Bærbar til videoredigering

  • Hej Tweak,


    Jeg skal bruge en studiebærbar der hovedsageligt skal bruges til videoredigering. Jeg skal bruge programmer som Adobe Premiere Pro, After Effects o. lign.. Jeg har researchet lidt efter hvilke muligheder der er idag, men jeg er stadig i tvivl.


    Mange siger at en Macbook pro er vejen frem, men jeg har altid været en modstander af mac og deres pebrede priser contra maskinernes hardware.


    Jeg har f.eks. set bærbare computere med vanvittige specs til 12.000 kr. (i7 quad, 8gb ddr3 ram og ssd hd), hvorimod man skal smide over 15.000 efter en Macbook pro med i7 kerne.


    PC: http://www.mm-vision.dk/produk…99625&gruppe=PCnotevision


    Mac: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=819028


    Er Maccens OS X virkelig så godt, at det kan udkonkurrere PC'en, eller vil jeg få mere ud af PC'en?


    Tak på forhånd !


    - Kper

  • hvis jeg var dig kontaktede jeg stedet hvor du skal læse og spørger dem om alle programmer kan kører på mac, af dem som i kommer til at bruge, prøv evt at kontakte en af de ændre elever hvis det er muligt for dig og hør hva han råder dig til.


    Men ellers vil jeg da mene at OSX bare er det lækre og arbejde i efter min mening, kontra vildere hardware.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Hej.
    Jeg vil helt klart anbefale en pc. Mac's er gode til redigering osv, men så skal du op i prisklassen 10-15.000 kr,-


    Grundet at en "billig" mac ikke er det bedste valg er på grund af hardwaren. Det kan godt være at det er lækkert at arbejde i, men det er sku ikke så lækker at skulle vente en evighed på at sit arbejde render færdigt.


    Har selv en Aspire 5820TG med i5 og ATI HD5650, og det er bare dejligt at arbejde med After Effects, 3Ds Max osv :)


    Den Vision er et godt valg, masser af kræfter til redigering. :9xo

  • Jeg venter også lige og ser hvordan det ser ud med programmer osv. oppe på skolen.


    Jeg hælder nu mest til en pc, grundet prisen og bedre hardware. Men jeg vil ikke udelukke en mac, da den selvfølgelig er meget lækker at arbejde i og er god til at holde på strømmen.


    Er der nogen der ved om en pc virkelig er så meget hurtigere end en mac, hvis man går ud fra at priserne omtrent er de samme? Jeg vil helst have en hurtig bærbar, frem for OS X.