det er egentligt ikke med tanke på at det ikke er relevant for mig, mere en begyndende irritation over hvor tit en storm i et glas vand skal piskes op til at blive "forsidestof". Det er jo ikke sådan at de gravide der skal føde der bare må klemme ballerne sammen... Der er jo ikke så langt til nærmeste alternative fødestue.


    At hun så insisterer på at være "i fred" kan jeg da godt syntes er lettere latterligt, men stadigt ikke nok til at hidse mig synderlig op.


    /ask


    Da vi fik vores datter var der som altid travlt på fødestuen her i Esbjerg. Vi havde en behagelig jordemoder og selve fødslen var fin. Hun smuttede med det samme efter fødslen og der kom nogle andre folk ind på stuen. Så havde vi lige en times tid, tror jeg, inden jeg blev smidt hjem og konen med nød og næppe fik en plads på en stue. Sådan var det og det går jo nok, omend det virkede lidt trængt med pladsen og lidt nedern som nybagt far bare at blive smidt hjem.


    At hun så kommer som 3. gangs fødende (som jo normalt er ambulant) og bruger så meget plads på et almindeligt tilgængeligt hospital virker bare i mine øjne grotesk. Jeg synes ikke det kan retfærdiggøres.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this
    At hun så kommer som 3. gangs fødende (som jo normalt er ambulant) og bruger så meget plads på et almindeligt tilgængeligt hospital virker bare i mine øjne grotesk. Jeg synes ikke det kan retfærdiggøres.


    Vi er slet ikke uenige om at det er en smule grotesk - det er ikke det jeg er ude efter. For mig er det dog næsten ligeså grotesk at det skal slås sådan op.


    Som jeg skrev tidligere er det nok bare min begyndende irritation over at der efterhånden er så mange dybest set ligegyldige "nyheder" der konstant skal slås stort op som "dagens afsløring".


    /ask


    PS.: Jeg har da også selv været igennem turen, hvor vi også anden gang lige fik et par timer til at "sunde os" og så var det ellers hjem igen. Jeg nåede faktisk at aflevere den ælste i vuggestuen, få mig en datter og derefter hente min ældste fra vuggestuen igen (og der var vi hjemme alle tre).

  • vil sige at det er et godt eksempel på at når nogle får status, kan det gå galt, og det ændrede lige fuldkommen mit syn på Mary. INGEN, og jeg mener NOBODY skal have ret til at lukke halvdelen af et hospital for den bagatel af en titel...


    Riget burde sådan set pisse hende i øret eller forlange at kongehuset betaler for samtlige personer der vil blive overført til privatklinikker og dertilhørende transport.


    So, Mary, if you're ever reading this... THEN GO SHIT OUT THAT RETARDED KID OF YOURS IN A BUSH NEAR A BILLABONG... You're an Aussie, you can handle it!


    i rest my case people!

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200


  • Kilde: Her & Nu. Uhada!


    Hvor er din kildekritik.


    Hvis riget lukker halvdelen af fødselsafdelingen ned, er det nok rigets egen beslutning, og ikke kongehusets.


    Og jeg er enig med Jacob her. Hvor fanden er nyheden.


    Og til jer andre, der bliver forarget over denne sladderspaltehistorie. Tsk. tsk.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    vil sige at det er et godt eksempel på at når nogle får status, kan det gå galt, og det ændrede lige fuldkommen mit syn på Mary. INGEN, og jeg mener NOBODY skal have ret til at lukke halvdelen af et hospital for den bagatel af en titel...


    Har du overhovedet læst artiklen, eller skimmede du kun overskriften?


    Det er halvdelen af 9 fødestuer der holdes lukket, dvs 4-5 fødestuer - thats it?! Der er ingen der snakker om store afdeliger der holdes lukket - andet end overskriften.


    /ask