Win 7 ultimate 64 bit installation

  • Hey folkens :)


    Som overskriften siger, skal jeg så småt til at installere win 7 ultimate 64 bit. Men inden jeg gør det vil jeg høre om nogle af jer bruger det / har erfaringer med det, om jeg får problemer med at spille diverse spil, som fx. wc3, wow, BC2, L4d2 etc.


    Venlig Hilsen


    jaNz

    "Hvis man ikke skal springe over hvor gæret er lavest, hvor fanden skal man så?!"

  • Problemerne med 64bit i starten var manglen på drivere.
    Det problem er langt borte, og alle spil burde virke fint.
    Har dog ikke selv spillet nogle af de spil du nævner,
    men alt det software jeg bruger, som "kun" er lavet til 32 bit,
    virker finno på 64bit.

  • Tak for den hurtige respons :)


    Så tror jeg bare at jeg prøver mig frem, ellers må jeg bare tilbage til vista igen :).
    Tak for hjælpen


    jaNz

    "Hvis man ikke skal springe over hvor gæret er lavest, hvor fanden skal man så?!"

  • Det funker fint på win7 64 bit ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Tak til dig også Ebo


    Jeg går straks i gang med operation "nyt styresystem"
    Skriver når jeg engang har fået den op og køre :)


    Venlig Hilsen
    jaNz

    "Hvis man ikke skal springe over hvor gæret er lavest, hvor fanden skal man så?!"

  • Én ting jeg i hvert fald vil sige er, aldrig gå tilbage til Vista.
    Windows 7 er så meget hurtigere og efter min mening bedre end Vista.


    Men det vil du selv opleve så snart du begynder at bruge Windows 7.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jaNz
    Tak for den hurtige respons :)


    Så tror jeg bare at jeg prøver mig frem, ellers må jeg bare tilbage til vista igen :).
    Tak for hjælpen


    jaNz


    Begge bygger på samme kerne, så du får kun fordele ved at opgradere til Windows 7 - faktisk så virker en god del Vista drivere også til Windows 7 pga. samme, hvilket personligt har været dejligt da mange producenter holder op med at lave drivere til deres enheder før eller siden. :)


    Og alle 32bit programmer skulle køre udmærket i 64bit - det er bagudkompatibelt. ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Én ting jeg i hvert fald vil sige er, aldrig gå tilbage til Vista.
    Windows 7 er så meget hurtigere og efter min mening bedre end Vista.


    Men det vil du selv opleve så snart du begynder at bruge Windows 7.


    Det vil jeg så ikke helt give dig ret i Bubbi, slet ikke efter servicepack 2 til Vista så tager de nogenlunde samme tid ;) og bruger lige en anelse flere resurser, men det brtyder ikke en flyvende fis på en kraftig desktop idag.


    Det jeg har oplevet ved skiftet til win7 som er en fine fordel, er at slippe for alle de pop-ups og at nu vil en eller anden ting gerne installeres.


    Du skal lige tænke ved at du selv skal finde et mail program, da win7 ikke kommer med et indbygget hvis du har home pre. udgaven, men det er til at løse.


    det tager lige et par dage, så vandrer du ganske hjemmevant rundt i win7 selvom der er flere ting som er en del forskellig fra vista, som jeg osse selv kom fra for ca. 1 måned siden.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hvad skal man med et mailprogram når man har gmail?
    Desuden findes der tonsvis af mailprogrammer hvis man endelig vil bruge det pjat.


    Jeg holder stadig på at Windows 7 er som Vista burde have været..
    Vista er den moderne Windows ME.