2 Skærme...Irritende problem

  • Hejsa..


    Har lige et lille irrterende problem jeg gerne vil ha løst.


    Til mit system har jeg sat 2 skræme til. 1 PC skærm, som er min hoved skærm. Samt 1 TV. Begge sat til via DVI stik.


    Problemet er, at hvis jeg bevæger musen ud i vestre sider, forsvinder den fra min hovedskærm, og går over på mit TV. Og det er jo fint nok, så længe TVét er tændt, og jeg bruger det. Men den gør det også når TVét er slukket.


    Kan man gøre et eller andet, så når TVét er slukket, virker musen kun på¨min hovedskærm?


    Mvh.Martin:)

  • gå ind under kontrol panel der finder du " skærm " tryk på den og vælg " juster opløsning " og så tag skærm 1 og flyt over på venstre side eller omvendt. så virker det.


    Har jeg selv brugt til min 24" skærm og mit 42" tv

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet en gang, sidst af Meinder ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Meinder
    gå ind under kontrol panel der finder du " skærm " tryk på den og vælg " juster opløsning " og så tag skærm 1 og flyt over på venstre side eller omvendt. så virker det.


    Har jeg selv brugt til min 24" skærm og mit 42" tv


    Det virker da ikke? Det vælger da bare hvad side man vil rykke musen over i.
    Jeg har selv problemet, og leder også efter en løsning. Jeg har googlet, både nu og for et års tid siden da jeg fik tv'et, men har aldrig fundet en løsning :(

  • Tror du er nødt til at disable din sekundære skærm, for at den ikke er aktiv.
    Kan man ikke evt. lave en genvejstast til at slå det fra og til?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Som Renegger siger skal skærm 2 disables (mit system gør det nu automatisk hvis den ene skærm slukkes?).


    Jeg har oprettet en "profil" i programmet ultramon som jeg aktiverer når jeg vil bruge min 2. skærm. Så sættes det hele op som jeg har bestemt mht. opløsning, mode og primær/sekundær. Og når jeg så er færdig trykker jeg på "disable secondary" i ultramon som slår skærmen fra :)


    http://www.realtimesoft.com/ultramon/

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Som Renegger siger skal skærm 2 disables (mit system gør det nu automatisk hvis den ene skærm slukkes?).


    Jeg har oprettet en "profil" i programmet ultramon som jeg aktiverer når jeg vil bruge min 2. skærm. Så sættes det hele op som jeg har bestemt mht. opløsning, mode og primær/sekundær. Og når jeg så er færdig trykker jeg på "disable secondary" i ultramon som slår skærmen fra :)


    http://www.realtimesoft.com/ultramon/


    :offtopic:
    Undskyld for offtopic.
    Men..
    Bruger selv UltraMon, eller rettere sagt har brugt, satte det faktisk fra i morges, for af en eller anden grund men jeg gamer, så kommer der en masse lodrette streger?
    Tror det skyldes UltraMon, men bare ærgeligt, da det er så godt et program med f.eks. dobbelt proceslinje (: