Elektronisk "støj" fra min blu-ray m. surround.

  • Hey all,


    Lige siden jeg har fået sat mit Phillips surround system op, kommer der sådan en brummen/summen/elektronisk tone fra området omkring afspilleren og center højtaleren.


    Ville høre, jer med nogle friske idéer, om hvad det kan skyldes og evt. fix. Jeg går ud fra at det selvfølgelig kan skyldes, at kvaliteten på systemet er dårlig, men den tror jeg ikke selv på, da jeg inden købet kun hørte positive tilbagemeldinger.


    Kan det evt. skyldes at center højtaler er placeret ovenpå blu-ray afspilleren? Synes bare ikke at jeg, i manualen, kunne læse at der skulle være minimum så og så langt imellem de enkelte enheder. Udover ved subwooferens placering.


    Det skal siges at lyden stopper, når jeg sætter systemet på stand-by og bare bruger TV-højtalerne.


    Håber meget at i kan hjælpe, da det er pænt irriterende at høre på både vuvuzela horn og hyletone :T


    FlyZar

  • Kan ikke se at det skulle være et problem at tingene står for tæt


    har min receiver, center, blu-ray afspiller og min YouSee boks i samme møbel


    Men at problemet stopper når du slukker, lyder lidt underligt. Men igen hvis center højtaleren ligger ovenpå din afspiller vil jeg nok sige er for tæt. Der skal helst være bare lidt afstand.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet en gang, sidst af dkwolf ().

  • Dårligt skærmede kabler der ligger godt viklet ind i hinanden kan godt give brum af den slags. Prøv at tjeck dine kabelbunker om der er noget at hente der.


    /ask


    EDIT: Dette vil som regel give en relativt lavfrekvent støj, så afhængigt af om du mener brummen, summen eller hylen (du sbruger alle 3 i flæng...) kan det være det.