er min 500W nok til GTX460 ?

  • hey, jeg syntes jeg hørte min pc "hvine" lidt idag da jeg lavede en lille burn in test på grafikkortet..
    Så jeg tænkte lige jeg ville høre jer andre om det kan passe at min NQ-4775-500S strømforsyning ikke er nok til mit system ?


    C2D 2.66Ghz @ 2700Mhz
    DDR3 4GB 1600Mhz @ 1500Mhz
    En harddisk
    Nogle blæsere med lys
    et drev
    Grafikkort GTX 460 768MB


    Jeg siger mange tak på forhånd =)


    Det er denne strømforsyning jeg har


    [Blocked Image: http://dc186.2shared.com/download/q7rMZo6S/Unavngivet.jpg?tsid=20100909-174611-7c37054f]
    [Blocked Image: http://dc186.2shared.com/download/UeP9MaGj/Unavngivet2.jpg?tsid=20100909-174611-122c4541]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Xcellers
    Mjah, lyder da lidt borderline - prøv at hoppe ind på http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
    og fyr dit info ind i den, den er udemærket til at give et ok billede af hvad du har brug for af PSU kraft


    Sådan der ser det ud, tror nok det er ca hvad jeg har i computeren lige nu..


    System Type: 1 physical CPU
    Motherboard: Regular - Desktop
    CPU: Intel Core 2 Duo E6750 2660 MHz Conroe
    Overclocked: 1800 MHz, 1.4 V
    CPU Utilization (TDP):90% TDP
    RAM: 2 Sticks DDR3 SDRAM
    Video Card: NVIDIA GeForce GTX 465
    Video Type: Single Card
    Regular SATA: 1 HDD
    DVD-RW/DVD+RW Drive: 1 Drive
    Sound Blaster - All Models: Yes
    PCI-e x16 Card: 1 Card
    USB: 4 Devices
    Fan Controller: Yes
    Fans
    LED: 5 Fans 80mm;
    Cold Cathodes: 2 Cathodes
    Keyboard and mouse: Yes
    System Load: 90 %


    Recommended Wattage: 483 Watts


    Det var hvad jeg fik, men syntes bare det er underligt den hyler når jeg laver Burnin Test og den fyre over 2000FPS af..
    Jeg har taget lidt ekstra på de valg der.. men det er stadig under 500W

  • Nu er en 500W PSU ikke bare en 500W PSU. Der er STOR Kvallitetsforskel. Jeg har ikke lige googlet dit model nummer, men det KUNNE lugte lidt af en NorthQ, og så ville jeg udskifte den hvis jeg var dig. Tror simpelthen ikke den kan klare din belastning i et længere forløb.


    Jeg ville endda gå så langt som at anbefale dig en 7-800W PSU, bare så du ikke skal skifte næste gang du opgraderer. Der er masser af gode mærker. Fælles for dem er dog at de koster :D
    Et hurtigt valg fra min side vil være en 750W Corsair. Mener den ca. koster 800,-
    God vind ;)


    Edit1: Så lige det VAR en NorthQ (Flot at jeg ikke engang kunne klikke på et fint link :crazyeyes: )
    Edt2: LINK til Corsait 750W
    Edit3: Husk, at en PSU der lider, kan sagtens trække andet hardware med ned i et evt fald :/

  • Når vi snakker Corsair kan han sagtens "nøjes" med mindre end 750W. Vi snakker nærmere deres 550W model med hans lille setup. Kører selv med en Modulær 650'er i min maskine som holder på en E8400 overclocket og med et lille 5770 på siden.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • jeg ville kigge mig om efter en anden PSU.


    NQ er ikke ligefrem kendt for stabilitet og at kunne tåle max. belastning gennem længere tid. Som andre har sagt skal du kigge efter en PSU, som er bygget op af bedre komponenter og som kan klare de høje belastninger.


    En PSU yder allerbedst ved en belastningsgrad på 80% og din ligger oppe på hele 96.6%, det bliver den altså ikke ved med at kunne holde til og ryger den i svinget, kan det hurtigt blive en dyr affære hvis den tager mere med sig i faldet.


    Om du så investerer i en PSU af følgende mærker, så går du ikke helt galt i byen:


    Silverstone, TT, Antec, Cosair, Cougar, Enermax, Coolermaster og omkrig de 650 watt ellr over, så kan den osse følge med til næste gange du skal lave en opgradering.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    North-Q har skam også nogle fine strømforsyninger.


    Deres Flex serie har fået meget ros med på vejen :)


    Det er heller ikke samme underleverandør, som på deres andre serier ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jamen så må jeg jo hend og skrabe lidt mere sammen, øv øv.. Men sådan er det jo =)


    Er det normalt at det kun er når FPS'en ryger op omkring de 1000FPS i fks loading af et spil..
    Der er ikke noget så længe den køre under de 1000FPS, har seriøst aldrig set / hørt en strømforsyning som har hylet på den måde.. Men mit sidste setup sprang jeg en 550W psu i luften men der var ikke nogen lyde, bare at den havde slukket 2 gange for mig og så BOOM lige pludselig. Og en brun snemand i mine underhylder :P

  • Det med at den hyler kan ofte skyldes coil whine - en af spolerne begynder at hyle ved en specifik mængde spændning. Det hænder :rolleyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Det med at den hyler kan ofte skyldes coil whine - en af spolerne begynder at hyle ved en specifik mængde spændning. Det hænder :rolleyes:


    og det er noget møg eller ikke noget der gør noget??
    Det er KUN når den går over 2000FPS at den hyler


    Men vil i sige at den her er nok, for har egentlig ikke så mange penge at gøre med :S

  • Ja det lyder som det du hører er coil whine,hvilket jo desværre er ret almindeligt på gfx idag,sker ikke noget ved det.
    Med den bette cpu kan jeg ikke se grund til større psu,gfx tdp ca 150,cpu ca 65 plus det løse,du trækker ikke engang 250w med det setup,og du har ok amp på +12.Har en watt måler du må låne hvis du kommer over odense.

  • nu har jeg prøvet og lytte godt efter, det var da noget svært at vurdere hvor lyden kom fra, men syntes det lød som om det var fra min strømforsyning, så jeg tror bare jeg skal have fat i en ny, for det er da belasende at høre på :)


    Ang en nu PSU, der ville jeg godt have fat i en med aftalige stik da jeg har et plexi kabinet så mange kabler vil jeg godt være fri for..
    Er der nogen som i kan forslå, gerne omkring de 700-750 så er jeg sikker på at næste upgrade kan køres..


    Madz, mange tak da, men jeg er næsten sikker efterhånden på at jeg skal have ny PSU.. den har vidst også omkring 3 år på bagen så kan godt være det er ved at være tiden.


    EDIT 1:
    -> Faldt over denne her, er den ikke fin tror i ? <-


    EDIT 2: kan det her problem gøre så min lyd klikker vildt højt når jeg muter min mikrofon via tastaturet og i windows eller er det bare det org. skød lydkort der ikke er noget værd..

  • PSU er fin, dog skal du lige huske på at den ikke er modulær, så du får alle stik i kabinettet alligevel.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    PSU er fin, dog skal du lige huske på at den ikke er modulær, så du får alle stik i kabinettet alligevel.


    Mvh
    Sam



    Er det ikke kun dem til bundkort, Grafikkort, et kabel med molex og et kabel med sata..
    men hvis ikke så det næsten også ligemeget.. jeg er en fattig mand så skal bare have noget der virker til billige penge..