Ny Telefon, Htc desire, legend eller Samsung Galaxy s

  • Hej jeg skal have en ny mobil, og tænkted i nørder ;) kunne hjælpe. Skal jeg vælge Htc Desire, eller Legend eller Samsungs nye galkaxy s? :D



    P.S Begrund venligst :D

  • kommer self. an på hvad budget ligger på og hvilket tlf. selskab du vil køre med (hvis der skal være abo med i købet).


    Har selv en HTC desire som jeg er ganske tilfreds med, og med åbning for betalingsprogrammer til android om ikke så længe, så bliver den bedre. Hvad angår gratis programmer på android marked så er der nogle guldklumper imellem. Den alm. HTC desire er rimelig snappy, også med film og 3D grafik, selv rimelig komplekse ting kan den nemt klare, fx. live stream fra dr.dk (når det rent faktisk virker :()
    det eneste jeg har oplevet der indtil videre han hive den i knæ, er hvis man kører tonsvis af programmer på samme tid, men så længe du har en task killer app installeret, så er det ikke noget at bekymre sig om.
    Samtidig er der et godt kamera + 720p video recording :)
    Problemet med den almindelige Desire er dog bagdækslet, når man tager det af kan det godt føles en smugle "billigt" i og med at man bliver bange for at det knækker...


    Desire HD er en lidt redesignet HTC desire med lidt større skærm og lidt mere RAM (768 MB vs. 576 MB), ellers er der stort set samme specs.


    Desire Z er mere eller mindre en "light" model af Desire og Desire HD med mindre CPU (800 MHz vs 1 GHz) og lidt mindre RAM (512 MB)


    Galaxy S kan jeg ikke sige så meget om, da jeg ikke lige kender så meget til kvaliteten på Samsung telefoner...


    Iphone 4 er jeg ikke så glad for... Skærmen og byggekvaliteten er helt i orden, men du bliver tvunget til at hente Apple's programmer (itunes) og har som udgangspunkt kun Apple's app store at gå til for nye programmer. En jailbreaked iphone er noget sjovere at gå til, da du ikke har Apple til at ånde dig op og ned ad nakken konstant. Hvis du har planer om at bruge din kommende telefon til at surfe på nettet bland andet, så styr uden om denne... iphone 4 har "glemt" at tage Flash med i løbet, noget som efterhånden burde være standard på alle enheder der kan bruges til at surfe på nettet med.
    Er du til at spille spil og lytte til musik, så er den ganske storartet.


    HTC hero er i sig selv en god telefon, dog underdimensioneret i forhold til Android 2.x, det samme med Legend. Android 2.x er noget mere CPU glad en 1.x versionerne, og jeg anbefaler ikke en mobil med en CPU under de 7-800 MHz til android 2.x, da det trækker ydelsen en del ned på OS'et

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200