HDMI-kabel - Fra computer til Fladskærms TV

  • Hey :)


    Jeg står og mangler et HDMI-kabel som jeg skal bruge til at koble min computer sammen med mit fjernsyn, så jeg kan se film på fjernsynet.
    Så fandt jeg dette kabel
    - så mit spørgsmål er, om det er fin nok kvalitet. Eller man skal op og give flere penge for at det bliver godt, som fx dette kabel


    Venlig hilsen


    jaNz

    "Hvis man ikke skal springe over hvor gæret er lavest, hvor fanden skal man så?!"

    Rettet 2 gange, sidst af jaNz ().

  • Kommer an på længden. Under og til 5m fungerer det fint. Har selv samme kabel i en 1m udgave og det kører fint i full HD og over. (1920x1200) :cheers:


    Signalet er digitalt så det bliver ikke påvirket på samme måde at støj, så guldbelægninger og oxygenfri kobber (osv osv..) er ikke lige så vigtigt på kortere afstand. Selve HDMI standarden er heller ikke bygget til mere end 10m? såvidt jeg husker. Skal du over dette, skal du investere i noget RJ45 extendere, som bruger LAN kabler istedetfor.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Okay, så tror jeg at jeg vil investere i sådan et 5m kabel som du har :D - tak for hjælpen


    Venlig hilsen
    jaNz

    "Hvis man ikke skal springe over hvor gæret er lavest, hvor fanden skal man så?!"

  • Hvis du ikke har købt vil jeg anbefale dig det dyre.


    HDMI er ikke bygget til mere end 5m træk, så du ligger lige på grænsen, til det kan klares problemfrit med det billige..



    Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Kommer an på længden. Under og til 5m fungerer det fint. Har selv samme kabel i en 1m udgave og det kører fint i full HD og over. (1920x1200) :cheers:


    Signalet er digitalt så det bliver ikke påvirket på samme måde at støj, så guldbelægninger og oxygenfri kobber (osv osv..) er ikke lige så vigtigt på kortere afstand. Selve HDMI standarden er heller ikke bygget til mere end 10m? såvidt jeg husker. Skal du over dette, skal du investere i noget RJ45 extendere, som bruger LAN kabler istedetfor.


    HDMI er bygget til 5m, men med et tilpas godt kabel kan du fint trække 10-20 m. HDMI-RJ45 adaptorer kan dog være lige så dyre hvis de skal være gode (gefen, HDMI 1.3 (1.4)).


    Kender ikke noget til om de bilige adaptorer fungerer stabilt.



    Men til 5m træk er det at overdrive med RJ45

  • Nå ok. Det var kun 5m - fair nok :9xo


    @Adaptore - det var også kun i tilfælde af at JaNz havde skærmen i den anden ende af rummet. Min stationære står i den anden ende af rummet, så det hedder enten forlænger eller at flytte skærmen herhjemme :$

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg har bestilt det billige kabel, så vi får se hvordan det kommer til at fungere :) - men tak for tippet :D

    "Hvis man ikke skal springe over hvor gæret er lavest, hvor fanden skal man så?!"

  • Hej, jeg har nu fået kablet og fået det tilsluttet begge enheder.
    Men jeg kan ikke få billedet over på mit fjernsyn, det står bare med blå skærm og der sker intet.


    Jeg sidder på en asus bærbar n51vf - Og der sker bare intet
    Håber i kan hjælpe


    Venlig hilsen


    jaNz


    *EDIT* nu virker det, kan se på skærmen - men jeg skal trække tingene ----> den vej for at få det over på skærmen, hvordan ændre jeg det så jeg skal trække det <--------- den vej :) ?


    Venlig hilsen


    jaNz

    "Hvis man ikke skal springe over hvor gæret er lavest, hvor fanden skal man så?!"

    Rettet en gang, sidst af jaNz ().