Digital spejlrefleks til nybegynder

• Hej med jer,

Jeg har længe gået og overvejet at anskaffe mig et spejlrefleks digital kamera, da jeg er fascineret af de flotte billeder et spejlrefleks tager.

Jeg er dog komplet nybegynder og har ikke lyst til at gå ud og investere kassen i noget jeg måske/måske ikke får brugt.

Hvad kan I anbefale af mærker eller specifikke modeller til sådan en som mig? Og hvilken prisklasse skal jeg regne med? Jeg køber gerne brugt for at spare penge/få noget bedre til prisen.

Venligst
    Christoffer

• Jeg kan varmt anbefale et Canon 1000D, det er et rigtig godt begynder kamera. Jeg købte selv et sidste sommer, og jeg har ikke fortrut mit køb.
    Man kan være heldig at finde det til 2500,- med et 18-55mm objektiv, men husk at tjekke om objektivet er med indbygget IS (billedestabilisator). ;)

Med venlig hilsen
    Lasse N.

• Det ser ud til at det kan fås fra nyt af for ca. 2500kr.
    http://www.befro.dk/shop/canon-eos-1000d-4308p.html

<EDIT>
    Det var så uden objektiv kan jeg se.... :)

Er det her fx med IS? Skal det specifik stå der eller hvordan finder man ud af om det er med??
    http://www.dba.dk/canon-eos-1000d-spejlrefle/id-67263725/
    Og hvorfor skal jeg huske at kigge efter et med IS??
    <EDIT>

Prisklassen er helt rigtig for mig. Vil egentlig heller ikke rigtig bruge meget mere, hvis overhovedet mere, på det når jeg ikke ved om det er en interesse der bider sig fast hos mig...

Andre bud eller input?

• Min mor og hendes mand har også et 1000D og jeg er blevet helt hooked efter jeg har leget lidt med det, så de varmeste anbefalinger herfra.

Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

• Kan kun bakke op om Canon 1000D. Jeg købte et for ca 3000,- og har ikke fortrudt. Mine svigerforældre fandt et til 2600,- i bilka og er også rigtig glade for deres. Det er lige til at gå til og kan altid "udvides" med andre objektiver efter behov.

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

• Hmm, det ser ud til at man slet ikke kan få Is moddelen mere.. :rolleyes:

IS er image stabilizer, som sørger for at dine billeder bliver mindre rystede. :D
    Man kan se det på objektivet der skal side en switch mere under AF|MF switchen. ;)

Oprindeligt indlæg af cyfer
    Okay. Men er det blot en luksus eller et det brand irriterende ikke at have et objektiv med IS??
    Hvad mener du med at man ikke kan få IS modellen længere? Canon viser da flere objektiver her:
    http://www.canon.dk/for_home/p…lization_lenses/index.asp

Jeg vil sige IS er en god hjælp når man skal tage håndholdte billeder.
    Det jeg mener er at man ikke kan få et Canon 1000D kit med IS. Altså et Canon 1000D hus + 18-55mm objektiv med IS. ;)

• Ah ja okay. På den måde ;)
    Sælger på det DBA link jeg har postet, har lige bekræftet at der står IMAGE STABILIZER på objektivet. Er 2500kr. en fair pris eller bør jeg se om jeg kan presse prisen lidt?

EDIT:
    Sælger på det DBA link jeg har postet har lige bekræftet at der står IMAGE STABILIZER på objektivet. Er 2500kr. en fair pris eller bør jeg se om jeg kan presse prisen lidt?

Umildbart virker det som en ok pris, men prøv da lige at pres prisen lidt ned. :)

Evt. find ud af hvor mange eksponeringer det har taget. :9xo

Nu søgte jeg bare lige hurtigt efter test. Og der ser det ikke ud som om at canon 1000d lægger sig så godt i svinget af andre kameraer... Her er det fx Olympus der vinder....
    http://www.pcworld.dk/art/10150?page=14

Jeg siger ikke at de nødvendigvis tager fejl, men du burde ikke lægge så meget vægt på kameratests foretaget af computermagasiner. Brug i stedet kamerasider. Den altoverskyggende på nettet er nok DPReview som laver nogle ret gennemarbejdede tests.

Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

Det 1000d jeg skulle købe var desværre ikke med IS optik alligevel, så jeg undlod at købe det..
    Har derudover også mine tvivl om jeg bør gå efter et 450d i stedet??

Forskellen på 1000D og 450D er ikke forfærdelig stor. Personligt ville jeg vælge 450D pga. den lidt større skærm. Jeg har haft et 1000D.
    Du kan se forskellen her:
    XS = 1000D
    XSi = 450D

• Hvad blev det så til?

Jeg kan personligt anbefale Sonys Alpha serie. Har selv et Sony A300, og det virker rigtigt godt.
    Ellers er det ud at prøve dem alle, find ud af hvad der ligger bedst i hånden. Jeg kan ikke enbefale dig 1000D, har hørt fra flere de ikke er tilfredse, og de ærger sig over de ikke gav 1000 kroner ekstra og fik det mere kvalitet for pengene.

Men så længe du ligger imellem 3000-5000, så er det bare at prøve og købe det der ligger bedst i hånden på dig. Forskellen er meget lille. Eneste konkrete forskel, det er at Sonys har billedstabilisator i huset, så slipper du for at købe de dyre objektiver til ;)

• Jeg endte med at købe et Canon EOS 450D - eller det vil sige, det faktisk er et Rebel XSI i "sølv" (købt i USA). Og kan faktisk godt lide det ikke er sort som alle andre render rundt med :)
    Jeg endte med at få et halvanden år gammelt til 2500 kr. Så det var en ok god deal synes jeg :)

So far er jeg rigtig tilfreds med det. Har desværre ikke haft vildt med tid til at lege med det, men har da fået taget nogle gode billeder alligevel allerede :) Nu skal jeg bare have sat mig rigtig godt ind i teknikken, selvom jeg allerede synes jeg har ok styr på det og har læst en del.

Jeg endte med at købe et Canon EOS 450D - eller det vil sige, det faktisk er et Rebel XSI i "sølv" (købt i USA). Og kan faktisk godt lide det ikke er sort som alle andre render rundt med :)
    Jeg endte med at få et halvanden år gammelt til 2500 kr. Så det var en ok god deal synes jeg :)

So far er jeg rigtig tilfreds med det. Har desværre ikke haft vildt med tid til at lege med det, men har da fået taget nogle gode billeder alligevel allerede :) Nu skal jeg bare have sat mig rigtig godt ind i teknikken, selvom jeg allerede synes jeg har ok styr på det og har læst en del.

Det var en god deal, og kanon du sætter dig ind i tingene. Held og lykke med det... :9xo