Digital spejlrefleks til nybegynder

• Hej med jer,

Jeg har længe gået og overvejet at anskaffe mig et spejlrefleks digital kamera, da jeg er fascineret af de flotte billeder et spejlrefleks tager.

Jeg er dog komplet nybegynder og har ikke lyst til at gå ud og investere kassen i noget jeg måske/måske ikke får brugt.

Hvad kan I anbefale af mærker eller specifikke modeller til sådan en som mig? Og hvilken prisklasse skal jeg regne med? Jeg køber gerne brugt for at spare penge/få noget bedre til prisen.

Venligst
    Christoffer

• Jeg kan varmt anbefale et Canon 1000D, det er et rigtig godt begynder kamera. Jeg købte selv et sidste sommer, og jeg har ikke fortrut mit køb.
    Man kan være heldig at finde det til 2500,- med et 18-55mm objektiv, men husk at tjekke om objektivet er med indbygget IS (billedestabilisator). ;)

Med venlig hilsen
    Lasse N.

• Det ser ud til at det kan fås fra nyt af for ca. 2500kr.
    http://www.befro.dk/shop/canon-eos-1000d-4308p.html

<EDIT>
    Det var så uden objektiv kan jeg se.... :)

Er det her fx med IS? Skal det specifik stå der eller hvordan finder man ud af om det er med??
    http://www.dba.dk/canon-eos-1000d-spejlrefle/id-67263725/
    Og hvorfor skal jeg huske at kigge efter et med IS??
    <EDIT>

Prisklassen er helt rigtig for mig. Vil egentlig heller ikke rigtig bruge meget mere, hvis overhovedet mere, på det når jeg ikke ved om det er en interesse der bider sig fast hos mig...

Andre bud eller input?

• Min mor og hendes mand har også et 1000D og jeg er blevet helt hooked efter jeg har leget lidt med det, så de varmeste anbefalinger herfra.

Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70