Skift fra vga stik til hdmi

  • Hej alle,


    Jeg har lige skiftet mit vga stik ud med et hdmi stik på min P2770HD skærm fra samsung, men alt ser mega grumset og dårligt ud.. Nogle indstillinger jeg skal rode med i windows 7?


    Jeg kører forresten med 5850HD kort


    Mvh.
    Anders

  • Ahva? Hvordan har du skiftet det ud? Du har brugt et andet kabel og en anden tilslutning på skærm og kort? Eller har du brugt en adaptor af en art? HDMI skulle være 99% klart, da det er digitalt billede og ikke forstyrres af støj. :rolleyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg har bare sat et hdmi kabel i og så skiftet over på hdmi på skærmen, men kan ikke finde ud af hvor jeg skal sætte indstillingerne! Jeg har nu sat min opløsning til 1680 x 1050, så ser det nogenlunde ud.. Men hvis jeg går ind under hdtv indstillingerne i ccc og sætter det til 1080p bliver skærmen helt grumset

  • Det skal du heller ikke. Medmindre at din fladskærm har opløsning etellerandetx720 eller 1920x1080 så kører den ikke HD. Det du skal gøre er at skifte din skærmopløsning til det højest mulige i dit kontrolpanel (Windows 7 er det højreklik på skrivebord og så Skærmopløsning).


    Så skulle den gerne køre som det skal. CCC prøver at håndtere din skærm som et HDTV hvilket kan give problemer på PC skærme (går jeg ud fra) :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jamen hvis jeg højreklikker og gør det siger den at det højeste jeg kan køre er 1920 x 1080, men så bliver det hele grumset

  • Dét lyder mystisk. Må sende faklen videre til én med mere HDMI erfaring. Kører selv HDMI på første måned og har ikke stødt på problemer dér :(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg tror ikke du behøver at gå ind under HDTV indstillinger for at få skærmen til at køre 1080p opløsning(som den skulle kunne ud fra dens specs).


    Prøv at bruge den helt almindelige måde igennem windows (nemmeste er at åbne et kør vindue og skrive desk.cpl i det), prøv at sætte opløsningen til 1920*1080, derefter tjek opdateringsfrekvensen igennem den knap der hedder avanceret eller sådan noget.


    Evt kan det være en god ide at installere driveren til skærmen på din computer, kan hentes fra samsungs hjemmeside eller sikkert også via windows update.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • I øvrigt en anden ting du kunne prøve at kigge på er på selve skærmen, slå alt hvad der hedder noise reduction osv. fra evt. sæt sharpness til 0.


    Hvis skærmen behandler signalet fra din pc anderledes pga. den kommer via HDMI kan det måske være derfor du har problemer.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg kan ændre sharpness til 0 men kan ikke finde hvor jeg laver indstillinger for noice reduction??


    Når jeg sætter den på max er den på 60 hz og stadig helt grumset

  • prøv at sætte den på 59 Hz(evt. 59.934 hvis det er til stede) i stedet.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • OK, så vil jeg anbefale dig at prøve med en anden skærm og/eller et andet grafikkort (via HDMI altså).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.