Indlæg af Shika

    Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Nej hvor pinligt.. Jeg snakkede om en bedre T510'er til dig, men fik ikke linket med.. Her har du det..


    http://www.edbpriser.dk/Produc…q=t510&sp=all&pid=4838009


    Til kontorarbejde skal du slet ikke tænke ydeevenen.. slet ikke når vi er oppe i i5'ere.. Selv de små i3'ere er mere end rigeligt til kontorarbejde.. Det du skal tænke på, at holdbarhed, komfort og ergonomi (og vel egentligt også datasikkerhed).


    ja den kan jeg godt se ser markant bedre ud i specs, men det er dog ikke med en i7 som du har i din?


    Tror jeg går videre med denne, da den dækker behovet så rigeligt samt har en god opløsning (dem der skal bruge den ser ikke 100% skarpt mere, hvorfor 1080p vil være for højt)

    hej alle - og tak mange gange for jeres gode inputs.


    Jeg er nu kommet frem til følgende 3 modeller, som jeg kommer til at vælge i mellem


    ASUS K53SV SX130V : http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5182666



    LENOVO T510: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspxpid=4407435


    DELL Latitude E5520: http://www.dell.com/dk/virksomheder/p/latitude-e5520/fs
    med en i5 2,5 gHz - ved godt at prisen er over de andre, men det må jeg jo tage med.


    Det jeg lurer lidt på lige nu er følgende.


    1. Er der markant forskel i performance mellem de 3 modeller?
    2. Skal have besluttet om jeg vil have en 1366x768 eller 1920x1080? - Det er en "svagtseende" person som hovedsageligt skal benytte den.


    Flere inputs?


    Mvh
    Lasse

    Har netop læst testen af Asus og det er jo ikke ligefrem imponerende.
    Har luret lidt på Dell XPS 15 også, men synes at kunne erindre at sidste gang jeg havde en Dell (ikke business model) i hånden, da var det noget være plastik skidt ..


    hmm... tænke tænke, Ser i andre alternativer til omkring de 6-7000 for en ny Bærbar med 15,6(4)"? og minimum en i5?

    Har netop læst testen af Asus og det er jo ikke ligefrem imponerende.
    Har luret lidt på Dell XPS 15 også, men synes at kunne erindre at sidste gang jeg havde en Dell (ikke business model) i hånden, da var det noget være plastik skidt ..


    hmm... tænke tænke, Ser i andre alternativer til omkring de 6-7000 for en ny Bærbar med 15,6(4)"? og minimum en i5?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Hvad skal den bruges til?


    Den skal bruges til alm. kontor arbejde, dvs. office, billeder, internet.


    Har også luret lidt på en Dell XPS 15, men ved ikk helt hvad jeg skal sige til dem?


    Mvh
    Lasse

    Tak for svar.


    Opløsningen er ikke det væsentligste, men en skærm med en størrelse fysisk mellem 15 & 15,6" er et krav.


    Af de 3 du linker til så er Lenovo jo fint inden for prisen.... Det der er meget vigtigt er at "bygge-kvaliteten" er til at have med at gøre - vil ikke haev noget plastik som giver sp ved blot et lille tryg...


    Andre alternativer?

    Hej alle,


    lang historie kort, så skal jeg have fat i en bærbar og det er ved at være lidt tid siden at jeg har fulgt med på netop dette marked. - Jeg har læst diverse tråde om emnet, men synes ikke at kunne finde en som dækker over netop det som jeg søger.


    Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig en smule her.


    Ufravigelige specs:


    15 - 15,6" skærm
    Intel i5 + (Sandy Bridge)
    Max 7000


    Og så den del der er lidt svære at måle - den skal være let og have et "fast design". Gider ikke de der plastikkasser som jeg har set både Dell og HP producerer som vejer meget og føles som billig skrammel. - har også set andre modeller fra Dell som er markant bedre bygget, men kan ikke rigtig finde ud af hvad der er godt og skidt. Asus har lavet en U-model, som er rigtig fed, men den er kun i 14" :(


    Håber der er en venlig sjæl, som har et input.


    mvh
    Lasse

    hej alle,


    jeg er blevet den lykkelige ejer af en NAS Synology DS210+ og den er rigtig lækker. dog kunne jeg godt tænke mig at jeg blot kunne "lukke den ned" og den herefter startede såsnart jeg havde brug for den, og har her læst lidt om begrebet WOL, magic packets etc.


