• hej alle,


    jeg er blevet den lykkelige ejer af en NAS Synology DS210+ og den er rigtig lækker. dog kunne jeg godt tænke mig at jeg blot kunne "lukke den ned" og den herefter startede såsnart jeg havde brug for den, og har her læst lidt om begrebet WOL, magic packets etc.


    Til dette kunne jeg godt tænke mig at vide om der er nogen der har erfaringer med at sætte en NAS op til at starte automatisk når man søger adgang til den. Skal dette foregår vha. et script eller et program eller er der en lettere løsning? - I så fald der kan benyttes et script, vil jeg høre om der er nogen der har et sådant klar til MAC os X?


    Hvorledes kan man sætte det op, så den også vågner ved en ekstern adgang når der forbindes til den eksterne IP? - Det virker fint idag, når den ikke "sover" , men skal gerne have den til at kunne starte automatisk når man søger adgang her også.


    Håber i kan hjælpe og forstår hvad jeg mener.


    Mvh
    Lasse

  • Der findes både programmer og sites rundt om på nettet så du kan sende magic-packets så det er ikke det store problem for dig, men du skal sørge for at port 9 (eller hva du nu bruger) bliver broadcastet via IP xxx.xxx.xxx.255(intern ip på dit netværk) ellers kan du ikk få den til at vågne op når den helt sover da din router ikk ved hvor den skal sende til.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW