HDMI fra pc til tv hak/lag?

  • Hej.


    Jeg har fået koblet min pc til mit tv via. et 5m HDMI kabel, men når jeg ser HD film, så hakker det lige hurtigt hvert 5/10 min. ca. ligesom den lige skal buffer/opdatere... :s ? Og det varer kun lige 2 sek, også kører filmen normalt igen, men det er nok til at ødelægge en hel film.


    Kan også sige det sådan; det ligner den kører med lavt FPS i de 2 sek.


    Jeg har desværre ikke afprøvet med en anden afspiller endnu.


    Nogen der ved hvad det kan være?


    System info:
    Core i7 920
    AMD HD 5850 1GB
    6GB RAM
    Windows 7
    Afspiller: VLC Player
    TV: LG 42LD750N


    Skriv endelig hvis I skal vide mere...

  • Sker dette også hvis du bare afspiller på din PC skærm? Kunne jo være afspilleren/codec der gør det.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Sker dette også hvis du bare afspiller på din PC skærm? Kunne jo være afspilleren/codec der gør det.


    Jeg havde et GTX 260 før mit nuværende grafikkort, og den gjorde det ikke på min pc skærm, men har ikke prøvet med mit nye 5850.

  • har erfaret hvis man har problemet i vlc at det hjælper at stille på cahen til bd input

    Msi big bang trinergy
    Core I7 875K
    corsair dominator Gt
    2000mhz 8-8-8-24 1T 1600mhz 6-6-6-15-1T
    Msi 470gtx Twinfrozr II power edition
    corsair F60 ssd disk 1 tb disk 500 gb disk
    coolermaster silentpro 1000watt
    Coolermaster Haf 922

  • Fjern Nvidia og AMD driver i kontrolpanel og med DriverSweeper og installer derefter nyeste AMD driver.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Fjern Nvidia og AMD driver i kontrolpanel og med DriverSweeper og installer derefter nyeste AMD driver.


    Er det en fejl du kender til, for det er et grafikkort jeg indstallerede for.... 2 uger siden ca. :o

  • Hvis ikke du har fjernet din Nvidia driver ordenligt, når du sætter et AMD kort i maskinen og installerer drivere, så kan du få MANGE sjove fejl. Så det er et godt sted at starte, inden vi begynder at gå i dybden ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sponix


    Er det en fejl du kender til, for det er et grafikkort jeg indstallerede for.... 2 uger siden ca. :o


    Drivere fra andet grafikkort kan virkelig fucke ting op som man ikke regner med :)


    Så at fjerne driverne og geninstallere dem vil klart være en fordel..


    Kan sige at det hvertfald kan lykkes da jeg kører med et 20meter billigt No-Name kabel hen til mit fjernsyn uden problemer..