    Til dette kunne jeg godt tænke mig at vide om der er nogen der har erfaringer med at sætte en NAS op til at starte automatisk når man søger adgang til den. Skal dette foregår vha. et script eller et program eller er der en lettere løsning? - I så fald der kan benyttes et script, vil jeg høre om der er nogen der har et sådant klar til MAC os X?


    Hvorledes kan man sætte det op, så den også vågner ved en ekstern adgang når der forbindes til den eksterne IP? - Det virker fint idag, når den ikke "sover" , men skal gerne have den til at kunne starte automatisk når man søger adgang her også.


    Håber i kan hjælpe og forstår hvad jeg mener.


    Mvh
    Lasse


    Tak - det tror jeg også jeg gøre :)

    Hej alle,


    håber i lige kan hjælpe mig her.


    Det korte af det lange er at jeg skal have åbnet en port, så jeg kan få adgang til min NAS (synology DS210+) fra et eksternt netværk.


    I den forbindelse skal jeg have åbnet en port, som jeg kan komme ind via.


    Mit spørgsmål går på hvorledes dette skal foregå og hvilke IP jeg skal forwarde til. Grunden til at jeg er en del i tvivl skal ses ud fra mit setup, som er følger:


    1. Modem (Zyxel et eller andetn)
    2. Router - NetGear WNDR3700 (fordeler interne IP adresser til de enheder der er tilsluttet denne .. iMac, MacMini, Nas mev.
    3. NAs - Synology DS210+


    Mit modem har en IP adresser der hedder 10.0.0.1 - og ifølge modemmets informationer, så hedder min Router 10.0.0.9. Router, som der fordeler IP adresser til mit udstyr fordeler dem som 192.168.1.xxx (Her står Router til at hedder 192.168.1.1 og NAS til at hedde 192.168.1.8.


    Jeg er klar over at jeg skal have åbnet en port i Modemmet, men hvilke IP skal den sende denne videre til? - Skal det være 10.0.0.9 (som den ser som værende Router) og herefter åbne en port i router der sender videre til min Nas 192.168.1.8?


    Håber det gav mening og i kan hjælpe mig lidt her :9


    Mvh
    Lasse

    Hej alle,



    jeg står over for at skulle investere i en NAS, som bliver en Synology 210+. Jeg er dog ved at undersøge mulighederne for at lave online backup af vigtige dokumenter og billeder til en tjeneste som iDrive, Dropbox eller lignende.

    Det jeg dog ikke helt kan gennemskue er om det er muligt at backup'en køres direkte fra NAS og dermed ikke skal forbi PC eller MAC at vende først?

    Håber i forstår mit spørgsmål.

    Mvh
    Lasse


    tak for Feedback .-.. jeg ser lige på disken.


    Med hensyn til Q-Nap TS239, så er den lgie 1k dyrere end Synology, så det er der ikke råd til - i denne omgang :)

    Hey alle,


    jeg har brug for en anbefaling til HD til en NAS (Synology 210+)


    Jeg skal benytte NAS'en som server til musik, film og billeder og tage back up via RAID 1.


    Jeg ahr derfor brug for 2 x hd på 2tb hver.


    Budgettet siger max 1000/hd.


    Hvad vil i anbefale mig - hastighed og støj er i fokus.


    Tak for jeres inputs på forhånd.


    Mvh
    Lasse

    Quote

    Oprindeligt indlæg af martinta


    beklager at forstyrre tråden


    men lige hver opmærksom på om PSU'en kan trække 2 grafikkort ;) kan se du ikke har skrevet den på din spec liste, så var måske en rar ting lige at få tjekket inden han evt køber den :)


    hmmm.. hvorfor undskylder du når du nu kan forhindre at forstyrre ved blot et klik!?


    Anyway, PSU er beskrevet i nedenstående test sammen med kabinettet:


    http://www.tweakup.dk/article/1195/dk/
    http://www.tweakup.dk/article/1195/dk/


    Mvh
    Lasse


    Hej Brian,


    udfra at jeg idag benytter et PCI Express GFX, samt hvad jeg kan læse på nedenstående link, så skulle der ikke være nogen problemer med det:


    http://www.asus.dk/product.aspx?P_ID=CIGGG4gasvU7ApV4Mvh
    Lasse

    Quote

    Oprindeligt indlæg af teamet
    Lyder godt! Vil gerne lave et bud på 3000kr


    Det kræver dog lige at jeg snakker med min kæreste, men regner ikke med at det bliver noget problem. Hvor lang tid lader du den køre?


    Det er noteret.


    Forventer at lade den køre til i morgen middag.