LØST: TCP/IP "glemmer" standard gateway.

  • Hej. Jeg har netop sat en Dlink 2640B modem/router til istedet for Zyxel til mit telenor internet.


    Og det virker perfekt. Men når jeg starter min egen computer op er feltet inde i tcp/ip under standard gateway blankt, og nettet virker ikke. Jeg taster jeg den ind; 192.168.1.1 så virker det som det skal. Indtil jeg genstarter så er jeg ligevidt.


    Jeg har slået DHCP fra i routeren og angivet statiske IP på alle computere, de andre computere har jeg ikke oplevet problemer med.

    Mobo: Asus M5A97 R2.0
    CPU: AMD FX-6300 @ 4300Mhz
    Køler: OCZ Vendetta2 køler
    PSU: Corsair VX550
    RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
    GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
    HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1


    Skærm: Samsung 2233RZ 120HZ


    OS : Windows 7 64bit.

    Rettet en gang, sidst af LunD^ ().

  • Det lyder som en software fejl, prøv at opdatere operativsystemet hvis det ikke er fuldt opdateret allerede, ellers opdater driveren til dit netværkskort og hvis det stadigvæk ikke virker, prøv at afinstallere netkortet og installere det igen.


    Når det så er sagt, så burde det ikke være nødvendigt at deaktivere DHCP på din router, de fleste DLINK routere har så vidt jeg er bekendt, mulighed for at reservere IP adresser til MAC Adresser, sådan at den samme computer får tildelt den samme IP adresse hver gang.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg fandt en løsning efter lidt søgning på Google, her er den:


    "I also had Internet connectivity problems after installing Vista SP2. DHCP is disabled on my router; the PC is configured with a static IP address. After the SP2 installation, the PC did not connect to the Internet. I was able to get it to connnect by toggling network connection properties, but I had to repeat the process after every reboot.


    To fix the problem, I had to reset the Internet Protocol as described in the http://support.microsoft.com/kb/299357 article. I did the following:


    1. Run a Command Prompt as Administrator and enter the following command (in step 2).
    2. netsh int ip reset
    3. Reboot.
    4. Go to Network and Sharing Center > Manage network connections and change the settings of the network connection by configuring the TCP/IPv4 properties with the IP address, default gateway, etc."


    I mit tilfælde havde det så ikke noget at gøre med en Windows opdatering så vidt jeg ved, men det løste problemet.

    Mobo: Asus M5A97 R2.0
    CPU: AMD FX-6300 @ 4300Mhz
    Køler: OCZ Vendetta2 køler
    PSU: Corsair VX550
    RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
    GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
    HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1


    Skærm: Samsung 2233RZ 120HZ


    OS : Windows 7 64bit.