Løsning til ps3 + skærm uden højtalere

  • Så jeg leder efter en løsning, som gør at jeg kan få lyd imens jeg spiller ps3 på min pc skærm uden højtalere. Løsningen skulle gerne være billigere end at købe et par over gode usb højtalere.


    Findes der en fancy løsning til mit problem? Jeg er også åben for bluetooth headset, problemet er bare at jeg ikke har fundet et bluetooth headset, som kun er det ene øre.


    Kan man køre hdmi kabel fra ps3 til gfx i computeren, fra gfx til skærmen, også få lyd fra computeren. Eller er det helt væk? :crazyeyes:

  • Det kan godt lade sig gøre, hvis du har nogle analoge (det grønne stik) højtalere eller headset så kan du. Du skal bare have dette:
    Mini Jack hun - Mini Jack hun
    Mini Jack han - 2 x phone RCA hun
    Jeg går ud fra du bruger HDMI til pc skærmen. Lyder skal så komme ud af det specielle "PS3 Stik" som sidder ved siden af HDMI, der sætte du så det medgølgede scart stik i og sætte det kabler jeg linker til i. Og så går du ind i indstillingerne på ps3,en og sætter den til at spytte lyden ud gennem "PS3 stikket" Og så har du lyd :D Og det skal lige siges at jeg har selv gjort indtil jeg fik et TV.


    MVH gamlejesper :)

  • Nu skal jeg se om jeg har forstået det rigtigt. Lyden skal komme ud af digital output stikket. Det stik vil du have at jeg skal sætte scart stikket i, som følger med en ps3? Hvordan det helt kan lade sig gøre ved jeg ikke :D. Lyden skal så ende med at komme ud af mine almindelige højtalere gætter jeg på?


    Har regnet den ud. Jeg skal sætte scart stikket i, så skal minijack han / 2 x RCA phono hun sættes til scart stikket. Derefter skal det videre til højtalere og så er der lyd. Havde jeg ikke lige tænkt over lol.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kasper1233
    Har regnet den ud. Jeg skal sætte scart stikket i, så skal minijack han / 2 x RCA phono hun sættes til scart stikket. Derefter skal det videre til højtalere og så er der lyd. Havde jeg ikke lige tænkt over lol.


    Ja sådan :D Det er lidt svært at forklare. Men håber det virker :D

  • Jeg har et HDMI fra PS3 til mit tv og fra mit tv har jeg et sæt phonokabler.


    Disse phonokabler kører fra audio out (på tv'et) og ned til forstærkeren.


    Dermed kan du gøre hvad du vil med lyden :)


    Men ved selvfølgelig ikke hvad du har af tv / hifi ? løsningen afhænger lidt af hvad du andet udstyr.


  • Nu havde manden jo ikke et tv, hvilket nok udløste problemet i første omgang. ;)


    Noget helt andet er at den korrekte måde at tilslutte en forstærker i den her sammenhæng er vel HDMI fra PS3 til forstærker, og derefter HDMI til TV fra forstærker. Dermed mister man heller ikke lydkvalitet og man kan køre hvilken som helst form for surround. (Alt efter forstærker)

  • AngryJazz du har vist ikke læst tråden. Som Cynicalzaq siger med at jeg ikke har et tv udløste problemet i første omgang. Har et tv, vil bare hellere sidde med min ps3 ved min computer skærm.


    Quote

    Noget helt andet er at den korrekte måde at tilslutte en forstærker i den her sammenhæng er vel HDMI fra PS3 til forstærker, og derefter HDMI til TV fra forstærker


    Kan man virkelig gå PS3 > højtaller > TV? Vidste ikke at signalet der giver billede kunne gå igennem et sæt højtaller eller forstærker.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kasper1233
    AngryJazz du har vist ikke læst tråden. Som Cynicalzaq siger med at jeg ikke har et tv udløste problemet i første omgang. Har et tv, vil bare hellere sidde med min ps3 ved min computer skærm.



    Kan man virkelig gå PS3 > højtaller > TV? Vidste ikke at signalet der giver billede kunne gå igennem et sæt højtaller eller forstærker.


    Ah ja misforstod problemet :oops:


    Ang. HDMI til forstærker, så ja ville det være mere rigtig - men der er desværre ikke HDMI i min gamle NAD forstærker.
    Men lydsignaler osv. er vist en længere diskution i sig selv :roller: