Nogen der har prøvet akupunktur?

• [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/112010/akupunktur.jpg]

Som overskriften siger, er der nogen af jer der har prøvet akupunktur?

Jeg har de seneste 2½ uge lidt af voldsom hold i nakken, og har været til min
    kiropraktor for at få det løsnet op..
    Det hjalp også, men har stadig mange spændinger i nak/skulder/ryg..

Min læge anbefalede mig så akupunktur, og det skal jeg så til på torsdag.
    Har aldrig prøvet det før, og er sådan en smule mistroisk over for det.

Jeg mener, kan det virkelig hjælpe at putte en håndfuld nåle ind i ryggen på mig?

Så derfor savner jeg lidt erfaring..

Skal selvfølgelig nok komme med en vurdering af min egen behandling når jeg kommer hjem
    på torsdag, men kunne da være fedt at høre fra andre der har prøvet samme behandlingsmetode.

• selv har jeg ikke prøvet det.... og skal sq heller ikke, kan ikke døje tanken om at have en masse nåle stukket i mig :)

Men min far har gjort en del brug af akupunktur i forbindelse med en rygskade, og han siger at det hjælper en hel del mod smerter og spændinger.

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

Oprindeligt indlæg af Foxx
    selv har jeg ikke prøvet det.... og skal sq heller ikke, kan ikke døje tanken om at have en masse nåle stukket i mig :)

Men min far har gjort en del brug af akupunktur i forbindelse med en rygskade, og han siger at det hjælper en hel del mod smerter og spændinger.

Har min far også. Og han har også været til akupunktur.. og han synes ikke det hjalp overhovedet. Gjorde det nærmere værre, sagde han.
    Det kan der selvfølgelig være flere årsager til dog.

Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

• jeg har også prøvet det i ca 2 mdr, og det hjalp ikke en pind.
    kiropraktor er noget skidt, for de plejer at trækker og vride kroppen hvilket ikke altid er lige så godt.
    jeg fik mine problemer med smerte i skulder, spændinger i nakke og ryggen fjernet med massage, det tage dog nogle gange før man mærker forbedring..

• Jeg har en akupunktør i min familie, og har da selv prøvet at få stukket nåle i rundt omkring på kroppen et par gange, mest pga. noget svag skoliose der gav lidt probs for nogle år siden. Det virkede sku!
    Andre folk i min familie er også helt vilde med det, og bruger det til alt muligt. Min mor skal fx til Thailand i December, og har fået nogle nåle hun skal stikke i foden et sted, for så holder myg sig væk fra ens ben. (Der er jeg selv en smule kritisk, men jaja :crazyeyes: )
    Men ved smerter, og ømme muskler, så har jeg kun gode erfaringer!

Oprindeligt indlæg af Bubbi

Jeg mener, kan det virkelig hjælpe at putte en håndfuld nåle ind i ryggen på mig?

Jeg har prøevet det en enkelt gang i forbindelse med smerter i knæet og det er ret tydeligt (det var det for mig) at når man sætter nåle i et sted så kan man mærke det et andet sted i kroppen så et eller andet gør det:)

Om det kan afhælpe dit hold i nakken vil tiden så vise, det hjalp mig af med mine knæproblemer..

• Jeg har prøvet det man kalder NADA som kun handler om hovedregionen(i mit tilfælde ørerne), og det hjalp en hel del.

Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

• Jeg har det også lidt sådan at det med akupunktur er en gråzone, altså jeg tror ikke helt på det, men så alligevel..

Jeg har ikke selv prøvet det, men konen brugte det i forbindelse med sidste graviditet, både for at dæmpe kvalmen/smerter under graviditeten men også som smertelindring under selve fødslen, så et eller andet må det jo gøre... tror jeg :P

Der er vist ikke andet for end at prøve det og se om der er gevinst. Du skal ihvertfald have held og lykke med det herfra :)

• skidtet er blevet videnskabeligt testet på skejby i forbindelse med fødsler og det viste sig at virke så der er nu nok noget om snakken.
    de brugte det der ude til at dæmpe smerterne fra veerne, men de bliver nok ikk elige dit problem :clap:

hýgge vh dwmc

• Jeg har en kammi som er uddannet inden for Traditionel Kinesisk Medicin og han har haft hjulpet mig flere gange, f.eks. engang hvor jeg var røget af cyklen og havde smadret et knæ ned i en stor sten så knæet svulmede kraftigt op. Jeg kunne dårligt støtte på benet og ikke bøje knæet en mm. Han knaldene nogle nåle i men jeg kunne ikke mærke nogen forskel, men han sagde at kroppen og systemet lige skulle have lov til at arbejde natten over, og ganske rigtig, næste morgen var al hævelse væk og knæet føltes helt normalt. Det var kun når jeg bukkede knæet helt, at jeg lige kunne ane en lille bitte smule modstand inde i knæledet, hvilket jo var peanuts i forhold til dagen før.

Jeg har fået en del andre behandlinger af ham, både nåle, urter, etc, med forskellig resultat fra 'WOW!' til 'Nåh...' så det afhænger dels af hvilken lidelse man har og hvilken behandler der stikker nålene i. Der er mange 'nålestikkere' som ikke rigtig kan betragtes som akupunktører, da de bare har taget et enkelt kursus eller to. Min kammi f.eks. har studeret og videreuddannet sig i 20 år og siger selv, at han aldrig bliver færdiguddannet for der er altid mere at lære!

Good luck med behandlingerne!

Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

• Nå, lovede jo at vende tilbage.
    Har lige været en tur ved lægen og fået min behandling.

Kunne ikke lade være med at være lidt skeptisk da jeg tog derop i morges,
    men må sige at jeg er sgu blevet positivt overrasket..

Jeg fik nåle i ryg, arm og ben, og må sige at det hjælper sgu. :)
    Smerterne er dog ikke helt væk, men det har sgu gjort et eller andet..

Har fået 3 tider mere, så nu må vi se hvad der sker.

Hun snakkede endda om at hun muligvis kan dæmpe min nervesmerter jeg har i armen.
    Det bliver godt nok spændende..
    Det kunne være rart ikke at skulle tage alle mulige underligt nervemedicin,
    da de har nogle frygtelige bivirkninger.