Problem med extern HDD

  • Jeg har et problem med min extern HDD.. da jeg idag ville slutte den til min bærbar(windows 7), som jeg har gjort mange gange før, kunne jeg ikke se den inde under "denne computer". Så derfor sluttede jeg den til min Stationære computer(windows XP) og der kunne jeg heller ikke se den.. Jeg kan finde den inde under:


    Computeradministration --> Computeradministration --> Lager --> Diskhåndtering.


    men derinde siger computeren at den skal "intialiseres" enten "MBR" eller "GPT", men vil dette ikke slette alt indholdet på den?


    Hvis det sletter alt fra disken har i så nogle forslag til hvad man ellers kan gøre? vil nemlig gerne beholde det der ligger på disken


    p.s det er Buffalo extern HDD.. har en anden magen til der virker fint..

  • Ellers burde getdataback kunne gøre det, selvom allokeringstabellen er gået i ged.


    Programmet koster dog penge, men det er genialt, til at hive tabte data frem igen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Kunne tyde på at den har smidt fat-tabellen. Hvis du har vigtige ting på den, så kan jeg anbefale at du bruger FileScavenger til at grave dem ud med.



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo^
    Ellers burde getdataback kunne gøre det, selvom allokeringstabellen er gået i ged.


    Programmet koster dog penge, men det er genialt, til at hive tabte data frem igen.


    Mvh
    Sam


    Disse to programmer kan ikke gøre tricket.. andre der har nogle forslag?

  • Så er der vel kun tilbage at "lortet" er feset af ?.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Du skrev at du overvejede at formatere den. Du nævnte at du ikke kunne se harddisken - jeg viste såmænd bare tråden som har et lign. problem, hvilket vi har prøvet at afhjælpe ved hjælp af Windows' Disk Håndtering - stedét at gå hen hvis en harddisk ikke dukker op i stifinder af sig selv, af en eller anden grund. :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Du skrev at du overvejede at formatere den. Du nævnte at du ikke kunne se harddisken - jeg viste såmænd bare tråden som har et lign. problem, hvilket vi har prøvet at afhjælpe ved hjælp af Windows' Disk Håndtering - stedét at gå hen hvis en harddisk ikke dukker op i stifinder af sig selv, af en eller anden grund. :cheers:


    Kan desværre ikke finde den under Kontrol Panel, Administration, Computer håndtering, Local Disk Håndtering når jeg bruger windows xp.. kan jeg kun i Windows 7.. og har windows xp på den stationære

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malibux


    Kan desværre ikke finde den under Kontrol Panel, Administration, Computer håndtering, Local Disk Håndtering når jeg bruger windows xp.. kan jeg kun i Windows 7.. og har windows xp på den stationære


    Det er klart at du ikke kan se den i xp, da win7 allokerer anderledes end xp selvom begge bygger på NTFS kernen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo


    Det er klart at du ikke kan se den i xp, da win7 allokerer anderledes end xp selvom begge bygger på NTFS kernen.


    Mvh
    Sam


    er ikke helt sikker på hvad du mener?
    altså førhen har jeg jo kunne bruge den som extern HDD på begge computere også røg partionen på den så sti finder ikke kunne finde den på begge mine computere, men jeg kunne se den under: Kontrol Panel, Administration, Computer håndtering, Local Disk Håndtering, når jeg brugte windows 7, men partionen er jo stadig forsvundet og kan ikke få den tilbage, og HDD'en er ny sat i min stationære computer som bruger XP..


    Jeg vil gerne formatere den men ved ikke hvordan man gør det når man ikke kan "se" den?