Ny skærm!

  • Hej Tweak :)


    Min skærm har lige valgt at begå semi selvmord :S Så jeg skal havde fat i en ny :) Og jeg kan ikke finde min kvit, hverken på Gmail eller på parpir :(
    Så hvad vil i forslå? Den må koste om kring 2.5k :)
    Er ligeglad med om det et tv eller en pc skærm, den skal bare mindst være 24tommer.


    Hvis du selv ligger inde med en god skærm(mindst 24tommer) så er du også velkommen til at skrive :)



    ~G

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sweet_Dane
    hvis det er en garantisag, så burde shoppen du har købt den i, ha en kvit. liggende.


    Man når langt, hvis man spørger pænt :D


    Sweet_Dane



    Jeg købte skærmen sidste sommer, så den er over et år gammel :( så ikke garanti mere :(
    Plus at jeg ikke kan huske hvor jeg købte den :(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Frogh


    Den ser rimelig lækker ud :)


    Men den må gerne være lidt støre :) omkring 27tommer :) og gerne LED


    Jeg kunne ingen LED finde til dig, det er derimod en LCD, men nu er det så også en 27" LCD med 100000:1 Kontrast, sammen med 1920*1080 1080P Full HD, så mon ikke det går ;)

  • Den var svær den der=P
    Ej, jeg ville nok gå efter BenQ http://www.fcomputer.dk/Skaerm/24_BenQ_V2420_LED_TFT_5ms
    den har dobbelt så høj kontrast forhold i forhold til den anden 10000000:1 hvor den anden kun har 5000000:1
    men så har den med det dobbelte kontrast kun 250 cd/m2 hvorimod den anden har 300 cd/m2


    men altså hvis du er en gamer så ville jeg gå efter den anden http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=604613


    da den vil være mere klar, den anden fra fcomputer vil have et bedre billede men den vil ikke være ligeså klar som den fra komplett så det er jo dit valg;)


  • OKay men er den de 1000kr mere værd? :) og ville de begge være bedre end den Asus skærm du linkede til?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bowling25
    hehe, jeg vil sku også gerne snart have løn ;) held og lykke med skærmen ;)


    Man burde få løn hver dag :D


    Men takker igen m8 ^^

  • Vil lige pointere at selvom en skærm har LED, så er det stadig en LCD skærm..


    LED er baggrundsbelysningen og LCD fortæller hvilket slags panel det er...


    LED er som sådan ikke bedre. Det giver lidt koldere farver (mere blå), og så er det billigere at fremstille for diverse selskaber, så det skal ikke nødvendigvis være positivt..


    Dynamisk kontrast har ikke så meget at sige igen. Det vigtigste er den alm. kontrast.. og en skærm med 300cd/m2 er bedre end en med 250cd/m2 fordi den kan afgive mere lys..


    Men i skal passe på med kun at sidde og kikke på specifikationer. For i virkeligheden siger det ikke så meget om en skærm. Det kræver at man har set de skærme man snakker om, op mod hinanden..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650


  • Jeg har nu også tænkt mig at se skærmen i virkeligheden først :)

  • Men hvis du skulle forslå en skærm Gaming-king hvilken ville du så selv vælge?:) og til en pris på omkring 2500-3000kr?

  • For de penge ville jeg købe en professionel skærm til grafik brug (noget Dell med IPS panel måske).. Når producenterne laver en "gamer skærm", så er det bare deres måde at sige på det en en billig skærm.. til gaming kan du fint købe en BenQ til 12-1500kr.. Så det eneste du reelt set skal være opmærksom på er størrelsen.. For der er ikke de store krav til gaming bortset fra den skal være hurtig, og moderne skærme er 99% af gangene så hurtige, at du alligevel ikke kan se forskel på det.. ;)

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    For de penge ville jeg købe en professionel skærm til grafik brug (noget Dell med IPS panel måske).. Når producenterne laver en "gamer skærm", så er det bare deres måde at sige på det en en billig skærm.. til gaming kan du fint købe en BenQ til 12-1500kr.. Så det eneste du reelt set skal være opmærksom på er størrelsen.. For der er ikke de store krav til gaming bortset fra den skal være hurtig, og moderne skærme er 99% af gangene så hurtige, at du alligevel ikke kan se forskel på det.. ;)


    Jamen kom nu med en god skærm, en du selv ville købe, eller den du selv har :)