Dit Ynglings Windows-Tweak ?

  • Hvad er det Windows-Tweak som du bedst kan li og dit mest brugte ?


    Mit er nok følgende :


    Change the Location of System and Special Folders (All Windows)
    Windows keeps a number of special folders such as "My Documents", "Desktop", "Favorites" and the "Start Menu". These folders can be moved anywhere on you system and the new location updated in this key.


    Open your registry and find the key below, listed are all the Windows special folders.
    Note the current location of the folder you want to move, and then using explorer move the folder to the new location.


    Edit the value in the key below for the folder you moved to reflect the new directory location.


    Log off or restart Windows for the changes to take effect.


    Registry Settings
    User Key: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\
    User Shell Folders]


    Bryder mig ikke om at have ting liggende på en Windows-Partition.... For det er jo trods alt Windows... :))

  • Uhah Aerial lækkert skrivebord du har dig der!


    Jeg var lidt vild med at gøre min proceslinje gennemsigtig i starten, men blev træt af alt det lir.


    Nu vil jeg bare have det simpelt, ingenting på selve skrivebordet men nogle dejlige genvejstaster i proceslinjen.... -ik så vildt spændende :))

  • Quote

    Originally posted by rusH
    Uhah Aerial lækkert skrivebord du har dig der!


    Jeg var lidt vild med at gøre min proceslinje gennemsigtig i starten, men blev træt af alt det lir.


    Nu vil jeg bare have det simpelt, ingenting på selve skrivebordet men nogle dejlige genvejstaster i proceslinjen.... -ik så vildt spændende :))


    he he - og den her shell bruger faktisk mindre en explorer så det er jo helt fint, når jeg personligt synes det ser lidt pænere ud .


    Har ellers altid holdt mig fra desktop-mods, da det trækker for meget


    PS. Den der object-dock der ligger i bunden fungerer ligesom MAC med at ikonerne bliver større når man holder musen henover dem - skal ses - mega sødt :D

  • Quote

    Originally posted by rusH
    Lyder godt... -hvor ka jeg få det?? :]


    geoshell kan du suge her :


    http://www.geoshell.com/index.asp


    (Men det skal lige nævnes at det kan være lidt tricky at sætte op - rimelig meget der skal kæles for i registrerings-databasen)


    og objectdock findes her :


    http://www.stardock.com/products/objectdock/


    Prøv evt at starte med det, for at se hvad du synes om det :D



    [SIZE=3]PS : Sorry Rotten hvis jeg fucker din tråd lidt op [/SIZE] :O


  • Den gælder ikke.... Det skal være et REG-Tweak...


    ... Ellers er den gode gamle MSCONFIG jo også på listen... :))


  • Den ser sq nice ud den der - måske det var noget man skulle prøve.... :)


    Har ikke lige en så vild win-tweak, men jeg slår da altid systemgendannelse og div. andre åndsvage tjenster fra....

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Den gælder ikke.... Det skal være et REG-Tweak...


    ... Ellers er den gode gamle MSCONFIG jo også på listen... :))


    sorry - jamen så kan man jo søge efter MenuShowDelay i registreringsdatabasen.


    Den står som default til 400 . Der kan man tweake hvor lang tid der skal gå med at vise undermappe i startmenuen.


    Ikke noget fancy men det eneste jeg lige kunne komme på ;)

  • [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
    "MaxConnectionsPerServer"="15"


    [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
    "MaxConnectionsPer1_0Server"="15"




    tillader at ens comp kan connecte til flere inet servere på samme tid og derved loader sider hurtigere. i stedet for normalt 2 på samme tid står de nu til 15


  • Den er også nice hvis man bruger IE til DL ...


    Jeg fortrækker dog at bruge et program som StarDownloader da den kan resume... og downloade hurtigere end IE kan klare åbenbart.


    Mine hastigheder med StarDownloader er 10-20% bedre end med IE .... Som jeg hader.... Bruger den heller ikke, men næsten uanset hvad man bruger, så er det jo IE eller IE-princippet der spiller ind når det kommer til DL.... :]

  • Mener engang der var en der nævnte en tweak, der gjorde windows startede en DEL hurtigere op. Altså når windows loades, gik det fra 4-5 gange til 1-2 gange! Det virkede bare godt..


    Mener det var Tweak him self der nævnte det..


    Nogen der kan huske den?

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Quote

    Originally posted by SjQLunD
    Mener engang der var en der nævnte en tweak, der gjorde windows startede en DEL hurtigere op. Altså når windows loades, gik det fra 4-5 gange til 1-2 gange! Det virkede bare godt..


    Mener det var Tweak him self der nævnte det..


    Nogen der kan huske den?


    HKEY_LOCAL_MACHINE -> SYSTEM -> CurrentControlSet -> Control -> SessionManager -> MemoryManagement -> PrefetchParameters


    istedet for 3 set den til 5 :)


    den hedder vist EnablePrefetcher

    A64 3500+
    A8V deluxe
    200 Gb sata
    6800 gfx
    1gb giel

    Rettet en gang, sidst af CrazY ().

  • Quote

    HKEY_LOCAL_MACHINE -> SYSTEM -> CurrentControlSet -> Control -> SessionManager -> MemoryManagement -> PrefetchParameters EnablePrefetcher


    jep, det virker ;)


    Den nåede ikke engang at køre én gang, den der load bar

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP


  • nice! 8)
    Dæ' gåå' fanme' stærkt§!

  • Quote

    Originally posted by Noobie


    nice! 8)
    Dæ' gåå' fanme' stærkt§!


    Efter hvad jeg kunne mærke, betyder det bare at den ikke preloader så meget under selve opstarten. Det straffes man så ved, at der går hundrede år inden skrivebordet kan "bruges", fordi der stadig loades som en gal mens windows kører i starten. Sådan virkede det for mig.


    Slog det fra igen. Kan godt leve med at den streg skal køre frem og tilbage en 5-6 gange under boot, og så tilgengæld have en HELT klar windows, når man endelig logger på. Det andet er ren stress...

  • Jeg har også slået det fra igen..


    Synes godt nok også det var irriterende at den loadede inde i windows :rolleyes:

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP