Nyt Grafikkort

  • Hej ;)



    Her er situationen:


    Jeg står med en ikke fuldstændig up-to-date computer, men den kan stadig godt kører de fleste spil, dog nogle gange med lidt bøvl.


    Nuværende specs:


    AMD: Phenom II X2 2,9 GHz
    Asus 9600 gt
    4gb ram (ingen probs)
    650 watt strømforsyning
    Skriver nogle flere detaljer, hvis det bliver nødvendigt.


    Nu hvor det nye MoH snart kommer, så kunne jeg godt tænke mig at spille det på lidt højere niveau, end jeg gør nu. Jeg ved bare ikke helt om det er et nyt grafikkort eller CPU jeg skal ha' mig, eller begge dele? Jeg behøver ingen fuldstændig sparke-røv-computer, men bare en som kan køre det på ok højt grafik og stadig uden lag.


    Det skal siges, at jeg helst vil have en nogenlunde stille computer.
    Og hvis det nu er grafikkortet der skal skiftes ud, så kunne jeg godt tænke mig at den pustede luften ud af kabinettet, og at luften ikke blev inde i, da jeg har prøvet det før, hvor mit grafikkort var musestille, men det skabte så meget varme inde i kabinettet, at CPU blæseren begyndte at larme endnu mere end før.


    Håber at jeg måske kan få lidt hjælp :)


    Takker :D

    CPU: AMD Phenom II X2 unlocket til X4 3 Ghz
    Motherboard: ASUS M4A785TD-V EVO
    Grafikkort: Zotac Geforce 460 GTX 1Gb
    Ram: 4Gb Kingston Valueram 1333 Ghz ca.
    HDD: 640Gb WD et eller andet og en 35Gb gammel Raptor

  • hej det kommer jo an på hvor meget du vil bruge. men et gforce 260 til 480 kan sagtens bruges.
    men et 460 - 465 ville være et udmærket valg.
    Og de ligger på ca 1500,- - 2000,- +


    Vil ikke komme ind på ati da jeg ikke har prøvet dem i mange år de er sikkert lige så gode som gforce men har ikke nogen efaring på dem.


    vedrørende prosessor er den ok men den skal opgraderes inden for et åers tid da der kommer spil på markedet med et støre krav inden for det næste år (CA).


    men ydeliger skal du være opmærksom på din strømforsyning da den kun er på 650w vil det også være på kanten til at den ikke kan yde nok wat til både prossesoren og grafik og hdd m.m. specielt da de nye grafik kort stiger i strøm forbrug.


    støjen er ikke det værste dog mens der games vil de blive en del varme og blæseren vil der for akselerere og støjen vil stige. der kan dog købes andre køletyper med blæsere med en mere efektiv køl og mindre støj til de fleste kort ca 400,-


    Håber at det hjælper lidt.

  • Hej igen :)


    Tak! Det hjalp.


    Men nu skal jeg bare lige beslutte mig.
    Har kigget lidt på det her gfx: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4227728


    Det har den kølerløsning som jeg synes passer bedst til mit behov. Nu vil jeg bare spørge om det kan gå an?


    Tak for den hurtige tilbagemelding :)

    CPU: AMD Phenom II X2 unlocket til X4 3 Ghz
    Motherboard: ASUS M4A785TD-V EVO
    Grafikkort: Zotac Geforce 460 GTX 1Gb
    Ram: 4Gb Kingston Valueram 1333 Ghz ca.
    HDD: 640Gb WD et eller andet og en 35Gb gammel Raptor

  • Hej


    Det hedder ASUS M4A785TD-V EVO :)

    CPU: AMD Phenom II X2 unlocket til X4 3 Ghz
    Motherboard: ASUS M4A785TD-V EVO
    Grafikkort: Zotac Geforce 460 GTX 1Gb
    Ram: 4Gb Kingston Valueram 1333 Ghz ca.
    HDD: 640Gb WD et eller andet og en 35Gb gammel Raptor

  • Hej


    Det tænkte jeg også lidt selv på, men så skulle jeg jo både købe endnu et grafikkort, men nok også en nu strømforsyning til at trække de to. Jeg mener også at der er ikke eller andet med at man kan køre hypercrossfire, altså hvis man har et ati kort, og så køre det i en form for crossfire med det ikke så gode onboard gfx. Jeg er ikke sikker, men jeg mener det bare.

    CPU: AMD Phenom II X2 unlocket til X4 3 Ghz
    Motherboard: ASUS M4A785TD-V EVO
    Grafikkort: Zotac Geforce 460 GTX 1Gb
    Ram: 4Gb Kingston Valueram 1333 Ghz ca.
    HDD: 640Gb WD et eller andet og en 35Gb gammel Raptor

  • Med et 460 GFX så er det ikke grafik power, som du kommer til at mangle det næste stykke tid.


    til den tid hvor et 460 ikke kan følge med mere, så er det nok bedre at kigge sig om efter et nyt kort, i stedet for at investere i et som er ældre for at kunne udnytte fx. crossfire, skulle du vælge et ATI kort.


    460 yder lige under et 5850 i langt de fleste spil, så der er smæk for skillingen i det kort og kan køre alle spil på højeste, det kort er the sweet spot, når man ser på ydelse kontra pris. til de penge er der ikke noget at betænke sig over, skulle man ud og investere idag.


    Du har jo mulighed for med dit bundkort, at unlockke de 2 sidste kerner på din CPU og derved forlænge levetiden på din platform.
    Det gøres i bios under det faneblad som hedder unleash mode, så du du ekstra CPU power nok osse, det ville jeg gøre hvis jeg var dig, når nu du har muligheden for det ;).


    du kan læse mere om det her, der er en gennemgang af netop dit bundkort.


    http://www.bit-tech.net/hardwa…s-m4a785td-v-evo-review/3


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hybrid Crossfire virker kun med kort som hd34xx og ikke med større kort. Fandt jeg ud af, da jeg prøved at køre et hd4650 sammen med my onboard hd4200. Så den funktion er så begrænset at den ikke giver meget mening.


    Kan ikke huske om dit bundkort har funktionen til at unlocke to elstra kerner på din cpu, for i så fald vil dette give dig betydeligt bedre regnekraft.


    Gtx460 er et super kort til prisen, og kan man lide grønt på et budget, så er der ingen vej udenom.


    Ellers er hd5850 et super fedt kort, og ville sidde i min maskine, hvis ikke jeg havde fået et hd5830 til røverpris :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Mange tak! Det hjælper lidt mere på forståelsen :)


    Jeg tror ikke at jeg vil forsøge at bruge crossfire senere hen, så jeg køber et 460 kort. Jeg har kigget på flere reviews og tests, og jeg synes selv at 460'ern passer bedst.
    Jeg kiggede også på et 5770 fra HIS, med en speciel kølerløsning som jeg rigtig gerne ville have den til, men jeg læste at den dels nogen steder i lidt dårlig kvalitet, men også at prisen ikke rigtig kunne hamle op med 460 i pris/performance.


    Og til det der med at unlocke de to ekstra kerne som jeg har, så vil jeg måske prøve mig ad med det, selvom jeg aldrig før har prøvet sådan noget.


    Jeg vil spørge, om man vinder meget ved det, og kan det bedre betale sig at købe en ny quadcore CPU, eller er det først senere hen?


    Det der med hyprid crossfire var også kun noget jeg ville fumle med, hvis man vandt lidt ved det, men da det ikke er muligt nu så tror jeg bare jeg dropper det.


    Tak eksperter :D

    CPU: AMD Phenom II X2 unlocket til X4 3 Ghz
    Motherboard: ASUS M4A785TD-V EVO
    Grafikkort: Zotac Geforce 460 GTX 1Gb
    Ram: 4Gb Kingston Valueram 1333 Ghz ca.
    HDD: 640Gb WD et eller andet og en 35Gb gammel Raptor

  • den CPU du har nu kan sagtens unlockes, med masser af performance til følge. Se om du ikke kan finde en guide på nettet med billeder, som bruger dit motherboard, så bios billeder er de samme som du sidder med. Det skulle kunne lade sig gøre.


    Vil nok, på trods af min "tro", give andre ret i et 460GTX er mega nice kort/pris, ville bare lufte min mening...


    Held og lykke med det.


    hvilket mærke er din PSU, da flere med masser af Watt-kinaPSU, ikke kan få liv i sådannet kort.

  • Min PSU er fra NorthQ :)

    CPU: AMD Phenom II X2 unlocket til X4 3 Ghz
    Motherboard: ASUS M4A785TD-V EVO
    Grafikkort: Zotac Geforce 460 GTX 1Gb
    Ram: 4Gb Kingston Valueram 1333 Ghz ca.
    HDD: 640Gb WD et eller andet og en 35Gb gammel Raptor

  • Jeg har fundet et par kort som jeg selv synes godt om:


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4227893


    Der er jo også en 2gb version af den (http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4249740), men vinder man meget ved det? Selvom det ikke har min foretrukne kølerløsning, så kan det godt være at det måske alligevel bliver det, fordi at den allerede er overclocket og måske dermed bedre?


    Ellers har jeg kigget på: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4227728 som nævnt tidligere.

    CPU: AMD Phenom II X2 unlocket til X4 3 Ghz
    Motherboard: ASUS M4A785TD-V EVO
    Grafikkort: Zotac Geforce 460 GTX 1Gb
    Ram: 4Gb Kingston Valueram 1333 Ghz ca.
    HDD: 640Gb WD et eller andet og en 35Gb gammel Raptor


  • Hvis det var mig som skulle investere i GTX460 kort ville jeg vælge et 1GB Pre-Overclocket version som Gainward GTX460 1GB Golden Sample med 700/1400/3600 hastighed og selv overclocke til 800/1600/4000 hastighed.


    2GB versionen vil først komme til sin ret ved meget høj opløsning, og der vil du kun få mellem 10-20% bedre ydelse.

  • Okaye ... Så jeg skal ikke købe Gainward 2gb versionen? eller Zotaken?

    CPU: AMD Phenom II X2 unlocket til X4 3 Ghz
    Motherboard: ASUS M4A785TD-V EVO
    Grafikkort: Zotac Geforce 460 GTX 1Gb
    Ram: 4Gb Kingston Valueram 1333 Ghz ca.
    HDD: 640Gb WD et eller andet og en 35Gb gammel Raptor

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pesn
    Okaye ... Så jeg skal ikke købe Gainward 2gb versionen? eller Zotaken?


    Både ja og nej har hørt at de bliver meget varme og med en moderniseret blæsere ville det hjælpe på varmen og støjen.
    Selv bruger jeg en gtx275 1.795 GB fra club og den køre fint med mordaniseret blæsere.
    har ikke haft problemer med den i nu. så du behøver ikke at være nervøs for vilken en du tager af de nye
    de holder et godt stykke tid i nu.
    en af mine vender bruger stadig 8800gts uden problemer.

  • Takker! Men det er mest det at blæseren blæser luften ud af kabintettet, det er det jeg gerne vil have.

    CPU: AMD Phenom II X2 unlocket til X4 3 Ghz
    Motherboard: ASUS M4A785TD-V EVO
    Grafikkort: Zotac Geforce 460 GTX 1Gb
    Ram: 4Gb Kingston Valueram 1333 Ghz ca.
    HDD: 640Gb WD et eller andet og en 35Gb gammel Raptor

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pesn
    Takker! Men det er mest det at blæseren blæser luften ud af kabintettet, det er det jeg gerne vil have.


    Ja det kan jeg godt forstå men vis du har en eller flere blæsere til at pumpe luft ind så vil der være et tryk der vil ud og der med intet problem så vis du sætter blæsere i til at pumpe ind får du den bedste gennem træk.