Indlæg af LunD^

    Hej Tweakers.


    Så skal jeg igen bruge lidt gode råd.


    Skal have ny computer, da min nuværende blev taget af lynet.


    Er lidt i tvivl om hvad jeg skal gå efter, skifter helt sikkert til Intel, men er i tvivl om det skal være 6600k, 4670k, 4690k, eller måske en 4590s der kan fås noget billigere.


    8 eller 16 GB RAM ?


    Bundkort er jeg også meget i tvivl om, hvis muligt kunne det være fedt med et hvor strøm fra PSU sidder i bunden da min PSU sidder i bunden af kabinettet. Men hvilket chipsæt skal jeg have, det behøver ikke være alt for dyrt.


    PSU skal jeg også bruge en ny af, overvejer en XFX Pro550 , men vil måske gerne have en modulær hvis de ikke er alt for dyre?


    Spiller ikke særlig krævende spil, CSGO, Dying Light, GTA V , som egentligt kørte okay på den jeg har nu, men vil jeg også gerne være lidt fremtidssikret hvis jeg får andre spil interesser.

    Det blev et MSI Z97I AC , G3258 , 2x4GB RAM , XFX Core 550W og det kører sgu fint. Blev monteret og installeret i går så drengen er glad. í ½í¸ƒ men den trænger virkelig til en SSD så det bliver det næste.


    Tak for jeres hjælp.

    Han har kabinet, kan ikke huske hvad det hedder men det kan godt tage et ATX. De to der er bare de billigste jeg kan finde med Z97 og trådløst netværk da han tit flytter den rundt og ikke har trukket netkabler kunne det være fedt hvis det var indbygget i mobo.

    Tak for jeres input.


    Jeg endte med at bestille:


    ASUS Z87 Pro der har trådløst netværk.
    Pentium G3258
    2x4GB RAM 1833Mhz
    XFX Core Edition PRO 550W

    Så ønsker han sig et bedre grafikkort til hans fødselsdag så kan den lidt igen. Og så kan der smides en I5 i senere hvis den bliver træt.

    Så hvad ville være med optimalt nu og her, og med en smule fremtid i,


    en APU, en FX, en G3258 ?
    Kan man få bundkort med trådløst netværk til en fornuftig penge?

    Han spiller max 1280x1024 da det er max hans skærme kan klare. Så ikke noget voldsomt. Han havde en i3 530 før og den var ok, men han skal self ikke have noget der er langsommere end før, men noget med lidt fremtid i man også kan opgradere på. Som fx med den g3258 hvor vi kan smide en I5 i senere. Hvad er fordelen ved sådan en APU?

    CSGO, Minecraft, Left4dead, Forest, kan ikke huske hvad de hedder allesammen.


    Han er 11år så han kommer nok til at spille en del forskelligt. ;)

    Hej Tweakers.


    Min nevøs computer er gået død og skal have lidt nyt liv. Det er en halv gammel sag så regner med at skifte mobo, cpu, ram og psu i første omgang.
    Helst ikke for meget over 2000,-


    Det skal være så billigt som muligt men samtidig med lidt fremtid i, og skal kunne trække forskellige spil uden for meget lag.
    Hans gfx er et GTS250, så det skal også skiftes engang i fremtiden, men ikke nu.


    Jeg havde forestillet mig i noget i nærheden af mit eget system er det bedste pris/hastighed mæssigt.


    Altså noget FX6300, 2x4gb ram og et halvbilligt bundkort+PSU.
    Har også overvejet at sælge ham mit, og så selv købe noget I5 af en art, men kan det svare sig at opgradere fra FX6300 til I5 ??

    2 komplette systemer, det nederste er i kabinet med en 400W NorthQ PSU, lige klar til brug.


    MSI Neo-F P35.
    Intel Core2Duo E8500 (har kørt OC 3800Mhz)
    Corsair XMS2 4GB PC6400.

    Gainward GeForce GTS250 1GB.


    500GB Harddisk.
    ......................................
    MSI H55M-P31


    Core i3-530/2.93GHz 4MB QPI DDR3 LGA1156


    500GB 'SpinPoint F1' SATA-300 7200rpm 16MB


    4GB DDR3 1333Mhz (2x2) XMS3


    GeForce 9600GT



    Kom med et bud!

    Det er m5a97 uden LE.


    Men det er også valgt lidt efter hvad de havde på lager så jeg kunne nå at få det idag, da jeg har fri imorgen og gerne vil montere der. :)


    Glæder mig til at komme igang og se hvad det kan.

    Endte med at bestille følgende:


    Asus M5A97 970 bundkort


    FX-6300


    2x4 GB G.Skill Sniper 1866mhz Ram


    Asus Radeon R9 270 2GB OC


    Valgte at spare lidt på bundkortet alligevel for at få et kraftigere grafikkort, og det Asus har fået fine anmeldelser.
    Valgte grafikkortet fordi det er væsentligt hurtigere end de andre jeg kiggede på, og fordi man fik BF4 med som gratis download.


    Det er ankommet idag, og bliver samlet og installeret imorgen. :)

    Hej tweakers.


    Jeg har gennem et stykke tid haft lyst til at opgradere min computer, som efterhånden er blevet noget uddateret.
    Jeg spiller stortset kun Fifa og csgo, css og det kører den jo næsten fint nok, dog med lidt udfald i csgo der generer spillet.


    Allerhelst ville jeg have i5 4670k , men pga prisen har jeg også overvejet fx6300, men det er jo en halvgammel cpu og er den overhovedet betydeligt hurtigere end min C2D ?


    Har set på følgende:


    Gigabyte 970a am3+ d3sp
    Fx6300
    Radeon r7 260x. (Kan i anbefale et næsten lydløst?)
    8gb corsair vengeance ram


    Det bliver ca 2700,- og så regner jeg med at genbruge hdd PSu osv min nuværende ocz vendetta 2 køler skulle også passe til am3.


    Er det ikke nogenlunde det bedste til prisen eller er det bedre at give 1000 mere og få en i5 ?
    Kan jo heller ikke udelukke jeg vil spille battlefield eller lignende senere når jeg får hurtigere PC.


    Tak. :)

    Hej,



    Søger noget mobo, cpu og ram.


    Har lige købt en køler der passer til lga775 og socket am2 / am3 / am3+ så gerne en cpu hvor jeg kan bruge den.


    Skal også kunne køre Sata3 så jeg kan udnytte min SSD ordentligt.


    Skal selvfølgelig yde noget over Core2duo som jeg har i nu.