TRÆLS! Scooter stjålet... [SCOOTER FUNDET!]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Heinzie
    Politiet har ikke fundet ham, men har en mistanke om hvem det er, så skal nok opspore ham på et tidspunk.


    Min scooter var helt standard da jeg havde den, men nu synes jeg at den køre lidt underligt. Og med det mener jeg at den køre lidt mere end hvad den må. Den har et hurtigere optræk, men køre cirka 5-6 km/t hurtigere. Nu er den oppe på cirka 41 km/t på lige vej. Før kørte den godt 35 km/t


    jeg blev selv stoppet i mandags normal kontrol og min 4-taks køre sku som en drøm og med 43km/t med mig på så det gjorde de intet ved selv om jeg sagde det, jeg blev kun spurgt udover hvor hurtig den kørte om jeg havde drukket alcohol og sagde næææ har fået vand og frikadeller med rugbrød til aftensmad :crazyeyes:


    og så kørte de igen tror ik at betjenten havde regnet med den udmelding da han spurgte om jeg havde drukket alcohol :razz:

  • Nu har jeg aldrig selv kørt knallert (har kortet), men synes normalt at men ser at politiet ikke stopper en på knallert der køre 60 km/t fordi vedkommende køre forsvarligt.


    Det er jo mere de hoveder der køre og slinger ind og ud mellem cyklisterne der er til fare for sig selv og omgivelserne.


    Hvis man ellers holder afstand og tager hensyn så har jeg ikke noget problem med at en knallert kan køre 60-70 km/t.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    Nu har jeg aldrig selv kørt knallert (har kortet), men synes normalt at men ser at politiet ikke stopper en på knallert der køre 60 km/t fordi vedkommende køre forsvarligt.


    Det er jo mere de hoveder der køre og slinger ind og ud mellem cyklisterne der er til fare for sig selv og omgivelserne.


    Hvis man ellers holder afstand og tager hensyn så har jeg ikke noget problem med at en knallert kan køre 60-70 km/t.


    Lige bortset fra den infernalske larm de laver X(

  • k

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga


    Lige bortset fra den infernalske larm de laver X(


    Det kommer helt an på hvad det er for en :)


    Hvis det er en knallert med 4 takt motor så siger de ikke ret meget, men er det med en hidsig 2 takt motor der tager en million milliard omdrejninger så ja de larmer rigtig meget.

  • Rasmus, nu er det sådan at hvis politiet ser en der køre 60 km/t på en scooter, så stopper de ham/hende.


    Min ven kørte 55-60 km/t på vej til skole, og der var ingen på cykelstien. Han kørte pænt, men alligevel blev stoppet og fik en bøde på 1.000 kr,-


    Desuden var der ca 6-7 scootere der blev stoppe på strandvejen i Fredericia (HTX) De blev alle sat på et rullebånd og der var nogen som fik bøder ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Heinzie
    Rasmus, nu er det sådan at hvis politiet ser en der køre 60 km/t på en scooter, så stopper de ham/hende.


    Min ven kørte 55-60 km/t på vej til skole, og der var ingen på cykelstien. Han kørte pænt, men alligevel blev stoppet og fik en bøde på 1.000 kr,-


    Desuden var der ca 6-7 scootere der blev stoppe på strandvejen i Fredericia (HTX) De blev alle sat på et rullebånd og der var nogen som fik bøder ;)


    HAHAHA :D ELSKER DET :D fordi der ikke er nogle biler på motorvejen kl. 3 om natten, jeg kører pænt med 240 km/t så stopper de mig alligevel og jeg mister kørekortet. Hvor er det dog urimeligt.. :goodpost:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer


    HAHAHA :D ELSKER DET :D fordi der ikke er nogle biler på motorvejen kl. 3 om natten, jeg kører pænt med 240 km/t så stopper de mig alligevel og jeg mister kørekortet. Hvor er det dog urimeligt.. :goodpost:


    Og man må heller ikke pande folk en når man er i byen selv om de nærmest be'r om det!!! :crazyeyes:


