Første bil?

  • pas på med de Peugeot'er, de kan være utrolig dyre i reservedele især hvis i bruger et originalt Peugeot værksted, jeg taler er erfaring da jeg som sagt tidligere selv har en peugeot og jeg er stoppet med at bruge deres egne værksteder da det simpelthen er for dyrt...


    men udover det så er en 206 en fin bil hvis man da ikk er for høj...

  • Oki. Det tager vi med i betragtningen :)


    Det blev ikke den vi var ude at kigge på i dag... Sælgeren var lidt ulden. Der er 2 måneder til syn og selv om vi fiskede efter det, så sagde han ikke bare at de kunne gøre den til syn inden vi fik den. Og service papirerne havde han heller ikke fundet frem, selv om han vidste at vi ville komme igen i dag. Så det begyndte at lugte lidt af problemer desværre.


    Såe... Vi er blevet enige om at vente til jeg får et arbejde, så vi har flere penge og ved om jeg skal bruge bilen til at køre langt hver dag. Og så køber vi højst sandsynlig en hel ny bil der... Fx en 206+ som er på kampangepris nu til 140k med aircon og sælgeren sagde vi nok skulle finde en fornuftig pris. Ellers må vi lure lidt på bl.a. de Kia'er som er blevet nævnt her. :)

  • Fiat er desværre totalt udelukket :D Damen kørte Fiat Punto første gang hun kørte bil og "kravlegård" og den gik jo i stå hele tiden og ville ikke noget... Og det er jo naturligvis bilens skyld - så det har hun traumer over :$


    Men ellers ville jeg også godt have kigget på Fiat Punto... Synes Pandaen ser lidt mærkelig ud i bagenden :)


    EDIT: Vi har også kigget på Mazda 2... Den kan vi begge godt lide i 5 dørs versionen og den billigste står til 140k fra ny. Nogle som kender til den?

  • Mazda 2 er en gennemprøvet bil efterhånden.. Virkelig noget der virker.


    - Må nok tilslutte mig at den Fabia nok er noget af det bedste og nemmeste at gå ud og købe hvis der ikke er penge til en polo!

    Asus P5K Pro - Q6600 - 3.19ghz - G19 - Razer Mamba
    6GB Corsair XMS PC6400 @ 930
    Asus 470GTX @650/1725
    Logitech Z5500 @ Yamaha center, Ultimate fronte
    Samsung BW226 22" <> Samsung SAMP2370 23" led
    Sony KDL-40EX501
    Playstation 3 80gb
    X-360 Elite
    Apple Iphone 4
    Sony DSLT A33

  • Der er bare ikke nogen af os der særlig godt kan lide udseende på en Skoda Fabia - vi har været ude og kigge på nogle stykker :D En nyere polo kunne også være fin, men de er bare dyre. :))


    Dog godt at høre at der er positivt om Mazda 2 :)

  • Du nævner den selv men der er altså i mine øjne meget køreglæde i en Golf (diesel). Jeg synes de køre rigtigt godt selv dem der har et par år på bagen. Brændstoføkonomien er desuden også god. Jeg har en fra 2000 som køre mellem 20-25 km/l. (20 ved blandet kørsel og 25 ved lange ture på landevej)


    Reperationerne er til at overskue rent prismæssigt og med en Haynes manual kommer man langt hvis man gider..:)


    /Steffen

  • Lige af nysgerrighed:


    Har du fundet ud af hvad I vil købe?


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Ikke endnu, da jeg ikke har fundet et arbejde endnu. Desværre. Vi venter til jeg har arbejde og så ser vi på det der igen.


    Hvis jeg skal køre relativt langt til arbejde, så bliver det nok en ny 206+ HDi. Og så kan vi skifte den ud med en større om nogle år. Den kan vi få for omkring 150k og den er måske 100k værd når vi skal sælge den. Til gengæld sparer vi alle bekymringer om uforudsete udgifter, da der jo er 2 års garanti på den + at ingen sliddele normalt skal skiftes så hurtigt.


    Hvis jeg ikke skal køre langt, så ser vi lige på det. Men det bliver nok en brugt benzin bil så.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Frankovic
    Ikke endnu, da jeg ikke har fundet et arbejde endnu. Desværre. Vi venter til jeg har arbejde og så ser vi på det der igen.


    Hvis jeg skal køre relativt langt til arbejde, så bliver det nok en ny 206+ HDi. Og så kan vi skifte den ud med en større om nogle år. Den kan vi få for omkring 150k og den er måske 100k værd når vi skal sælge den. Til gengæld sparer vi alle bekymringer om uforudsete udgifter, da der jo er 2 års garanti på den + at ingen sliddele normalt skal skiftes så hurtigt.


    Hvis jeg ikke skal køre langt, så ser vi lige på det. Men det bliver nok en brugt benzin bil så.


    ville personligt gå langt udenom Franske biler. Har personlig dårlig erfaring med dem, og flere i familie og vennekreds det samme. Pæne biler til gode priser, men sikke en gage useriøs bras, når problemer dukker op, og det kan du regne med de gør.