• Så er tiden igen kommet til at få en ny mus, da min kære Boomslang er ved lige så stille at opgive efter ca. 2 års tro og hård tjeneste...

jeg leder efter en god gamermus med:

godt med DPI, gerne over de 2000

dynamisk DPI indstilling (via knap på musen el. lignende)

Tråd (den skal ikke være trådløs)

Den skal gerne have justerbar vægt og må gerne være rimeligt liret :D

Har kigget lidt på ROCCAT KONE og KOVA, og vil gerne høre folks erfaringer med dem, og om de rent faktisk holder til noget.

Desuden har jeg kigget på Logitech G500 (http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=654961)

aner bare ikke hvad jeg skal vælge :P

Hvis der er nogen der har lidt info på en god clawstyle mus (ala boomslang), så lytter jeg også gerne på det punkt :)

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

• Har prøvet G500 og det er en glimrende mus, god at holde på og knapperne er let tilgængelige. Har selv en KONE og det er en super mus, i starten havde de problemer med scrool knappen men det skulle være løst, har desværre ikke prøvet KOVA endnu. Bruger dog selv min MX-518 for det meste, måske fordi jeg er stok konservativ på det område :D Men har dog tænkt mig at prøve et par andre alternativer her det næste stykke tid.

Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

Rettet en gang, sidst af dasjap ().

Oprindeligt indlæg af Foxx
    Så er tiden igen kommet til at få en ny mus, da min kære Boomslang er ved lige så stille at opgive efter ca. 2 års tro og hård tjeneste...

Offtopic:

Uha, tror lige jeg følger med i den tråd her :roller:
    Min boomslang er også omkring 2-3 år gammel og har op til flere gange tænkt på at skifte den ud (:

Har du nogensinde oplevet at folk klager over din mus, fordi de ikke kan finde ud af at holde den ordentligt XD?

• I know, den er weird og holde på i starten, men man vænner sig til det.

både min far og flere af de kammerater som har siddet med den kan ikke holde på den ordentligt, min mor har ikke sagt så meget om den udover at den er hurtig.

jeg har tænkt en del over at ville have en clawstyle mus igen fordi jeg er vant til den type og fordi de er hurtige at flytte og klikke med da fingrene og hånden ikke tvinges ned på selve musen...

Desværre er der langt imellem dem :D

hælder pt. en del til KONE, har planer om at vente lidt hvis jeg beslutter mig for den... prisen dropper lidt en gang hver anden uge ifølge edbpriser :D og så har den en del god lir og ekstra knapper...

G500 er bestemt også et alternativ, har hørt meget godt om logitech's gamermus og deres byggekvalitet, den har en rimelig sikker 2. plads hos mig og vil sikkert passe fint med mit G15 keyboard:P

jeg vil se et par reviews igennem om de to, men hvis der er andre forslag er jeg som sagt åben for dem ;)

• Hvor stor er din hånd? KONE er ikke til små hænder :D

Asus Rampage II Extreme
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

• Undskyld jeg halvt overtager din tråd, men lige sådan et jeg også havde brug for :D
    Hvis der ikke kommer nogle dårlige indlæg om KONE køber jeg den sq :crazyeyes:

Er der ikke noget med scrollhjulet, eller har de fixet det?

Oprindeligt indlæg af X3N4T3
    Undskyld jeg halvt overtager din tråd, men lige sådan et jeg også havde brug for :D
    Hvis der ikke kommer nogle dårlige indlæg om KONE køber jeg den sq :crazyeyes:

Er der ikke noget med scrollhjulet, eller har de fixet det?

De havde problemer med den første sendig(fik selv en og den er byttet), har ellers ingen problemer haft.

Asus Rampage II Extreme
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

Oprindeligt indlæg af dasjap
    Hvor stor er din hånd? KONE er ikke til små hænder :D

længde fra håndled til spidsen af min langfinger svarer rimeligt meget til højden på en standard dvd kasse + ca. en ½ cm , den er ikke 1st gen xbox1 controller stor, men deroppe ad :)

• Jeg har kørt med G5 siden 2006/07 (fik den i julegave). Har ikke haft tanker om at skifte den ud, medmindre der fås en trådløs (bluetooth) gamer til rimelig pris, hvilket jeg ikke synes jeg er stødt på endnu.

G500 skulle følge i dens fodspor, og hvis den er af samme støbning, så ville jeg klart vælge den. Synes dog der mangler støtte til lillefingeren, men ved ikke om det er fordi min hånd er for stor.

Den er så stor her:
    http://peecee.dk/upload/view/267501

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

Oprindeligt indlæg af Foxx

længde fra håndled til spidsen af min langfinger svarer rimeligt meget til højden på en standard dvd kasse + ca. en ½ cm , den er ikke 1st gen xbox1 controller stor, men deroppe ad :)

'

Så har vi nogenlunde samme størrelse :crazyeyes:

Asus Rampage II Extreme
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

• Også med min måske?

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

Oprindeligt indlæg af Renegger
    Også med min måske?

Ahhh, du ser ud til at have voldsomt lange fingre :D

Asus Rampage II Extreme
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

Oprindeligt indlæg af dasjap

Ahhh, du ser ud til at have voldsomt lange fingre :D

hænder med lange tynde fingre kalder man også pianisthænder :)

http://peecee.dk/upload/view/267579

spiller dog ikke klaver :P

og ja, det er gamle sega master system spil man kan ane under min hånd

• Din hånd ser lidt mindre ud end min.. LOL.. De billeder kan man ikke bruge til meget :P

Oprindeligt indlæg af Renegger
    Din hånd ser lidt mindre ud end min.. LOL.. De billeder kan man ikke bruge til meget :P

nah... ikke uden noget at skalere efter fx. en lineal eller en femmer...