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer


    HAHAHA :D ELSKER DET :D fordi der ikke er nogle biler på motorvejen kl. 3 om natten, jeg kører pænt med 240 km/t så stopper de mig alligevel og jeg mister kørekortet. Hvor er det dog urimeligt.. :goodpost:



    Kan godt se din pointe, men syntes ikke du kan sammenligne de to ting. I f.eks. Spanien må scooterne jo godt kører 60km/t, det bare i Danmark de begrænset til 35.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Heinzie
    Rasmus, nu er det sådan at hvis politiet ser en der køre 60 km/t på en scooter, så stopper de ham/hende.


    Min ven kørte 55-60 km/t på vej til skole, og der var ingen på cykelstien. Han kørte pænt, men alligevel blev stoppet og fik en bøde på 1.000 kr,-


    Desuden var der ca 6-7 scootere der blev stoppe på strandvejen i Fredericia (HTX) De blev alle sat på et rullebånd og der var nogen som fik bøder ;)


    Den holder vist ikke helt, har set mange fræse forbi politiet uden at der bliver gjort en skid. Mange gange er det nok fordi de ved at de er umulige at fange, men det sker trods alt tit alligevel. Har da også selv mødt politiet på hovedvejen mellem Høng og Slagelse og de værdigede mig ikke et blik selvom jeg kørte 60+, og nej de var ikke under udrykning.


    Syntes også at 30km/t er en latterlig lav hastighed, som en nævner i tråden er der cykelister der kører hurtigere, og de har langt dårligere bremser end på en scooter. Ok, cyklisten slår måske ikke ligeså hårdt, men hvis man pløjer ind i en lille unge med 50-60 km/t så sker der sgu ting og sager.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap


    Den holder vist ikke helt, har set mange fræse forbi politiet uden at der bliver gjort en skid. Mange gange er det nok fordi de ved at de er umulige at fange, men det sker trods alt tit alligevel. Har da også selv mødt politiet på hovedvejen mellem Høng og Slagelse og de værdigede mig ikke et blik selvom jeg kørte 60+, og nej de var ikke under udrykning.


    Syntes også at 30km/t er en latterlig lav hastighed, som en nævner i tråden er der cykelister der kører hurtigere, og de har langt dårligere bremser end på en scooter. Ok, cyklisten slår måske ikke ligeså hårdt, men hvis man pløjer ind i en lille unge med 50-60 km/t så sker der sgu ting og sager.


    Det har jo nok også noget med årvågenhed at gøre.. En cyklist der tonser afsted på sin racercykel er jo helt oppe på dupperne, men hvis man sætter sig på en scooter kan man vel halvsove sig op til 60 km/t?


    Og som du selv nævner, så er energien fra en scooter en hel del højere end for en cykel ved et sammenstød.. Hvor meget vejer en scooter?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Det har jo nok også noget med årvågenhed at gøre.. En cyklist der tonser afsted på sin racercykel er jo helt oppe på dupperne, men hvis man sætter sig på en scooter kan man vel halvsove sig op til 60 km/t?


    Og som du selv nævner, så er energien fra en scooter en hel del højere end for en cykel ved et sammenstød.. Hvor meget vejer en scooter?


    En Hot 50 vejer 84 kg, uden noget benzin osv. (:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga


    Det har jo nok også noget med årvågenhed at gøre.. En cyklist der tonser afsted på sin racercykel er jo helt oppe på dupperne, men hvis man sætter sig på en scooter kan man vel halvsove sig op til 60 km/t?


    Og som du selv nævner, så er energien fra en scooter en hel del højere end for en cykel ved et sammenstød.. Hvor meget vejer en scooter?


    Kan kun tale for mig selv og jeg er yderst årvågen om jeg cykler eller kører scooter, jeg kunne forestille mig at der også var en alders grænse mhs til alder og fart, her i Høng er det i de fleste tilfælde de helt unge der kører råddent og uden hæmninger, os "ældre" kan sagtens styre det efter min mening(der er selvfølgelig undtagelser).

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70