PS3 online via min notebook

  • Hey alle
    Jeg har noget a et problem som jeg håber nogle kloge hoveder kan hjælpe mig med.
    Jeg har en HP pavilion dm1 med windows 7 som er på nettet via et sim kort, jeg har så trukket et netværkskabel via den over til min ps3 for at komme på nettet. Min ps3 har dog også været online da jeg sad og roede ved en masse på min hp. Ved dog ikke hvad jeg fik gjort men på kom den. Dagen efter ku min ps3 så ikke komme online igen og skrev en fejlkode 80130182 ?
    Jeg har været inde og sætte flueben ved del denne forbindelse og lige meget hjælper det :-(
    Det skal dog siges at min ps3 godt kan finde min mediaserver via netværkskabel men kan stadig ikke komme online, så jeg forstår det ikke rigtigt da der jo så er kontakt..
    Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe. På forhånd tak

  • Hvis du ikke har en switch imellem din pc og ps3, så skal du bruge et krydset kabel... eller en switch.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Hey Foxx.. Jeg har ikke nogen switch men bare et ganske alm netværkskabel. Og det har virkede på en anden notebook jeg havde, men den kørte med xp og var sådan set nem nok at sætte op. Men nu køre jeg windows 7 og kan ikke rigtigt få det til at virke.. Det har virkede 2 forskellige gange men har rodet med så meget at jeg ikke ved om jeg har gjort noget rigtigt, for dagen efter da jeg sku prøve igen virkede det ikke og har ikke virkede siden :(

  • har du provet at oprette et traadloest hjemmenetvark paa din laptop? (husk at krydse af i "del internetforbindelse)


    giv forbindelsen et netvaerks id (SSID) som du kan genkende samt et password.


    connect derefter din laptop til den forbindelse og goer det samme fra din PS3.



    jeg har aldrig provet det, men det burde virke.


    held og lykke


    ...
    ved naermere eftertanke kan du nok faa problemer med samtidig at vaere connected til dit gprs modem (sim kort) men det kan jo ikke skade at prove.

  • Jeg har selv haft en del problemer med denne måde at få internet på min ps3. Dog med min iphone som moden, men det du prøver er i princippet det samme.


    Jeg mener den fejlkode du får en timeout på at hente IP adresse, men ret mig hvis jeg tager fejl.


    Har du været inde i dine nætværksindstillinger på PC'en og sætte den til at dele internetforbindelsen når du sætter kabel i ?


    Dernæst bør du kontrollere at alle flueben er sat i advancerede indstillinger, det hjalp mig dengang mit bøvlede.


    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=126508&sid=


    Til sidst bør du bruge brugerdefinerede indstillinger når du sætter nætværk op på ps3'en.


    Vælg brugerdefineret -> kabel og ellers bare trykke X indtil den kommer frem med tester forbindelse(altså vælg de indstillinger den selv forslår).


    Dernæst burde du have net på ps3'en, hvis ikke så skriv endelig.