Toshiba netbook til 2700 - skidt eller kanel ?

  • Er på jagt efter en netbook til konen, og i den forbindelse faldt jeg over den her:


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4205650


    11.6 "1366x768, 2 GB RAM, Radeon 3200HD grafik, Win 7 Home Premium ... lyder ret tillokkende til prisen på ca. 2700.


    Mit spørgsmål går på på nationaliteten på maskinen. Det er en US model ... vil jeg rende ind i nogle problemer i den henseende ? DK tastatur kan vel bare installeres som sprogfil eller hvad ?

  • Tjaa... udover det med at der på keyboardet ikke står æøå, så skal du nok også regne med at du skal bruge en converter for at du kan tilslutte opladeren til det danske elnet.


    Heldigvis ser det ud til at den kan tåle 230V(ud fra computersalgs hjemmeside), så det er bare at huske at få en mekanisk adapter.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg tvivler meget kraftigt på at den bliver solgt uden dansk stik!


    Du kan godt bede windows om at bruge DK tastatur-opsætning, men det kommer der stadigt ikke æøå på tastaturet af. Der er også andre tegn der ikke ligger samme sted på DK og US tastatur.


    Du skal ihvertfald have tjecket det med din kone hvad hun vil syntes om det med tastaturet! Jeg ved at min vil blive skide irreteret på det når hun skulle bruge det....


    Til ca 500,- mere kan du få en Ideapad s12 eller en satelite T110 - det er nok værd at overveje.


    /ask

  • Ja uden æøå går den ikke. Hun kunne godt leve med at de ikke var printet på tasterne, men ikke med at man slet ikke kan bruge danske karakterer.


    Jeg kigger på de modeller du nævner ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Woqini
    Ja uden æøå går den ikke. Hun kunne godt leve med at de ikke var printet på tasterne, men ikke med at man slet ikke kan bruge danske karakterer.


    Man kan godt bruge dem hvis man ændrer keyboard-opsætning! Undskyld hvis det ikke var tydeligt nok.
    Det der er, er at udover at de ikke er printet på tastaturet (er til at leve med), så er der flere special tegn der ikke ligger ens på US og DK keyboard opsætninger, og man retter jo ALLE tasterne når man skifter opsætning.


    Du kan se forskellene her: US vs DK


    /ask

  • Hvis du kan leve med UK tastatur har jeg en rigtig billig en :)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Woqini


    Hvilken en ? og hvad er "billigt" :D


    1500 :)..


    - Du har PM ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]