Billeder af lyn??? HVordan??

  • Undre mig lidt over hvordan man "fanger" lyn på billeder tidsvinduet er jo forsvindende lille... går ud fra at nogen bare lader lukketiden være fx 30sec og så skyder inden og håber på lynet kommer... men det virker vel kun hvis alt ander er mørkt???

  • Den lange lukketid virker kun hvis det er rimelig mørkt ja, men det er sådan langt de fleste lyn billeder bliver taget. Har du en remote release kan du endda bruge bulb og holde lukkeren åben til et eller flere lyn har vist sig.


    Der findes nogle meget dyre triggers som automatisk åbner lukkeren når lynet slår ned, men det er ikke noget dødelige mennesker kommer i nærheden af og virker heller ikke med alle kameraer.


    Bedste løsning er klart stativ og lang lukker. Ned med iso og blænden på max for at holde lyset nede :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Er det ikke muligt at bruge video funktionen? eller er kvaliteten noget hø i sådanne omgivelser? Jeg kunne da forstille mig at sætte den til at filme, og så når lynet har slået ned, så kan man smide det ind i et redigerings program, og pille det ene billede ud?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Heinzie
    Er det ikke muligt at bruge video funktionen? eller er kvaliteten noget hø i sådanne omgivelser? Jeg kunne da forstille mig at sætte den til at filme, og så når lynet har slået ned, så kan man smide det ind i et redigerings program, og pille det ene billede ud?


    Det er svært at gøre da det ikke får lynet i fokus hele tiden.


    Men hvis nu du havde sådan en her - http://newz.dk/canon-fremviser-konceptkamera
    Så kan det sagtens lade sig gøre :razz:


    Quote

    Kameraet vil altid optage i højeste opløsning og altid have motivet i fokus, video og billeder vil have samme opløsning, hvorfor ethvert billede fra en video kan plukkes ud som et stilbillede.

  • Gik faktisk herind for at spørge om det samme.. Da jeg forsøgte det her i mandags, brugte jeg bare video funktionen. Men damn det bliver grimt.. :) Så dette skal hetl bestemt prøves !


    Hvis der så er lyst i vejret kunne man så ikke bare sætte blænden op på en F20 eller sådan noget?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet en gang, sidst af FonZi ().