Indlæg af Kper

    Mht. driveren, så fjernede jeg den gamle før jeg instalerede den nye, så der burde ikke være noget der :)


    Ja, jeg bruger samme kabel. Jeg fik et lille gennembrud sent igår aftes, da jeg fandt ud af at lyssignalet fra min bærbar var betydeligt svagere end signalet fra stationæren. Om det er på grund af adapteren (som man skal bruge for at få toslink ud af jack porten), eller om der som du siger er støv på forbindelsen.


    Mit lydkort står til at outputte 48 og 96 kHz, det burde ikke være noget problem.


    Jeg vil prøve at teste forbindelsen med en anden adapter der fungerer, hvis jeg kan finde en i løbet af weekenden.


    Ellers tænker jeg at jeg kunne blæse jack porten fri for støv, men jeg ved ikke hvor forsvarligt det er. Skal jeg bare blæse løs?

    Hej Tweak,


    Jeg er en flittig bruger af optisk lyd og det plejer at virke uden de store skavanker. Men da jeg skiftede fra "Højtalere" til "Realtek Digital Output" i dag, kom der ingen data ud til min reciever.


    Der kommer rødt lys ud af det optiske kabel, men min reciever vil simpelthen ikke tage imod det lyd der bliver sendt.


    Det sker når jeg bruger min Bærbar (ASUS N76VZ), men når jeg bruger min stationær, kan recieveren sagtens modtage data. Det virkede fint med min bærbar i går.


    Det virker mig meget mystisk, da der jo burde være lyd når der er lys.


    Jeg har prøvet at opdatere lyddriveren, uden hjælp.


    Er der nogen der ved hvad der kan være galt?



    Med venlig hilsen.


    Kper

    Jeg venter også lige og ser hvordan det ser ud med programmer osv. oppe på skolen.


    Jeg hælder nu mest til en pc, grundet prisen og bedre hardware. Men jeg vil ikke udelukke en mac, da den selvfølgelig er meget lækker at arbejde i og er god til at holde på strømmen.


    Er der nogen der ved om en pc virkelig er så meget hurtigere end en mac, hvis man går ud fra at priserne omtrent er de samme? Jeg vil helst have en hurtig bærbar, frem for OS X.

    Hej Tweak,


    Jeg skal bruge en studiebærbar der hovedsageligt skal bruges til videoredigering. Jeg skal bruge programmer som Adobe Premiere Pro, After Effects o. lign.. Jeg har researchet lidt efter hvilke muligheder der er idag, men jeg er stadig i tvivl.


    Mange siger at en Macbook pro er vejen frem, men jeg har altid været en modstander af mac og deres pebrede priser contra maskinernes hardware.


    Jeg har f.eks. set bærbare computere med vanvittige specs til 12.000 kr. (i7 quad, 8gb ddr3 ram og ssd hd), hvorimod man skal smide over 15.000 efter en Macbook pro med i7 kerne.


    PC: http://www.mm-vision.dk/produk…99625&gruppe=PCnotevision


    Mac: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=819028


    Er Maccens OS X virkelig så godt, at det kan udkonkurrere PC'en, eller vil jeg få mere ud af PC'en?


    Tak på forhånd !


    - Kper

    Hej tweak,


    Jeg har for nyligt installeret Windows Vista Ultimate x64 på min computer.
    Jeg har efterhånden fundet ud af, at hver gang jeg installerer noget på den, melder windows en boot fejl ved næste opstart.


    Fejlmeddelelsen lyder sådan:


    ------------------------------------
    Windows Boot Manager


    Windows failed to start. This may be due to hardware or software changes.....
    ...


    File: \Boot\BCD


    Status: 0x000000f


    Info: An error occured while attempting to read the boot configuration data.
    ------------------------------------


    Et billede af fejlen kan ses her:


    [Blocked Image: http://img149.imageshack.us/img149/9553/vistabootfailji9.th.jpg]




    For at reparere fejlen, skal jeg starte op fra vista dvd'en og vælge "reparer windows". Men det er lidt træls i længden.


    Nogen der ved hvordan jeg fixer dette problem?


    På forhånd tak ;)

    Tror ærlig talt ikke at Q9450 falder i pris, da Q9550 jo er kommet ned i pris for at erstatte Q9450.. Intel stopper simpelthen med at producere Q9450. Så det er nu de billige Q9450 cpu'er skal købes af folk der allerede har købt en, og har fortrudt deres køb..

    Tak for svarene allesammen :9xo


    Jeg satser på adapteren, da hovedmålet egentligt bare er at redde de vigtige filer.. bærbaren er noget lort, som enten skal formateres eller erstattes med en ny.


    - Kper

    Hej tweakers !


    Jeg står med en bærbar der viser BLUE SCREEN OF DEATH ved opstart, så nu gælder det bare om at overføre de vigtige filer fra bærbarens harddisk.
    Harddisken er en Hitachi Travelstar 2.5" PATA harddisk, men PATA stikket omme bag på harddisken er ikke magen til det PATA stik der sidder bag på den PATA harddisk som jeg har i stationæren. Stikket på 2.5" harddisken er mindre end stikket på PATA harddisken i stationæren, så jeg kan ikke bare slutte 2.5'eren i min stationære og kopiere filerne ligesom hvis det havde været en 2.5" SATA harddisk.


    Kan man købe en adaptor eller en ekstern harddiskskuffe som jeg kan bruge til at læse 2.5" PATA harddisken fra min stationære pc?


    Hvis i ellers har nogle gode idéer, så skriv endeligt :)


    Tak på forhånd


    - Kper

    Hej Tweak,


    Jeg har lige været nede og købe spillene Metal Gear Solid 2 og 3, men da jeg så skulle til at spille det og trykke new game, går den bare tilbage til "Press Start" skærmen..! Der skulle ikke være noget galt med konsollen.


    Hvad kan der være galt????


    Tak på forhånd


    -Kper

    Hej !


    Jeg ligger inde med en Toshiba Satellite a100 ( PSAA8 ) bærbar som jeg lige har installeret windows på. Jeg kan bare ikke få driveren til netwærkskortet til at du :S jeg har fundet driveren inde på toshibas hjemmeside, men der er ingen "setup.exe" fil med driveren, så ved ikke helt hvordan jeg skal installere den ..


    Nogen der kan hjælpe?


    Tak på forhånd!


    - Kper