Kan ikk snakke med min router?.. :S


  • Det ser lidt sjovt ud, det ser ikke umiddelbart ud til at der er nogen router i mellem den computer som du udførte tracerouten på og TDC. Hvilket antyder at den belkin er sat lidt spøjst op.


    Jeg ville nok også prøve at resette den router, hvis du ikke har sat den op eller ikke husker hvordan, er det jo sagtens muligt at du har lavet noget der gør at du ikke kan tilgå den routers webinterface.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Altså min Tracert ser ligesådan ud som PsyCho's.. og jeg har en Router i mellem mig og ISP'en..


    Men nå.. Ved mig er routeren lokal adresse altså 192.168.0.1, da den står som fabriksindstillet fra D-Link.. Det kan ikke evt være den adresse Belkin også kører med?

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Altså min Tracert ser ligesådan ud som PsyCho's.. og jeg har en Router i mellem mig og ISP'en..


    Men nå.. Ved mig er routeren lokal adresse altså 192.168.0.1, da den står som fabriksindstillet fra D-Link.. Det kan ikke evt være den adresse Belkin også kører med?


    Jeg tillod mig at undersøge det og det lader til at det ikke er helt unormalt at det sker på den måde :crazyeyes:
    Det er naturligvis meningen at ens egen router skal fremgå som første hop på en traceroute, men visse routere opfører sig anderledes.


    Så der er vi vist lige vidt....


    Han pingede dog 192.168.21.1 tidligere, så det er sandsynligt at routeren har den IP.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det er jo ikke unormalt at visse producenter vælger ikke standard IP addresser til deres routere. f.eks. 192.168.100.1 eller x.x.10.1. Eller helt anderledes 10.0.0.1. Det har jo i sig selv ikke så meget at sige - der er bare vigtigt at det er den rigtige IP der pinges :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Det er jo ikke unormalt at visse producenter vælger ikke standard IP addresser til deres routere. f.eks. 192.168.100.1 eller x.x.10.1. Eller helt anderledes 10.0.0.1. Det har jo i sig selv ikke så meget at sige - der er bare vigtigt at det er den rigtige IP der pinges :)


    vi kommer ikke videre uden opretter

  • Sorry har været lidt fraværrende. Lige en lille update.


    jeg kører x.x.2.1 pga gammel vane, gør jeg på alle routere jeg sætter op for folk da jeg så altid kan huske det.. =)


    Jeg var MEGET imod at restarte routeren da det ikk burde være nødvendigt og nu her idag har jeg fint adgang til den uden at have ændret noget, og det er heller ikke pga nisser, så er egentlig ikk blevet klogere på problemet, men det har løst sig selv, pt hælder jeg mest til nisser eller den slags som skyld i problemet.. :S


    jeg lader lige tråden være åben hvis nogle skulle kunne sige hvad fejlen evt har været, bare lige for at udlukke det er det ikke pga genstart af min computer da dette selvfølgeligt blev prøvet før jeg overhovedet oprettede denne tråd.. =)


    Ellers tak for hjælpen folkens.. :rules:

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW


  • Det kan jo skyldes 100.000 ting.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak


    Det kan jo skyldes 100.000 ting.


    Desværre ja... jeg har f.eks. oplevet at jeg skulle genstarte min switch for at få en PPTP VPN til at virke på trods af at der var fint adgang til internettet, deraf kunne det være din switch der gav problemer på en indirekte måde.


    Ind i mellem skal udstyr bare genstartes (fordi det er noget billigt crap de fleste af os har :crazyeyes: )

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.